کشت را به طور کلی متوقف کنید، یا می توان آن را به روش دیگری انجام داد؟ محاسبه سریع قیمت تمام شده با جزئیات می تواند بینش جدیدی ارائه دهد

تخصیص عادلانه هزینه ها
راه حل گوگی بر اساس هزینه یابی مبتنی بر فعالیت کار می کند. با این کار، دانشجوی سابق کنترل امور مالی و رهبری دیجیتال به این معنی است که می خواهد هزینه ها را تا حد امکان منصفانه تخصیص دهد. او مثال هایی می آورد. “شما به شرکت هایی در زمینه باغبانی برخورد می کنید که ده ها یا حتی صدها نوع محصول را پرورش می دهند. اگر هزینه ها را با هم جمع کنید، ممکن است به نظر برسد که کشت سودآور دیگر در مواقع بحران امکان پذیر نیست. اما اگر به هر محصول نگاه کنید و تقسیم کنید. هزینه ها منصفانه است، ممکن است معلوم شود که یک محصول زیان ده است و بقیه نه. شما می توانید این را در مدل ما ببینید زمانی که قیمت تمام شده یک محصول خاص از سبز به قرمز تغییر می کند. سپس کاهش آن می تواند در نظر گرفته شود. آن محصول را ادامه دهید و با بقیه ادامه دهید.”

زنگ خطر. هشدار
گوگی در جلسات خود با کارآفرینان گلخانه ای ترجیح می دهد همیشه با مدیریت بنشیند، چه به صورت فیزیکی و چه در صورت لزوم، دیجیتالی از طریق تیم های مایکروسافت. او می گوید: «مدیریت به تمام اطلاعات مورد نیاز برای دستیابی به دقیق ترین بینش ها دسترسی دارد. کارشناس قیمت تمام شده می بیند که تولیدکنندگان در حال حاضر نسبت به ارقام بسیار بیشتر از مثلاً دو سال پیش گیج هستند. به عنوان مثال، به این دلیل که آنها باید شریک تجاری خود را در مورد مسیری که می‌خواهند طی کنند متقاعد کنند یا به این دلیل که می‌خواهند به جانشین خود بینشی در مورد چگونگی پیش‌روی کارها بدهند. با بینش‌های مدل‌های ما، آنها می‌توانند انتخاب‌های استراتژیک داشته باشند.»

همچنین قبلاً سیستم‌ها و افرادی وجود دارند که این کار را برای پرورش دهندگان انجام می‌دهند، اما گوگی خاطرنشان می‌کند که این معمولاً شامل نگاه عمیق به جزئیات نیست. “مثلاً یک حسابدار با قیمت تمام شده برای هر متر مربع محاسبه می کند. در آن تفاوت های ظریف از بین می رود. من قیمت تمام شده را برای هر واحد محاسبه می کنم.”

مدل های قیمت تمام شده طراحی شده توسط Gogi Solutions به صورت سفارشی برای هر پرورش دهنده ساخته شده است. مدل‌های سفارشی امکان گزینه‌های داخلی را فراهم می‌کنند که برای هر پرورش‌دهنده متفاوت است، همانطور که قبلاً اشاره شد. یک مثال واقعی نشان می دهد که چرا پرورش دهندگان گاهی اوقات این را انتخاب می کنند. “در یک شرکت، قلمه‌ها خیلی دیر وارد شدند، زیرا دید کلی را از دست داده بودند. ما یک برنامه کاربردی در مدل خود ایجاد کرده‌ایم که از قبل به تولیدکنندگان اطلاع می‌دهد که چه چیزی برای کشت محصول خاص باید سفارش دهند. به این ترتیب، ما همچنین به تولیدکنندگان کمک می‌کنیم تا یک مرور کلی داشته باشند. به خصوص اکنون که استرس زیادی وجود دارد و انتخاب‌های زیادی باید انجام شود، این می‌تواند یک چیز اضافی باشد.”

هزینه هر واحد
گوگی دانش مالی، داده ها و باغبانی را با هم ترکیب می کند. پدرش پرورش دهنده است. گوگی خود در گروه گل هلندی و در سال های جوانی در گلخانه کار کرده است. در سال 2020، او تصمیم گرفت که Gogi Solution را راه اندازی کند. او 1500 ساعت برای توسعه مدل ها وقت گذاشت. او می‌گوید: «من با بسیاری از تولیدکنندگان صحبت کردم تا مدلی متناسب با نیازهای آن‌ها ارائه کنم.

گوگی به زودی متوجه شد که بسته به هدف مدیریت و هدف سازمان، تفاوت زیادی در نیازهای پرورش دهندگان وجود دارد. این در مدل های قیمت تمام شده منعکس شده است. “به همین دلیل است که من به یک برنامه کاملاً خودکار در قالب اکسل رسیدم. تولیدکنندگان اکسل را به خوبی می شناسند، اغلب قبلاً با آن کار می کنند، اما اکنون، هنگام تنظیم یک متغیر واحد، می توانند بلافاصله تأثیر آن را بر قیمت هزینه خود ببینند.”

گوگی همان محاسبه را روی صفحه نمایش خود برای شرکتی با چندین مکان نشان می دهد. با چند کلیک، حاشیه یک محصول در یک مکان در نمای کلی قرمز می شود، در حالی که در مکان های دیگر، حاشیه سبز باقی می ماند. او در مدل‌های دیگر نشان می‌دهد که حتی هفته شروع انتشار می‌تواند در این مورد تفاوت ایجاد کند، برای مثال، زیرا هزینه‌های انرژی با شروع زودتر بیشتر می‌شود.

CHP
برای بسیاری از شرکت های هلندی، داشتن CHP در حال حاضر برای ادامه فعالیت بسیار مهم است. همانطور که تجربه گوگی با بسیاری از مشتریانش نشان می‌دهد: «در اصل، شرکت‌هایی که دارای CHP هستند باید در حال حاضر بتوانند اعداد سبز را اجرا کنند، زیرا تغذیه برق می‌تواند مقدار زیادی درآمد داشته باشد». در حال حاضر، اینها فقط شرکت های هلندی هستند. یکی از مشتریان او حتی اخیرا تصمیم گرفت در یک CHP سرمایه گذاری کند. او می‌گوید: «آنها اکنون جرأت می‌کنند تا نیم میلیون یورو سرمایه‌گذاری کنند، زیرا در مدل می‌بینند که سرمایه‌گذاری چه تاثیری بر قیمت تمام شده و نتیجه عملیاتی دارد. CHP احتمالاً می تواند در اوایل ژانویه به بهره برداری برسد. سرمایه گذاری در چنین موردی یک ریسک نیست، بلکه یک تصمیم آگاهانه است.”

از زمانی که قیمت انرژی شروع به افزایش کرد، گوگی متوجه شد که مشتریانش می‌خواهند بدانند که چه کاری انجام دهند. در همین حال، ارائه بینش به قیمت تمام شده دیگر تنها کاری نیست که تیم او انجام می دهد. از قیمت تمام شده، هنوز اندازه گیری پایه، ما به کشاورزان در برنامه استراتژیک خود کمک می کنیم. در این برنامه، آنها می توانند به عنوان مثال به نحوه برخوردشان با روشنایی نگاه کنند و اکنون یک برنامه کامل برای سال 2023 تهیه کنند.”

برای کمک به یک پرورش دهنده گوجه فرنگی که می خواهد یک نهالستان در گرجستان راه اندازی کند، گوگی پوتکارادزه اخیراً درخواستی را در لینکدین ارسال کرده است: چه کسی گلخانه دست دوم در دسترس دارد؟ ایده این است که با چنین گلخانه ای، تصویر کلی برای یک پروژه بالقوه سریعتر سودآور است.

برای اطلاعات بیشتر:
گوگی پوتکارادزه
راه حل گوگی
تلفن: 646415572 (0) +31
[email protected]
www.gogisolution.com



منبع

نمای کلی قیمت تمام شده در هلندی

گوگی به‌عنوان متخصص در مدل‌های هزینه با شرکت خود Gogi Solution همه چیز را می‌داند. اینکه او تماسی را در لینکدین ارسال کرد، بی سابقه بود. گوگی از زمانی که شرکت خود را در سال 2020 راه اندازی کرد، عمداً به دنبال توجه واقعی نبود، اما با آنچه اکنون در بخش باغبانی در حال وقوع است، به آن فکر کرد. “از شبکه من، من می شنوم که بسیاری از کارآفرینان چقدر سخت هستند. کارآفرینان تحت استرس زیادی هستند. اگر بتوانم در مورد هزینه، قیمت و عملیات آنها به آنها کمک کنم، باید این کار را انجام دهم. وقتی به سراغ شما آمدید با خودم فکر کردم. چون متقاعد شده‌ام که گاهی اوقات بیشتر ممکن است، مطمئناً نمی‌توانم به همه کمک کنم، اما فکر نمی‌کنم توقف کامل همیشه ضروری باشد.»