پرداختن به چالش های مربوط به عرضه ذغال سنگ نارس در باغبانی

وزیر هیدون گفت:
“دپارتمان من به حمایت و تسهیل تحقیقات در زمینه توسعه جایگزین های ذغال سنگ نارس برای باغبانی ادامه می دهد، و در حالی که پیشرفت خوبی وجود دارد، این جایگزین ها زمان بیشتری برای به ثمر نشستن خواهند داشت و صنعت همچنان به دسترسی به یک محیط رشد قابل دوام در این مدت نیاز دارد. از مشاغل و بخش محافظت کنید.»

بخش باغبانی با ارزش دروازه مزرعه تقریباً 521 میلیون یورو در سال 2021 و 17600 نفر در تولید اولیه، ارزش افزوده و مشاغل پایین دستی، سهم قابل توجهی در اقتصاد دارد.

تقریباً 60٪ از ارزش باغبانی ایرلندی در حال حاضر به ذغال سنگ نارس وابسته است و بخش های قارچ، مواد غذایی و میوه های نرم بیشتر متکی هستند. بنابراین، صنعت نیاز به دسترسی مداوم به ذغال سنگ نارس تا زمانی که جایگزین‌ها ایجاد شود، دارد. بخش باغبانی متعهد به توسعه جایگزین هایی برای ذغال سنگ نارس به عنوان یک محیط رشد است. ذغال سنگ نارس باید تا سال 2030 یا تا سال 2035 به تدریج حذف شود، با ارائه مواد جایگزین.

گزارش
وزیر کشاورزی، غذا و دریانوردی، چارلی مک‌کونالوگ، و وزیر امور خارجه با مسئولیت باغبانی، سناتور پیپا هکت، و وزیر امور خارجه مارتین هیدون با مسئولیت تحقیق و توسعه از انتشار دو گزارش خبر دادند که به عنوان بخشی از مقاله کار بخش برای حمایت از بخش باغبانی داخلی که به ذغال سنگ نارس وابسته هستند.
Seamus Boland از پیوند روستایی ایرلندی توسط این دپارتمان برای ارزیابی سطح و مناسب بودن ذخایر ذغال سنگ نارس فعلی و شناسایی سایت‌های بالقوه زیر 30 هکتار مناسب برای انتزاع مطابق با مقررات سفارش داده شد.

وزیر مک‌کونالوگ گفت:
بخش باغبانی بخش مهمی در صنعت کلی کشاورزی و غذایی ما است. این بخش مواد غذایی با کیفیت بالا تولید می کند که مورد علاقه مردم در سراسر کشور است. استخراج ذغال سنگ نارس برای صنعت باغبانی حرفه ای ایرلند در سال های اخیر از منظر قانونی و نظارتی چالش برانگیز بوده است. این چالش ها همچنان باقی است، اما من از کارشناسان مربوطه برای کار تا به امروز تشکر می کنم. همکار من، وزیر هکت، که مسئولیت مستقیم بخش باغبانی را بر عهده دارد، به تعامل با همکاران وزیر در سراسر دولت ادامه می‌دهد تا در مورد گام‌های بعدی در جهت حصول اطمینان از وجود عرضه کافی پیت برای بخش باغبانی در کوتاه‌مدت توافق کنند. هدف اصلی این وزارتخانه و ما به عنوان وزیر، ترسیم آینده ای پایدار و روشن برای کشاورزان و صنعت به طور کلی است.»

برای اطلاعات بیشتر:
وزارت کشاورزی، غذا و دریا
www.gov.ie



منبع

آقای بلند در گزارش خود با عنوان “گزارش نهایی در مورد ارزیابی سطوح و تناسب ذخایر ذغال سنگ نارس بومی فعلی و شناسایی سایت‌های زیر سی هکتاری و سایر توصیه‌ها برای حمایت از صنعت باغبانی داخلی در هنگام گذار به جایگزین‌های ذغال سنگ نارس”، تعدادی از موارد را نیز ارائه کرد. از توصیه های اضافی که به نظر او باید برای رسیدگی به چالش هایی که بخش باغبانی با آن مواجه است در نظر گرفته شود. این وزارتخانه همچنین کارشناسان برنامه‌ریزی، Des Johnson و Padraic Thornton را مأمور کرد تا راهنمایی‌هایی در مورد فرآیند نظارتی برای استخراج ذغال سنگ نارس در سایت‌های زیر 30 هکتار ارائه کنند. گزارشی با عنوان “راهنمای کاربر برای فرآیندهای نظارتی (برنامه ریزی و محیطی) که به طور خاص برای فعالیت های استخراج ذغال سنگ نارس برای اهداف باغبانی در سایت هایی با مساحت کمتر از 30 هکتار در ایرلند اعمال می شود، بر اساس گزارشی است که توسط وزارت محیط زیست، آب و هوا و ارتباطات و خدمات پارک های ملی و حیات وحش

وزیر هکت بیان کرد:
گزارش دوم که توسط آقای جانسون و آقای تورنتون تهیه شده است، راهنمایی های نظارتی را برای کسانی که مایل به مشارکت در فرآیند نظارتی برای استخراج ذغال سنگ نارس در سایت های زیر 30 هکتار هستند، ارائه می دهد. من به عنوان وزیر مسئول باغبانی، نیاز به عرضه ذغال سنگ نارس برای صنعت باغبانی داخلی در طول دوره انتقال به جایگزین‌های بدون ذغال سنگ نارس را تشخیص می‌دهم. ذغال سنگ نارس یک منبع محدود و گرانبها است و فرآیندهای نظارتی برای محافظت از آن وجود دارد، بنابراین من استخراج کنندگان ذغال سنگ نارس را تشویق می کنم تا راهنمایی ها را بررسی کنند و به طور کامل با سیستم های نظارتی موجود درگیر شوند.