وضعیت فعلی کشت گیاهان زینتی آلمان

گل و گیاه به عنوان سرمایه های فرهنگی ارزشمند
رویکردهای مختلف نشان می‌دهد که شرکت‌های عضو ما در بحران کنونی برای تطبیق تولید خود و مقاوم‌تر کردن آن در برابر بحران، سنگ تمام نمی‌گذارند. با این کار، آنها همچنین به فکر تداوم عرضه گل‌ها و گیاهانی به بازار و مصرف‌کنندگان هستند که با علاقه و دل و جان تولید می‌شوند.

با تداوم افزایش هزینه های انرژی با نرخ غیرقابل محاسبه، وضعیت ممکن است به سر و سامان برسد. در حال حاضر، ترکیب هزینه های تولید به شدت افزایش یافته از یک سو و کاهش تقاضا به دلیل محدودیت مصرف کننده، از سوی دیگر به این معنی است که مزارع عضو ما دیگر به قیمت هایی که برای جبران هزینه های افزایش یافته و حفظ آنها لازم است دست نمی یابند. عملیات در نتیجه، مزارع خانوادگی، که برخی از آنها برای نسل‌ها در باغبانی تأسیس شده و موفق بوده‌اند، به ما از ترس‌های وجودی و کمبود چشم‌انداز می‌گویند.

کل اقتصاد و جمعیت آلمان از افزایش شدید قیمت انرژی و مواد خام رنج می برند. به موازات آن، تورم بالا، افزایش قیمت انرژی و احساس ناامنی عمومی به دلیل جنگ در اوکراین منجر به بی میلی محسوس برای مصرف در میان مصرف کنندگان شده است. همه اینها بر شرکت های عضو تعاونی تولیدکنندگان لندگرد نیز تأثیر می گذارد. علاوه بر این، به ویژه در بخش میوه و تره بار، در برخی موارد به طور قابل توجهی در نتیجه خشکسالی تابستانی در بخش‌های وسیعی از کشور کاهش یافته است.

گل و گیاه به عنوان یک عامل اقتصادی
گل ها و گیاهان نیز در آلمان اهمیت اقتصادی دارند. طبق گزارش AMI GmbH، حدود 10.2 میلیارد یورو برای گل و گیاهان زینتی در آلمان در سال 2021 هزینه شده است. ارزش تولید گل و گیاهان زینتی و همچنین محصولات نهالستانی تولیدکنندگان آلمانی* در سال 2020 بیش از 2.6 میلیارد یورو بوده است. وزارت غذا و کشاورزی فدرال. بیش از 125000 نفر به عنوان کارگر* در تجارت خرده فروشی گل و گیاه، کشت گیاهان زینتی و نهالستان های درختی مشغول به کار هستند.



منبع

گل و گیاه به عنوان یک عامل آب و هوایی
در برنامه‌ریزی شهری مدرن، زیرساخت‌های سبز اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند، به ویژه به دلایل حفاظت از آب و هوا. درختان، درختچه‌ها، پرچین‌ها، گل‌ها و مراتع، شهرهای ما را جذاب‌تر و قابل زندگی‌تر می‌کنند. سرسبزی در شهر دما را تنظیم می کند، هوا را تصفیه می کند و در نتیجه تأثیر مثبتی بر آب و هوای شهری و سلامتی دارد. همچنین سهم مهمی در حفاظت از گونه‌ها دارد، زیرا فضای سبز در شهر، زیستگاه‌ها و منابع غذایی را برای حشرات گرده‌افشان فراهم می‌کند. علاوه بر پارک ها و فضاهای سبز، معماری سبز به طور فزاینده ای برای ایجاد نماها و سقف های سبز مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین منطقی است که سیاستگذاران باید اقدامات جدی تری را علیه باغ های شن خصوصی انجام دهند. به هر حال، مناطقی که سنگ‌ها روی هم انباشته می‌شوند، سریع‌تر گرم می‌شوند و اثر خنک‌کننده‌ای که گیاهان باغ روی محیط اطراف دارند از بین می‌رود. در عین حال، آب باران نمی تواند روی سطوح مهر و موم شده نفوذ کند، که باعث می شود خاک خشک شود.

این واقعیت که گل ها و گیاهان به عنوان یک سرمایه فرهنگی برای جامعه ما ارزش ناملموس زیادی دارند، در دو سال اول کرونا، 2020 و 2021 به وضوح نشان داده شده است. قرنطینه‌ها، همراه با گزینه‌های مسافرتی که به طور موقت محدود شده‌اند، باعث شد مصرف‌کنندگان* به شدت با گل‌ها و گیاهان درگیر شوند و از آنها برای زینت بخشیدن به محیط زندگی خود استفاده کنند. این همچنین این مراحل را برای بسیاری از مردم آلمان حداقل تا حدودی قابل تحمل تر کرد.

بنابراین، ما از خواسته‌های انجمن باغبانی آلمان (Zentralverband Gartenbau) برای اقدامات موردی گسترده و هدفمند که بسیار فراتر از اقدامات خلاصه‌شده در بسته سوم امدادی دولت آلمان است و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا موجودیت خود را تضمین کنند، حمایت می‌کنیم. تنها از این طریق است که کسب و کارها قادر خواهند بود دوباره در میان مدت در تولید برق و گرما از انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنند و در نتیجه مستقل تر از تحولات قیمت انرژی شوند.

هر بحرانی همچنین فرصتی برای تغییر و توسعه بیشتر فراهم می‌کند تا بتوانیم با دیدگاه‌ها و فرصت‌های جدید از وضعیت بیرون بیاییم – و اجازه دهیم باغبانی زینتی به شکوفایی خود ادامه دهد.

نیاز فوری به اقدامات سیاسی
برای اطمینان از اینکه گل ها و گیاهان مورد نیاز ما در حال حاضر و در آینده – در فضاهای خصوصی و عمومی، برای زیباسازی و به دلایل حفاظت از آب و هوا – می توانند به تولید در آلمان ادامه دهند، مشاغل باغبانی نیاز به حمایت سیاستمدارانی دارند که اکنون در بحران هستند.

تعدیل تولید در مزارع
صرف نظر از درخواست‌های بخش سبز از سیاستمداران برای حمایت، مزارع به طور طبیعی، قبل از هر چیز، در تلاش هستند تا تولید خود را تطبیق دهند و استراتژی‌های خود را برای مقابله با وضعیت فعلی توسعه دهند. رویکردهای اتخاذ شده توسط شرکت ها متفاوت است و شامل توقف کامل یا موقت تولید محصولات پرانرژی و همچنین کاهش هدفمند مقادیر و سایر اقدامات صرفه جویی همراه مانند توقف سرمایه گذاری برای برخی محصولات باغی است.

این واقعیت که برای خداحافظی با سوخت‌های فسیلی باید یک چرخش انرژی اتفاق بیفتد، غیرقابل انکار است. بسیاری از شرکت های گیاهان زینتی قبلاً این فرآیند را آغاز کرده و در عملیات خود سرمایه گذاری کرده اند. اکنون نباید اجازه داد که این توسعه متوقف شود. باغبانی زینتی آلمان بخش مهمی از جامعه ما است، به همین دلیل است که ما اکنون به حمایت سیاستمداران نیاز داریم تا بتوانیم با هم بر وضعیت فعلی غلبه کنیم.

در تولید گل و گیاه، پیامدهای بحران کنونی به ویژه در کشت گیاهان زینتی گلخانه‌ای با انرژی بسیار مشهود است. مانند بسیاری از بخش‌های دیگر صنعت سبز، هزینه‌های تولید برای تولیدکنندگان گیاهان زینتی ما مدت‌ها قبل از شروع جنگ تجاوزکارانه روسیه به اوکراین، تا حدودی به دلیل افزایش شدید قیمت‌های انرژی و مالیات CO2 به شدت افزایش یافته بود. علاوه بر این، افزایش شدید قیمت برای بسته‌بندی، پلاستیک، جعبه‌های مقوایی و پالت، بذر، سموم دفع آفات و کود و همچنین افزایش بسیار زیادی در هزینه‌های حمل و نقل و حمل و نقل به دلیل کمبود فضای بار و رانندگان صورت گرفته است.