کارگران مکزیکی گلخانه پاتنام را به قاچاق نیروی کار متهم می کنند

دو کارگر فصلی مکزیکی ادعا می‌کنند که سه هفته پس از اینکه رئیس‌شان دستمزد آنها را متوقف کرد، از مهدکودک و مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان پاتنام فرار کردند و برای بازیابی دستمزدهای از دست رفته به دنبال کمک قانونی بودند.

ویکتور آلوارز گارسیا و مارتین ماگالون دل ریو طبق شکایتی که در 14 اکتبر در دادگاه منطقه ای ایالات متحده ارائه شد، رئیس خود را متهم کردند که آنها را با وعده مشاغل پرسود و شرایط کاری مناسب، تحت برنامه ویزای H-2A به آمریکا کشانده است. فقط برای «استخراج نیروی کار برای دستمزدهای ناچیز غیرقانونی».

رئیس آنها، عیسی فلورس، رئیس شرکت Berkshire Nursery & Supply Corp. در پترسون – کسب و کار مجاز به استخدام کارگران ویزای H-2A – و مدیر عامل شرکت Rosa Contracting و دو تجارت مشابه در نیو روشل است که مجاز به استخدام آنها نبودند. مردان را استخدام کنید

فلورس به پیام‌های ایمیلی که در آن طرف ماجرا را می‌خواست پاسخ نداد. برنامه ویزای H-2A به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا در صورتی که کارگران مایل و واجد شرایط ایالات متحده برای این مشاغل وجود نداشته باشند، کارگران خارجی غیرمهاجر را برای کارهای کشاورزی فصلی استخدام کنند.

مقاله کامل را در www.westfaironline.com بخوانید.



منبع