گلخانه زمین گرمایی 50 میلیون دلاری در Kirsehir ترکیه ایجاد می شود

هدیار مته بوهاری فرماندار کرشهیر نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: این شهرستان از نظر منابع زمین گرمایی دارای پتانسیل بالایی است.

بوهارا گفت: این یک سرمایه گذاری با تکنولوژی بسیار بالا است و به عنوان یک گلخانه شیشه ای زمین گرمایی با آخرین تجهیزات و قابلیت های تکنولوژیک در تولید گلخانه ای با استفاده از آخرین فناوری در ترکیه راه اندازی می شود. خوشه ای از نظر گلخانه های زمین گرمایی، شاید به یکی از شهرهای مهم تولید گلخانه تبدیل شویم، اینجا تأسیساتی که می توانیم آن را واحه ای در کویر بنامیم در حال طلوع است، ما بسیار خوشحالیم و افتخار می کنیم.»

کارامانچی اظهار داشت که قصد دارند پس از تکمیل تسهیلات، 400 نفر را استخدام کنند و هزینه سرمایه گذاری این تسهیلات حدود 50 میلیون دلار است.

منبع: AA



منبع مراسم کلنگ زنی برای سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در زمینی به مساحت 30 هکتار که منابع زمین گرمایی در روستای مدتسیز این ولسوالی قرار دارد، برگزار شد.

مهمت فاتح کارامانچی، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری‌کننده نیز اظهار داشت که قرار است این سرمایه‌گذاری در مدت ۲ سال به پایان برسد.

بوهارا با بیان اینکه بعد از تجارت در محمودلو در منطقه چیچکداگی و در روستای کاراکورت مرکز در موکور فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت که این یک سود بزرگ برای شهر است. با بیان اینکه کل تاسیسات در زمینی به مساحت 30 هکتار احداث می شود و ساخت گلخانه شیشه ای زمین گرمایی در زمینی به مساحت 5 هکتار ادامه دارد.