گل های کلمبیایی با رنگ ها و تنوع بازار کره را مجذوب خود کرده اند

مقاله کامل را در www.koreatimes.co.kr بخوانید.



منبع Asocolflores یا انجمن صادرکنندگان گل کلمبیا، هفته “گل های کلمبیا” را در کره برگزار کرد و در هفته گذشته طیف گسترده ای از گل ها را از این کشور آمریکای جنوبی معرفی کرد و 12 صادرکننده گل کلمبیایی و بیش از 50 خریدار در کره را پیوند زد.

شرلی وگا، مدیر ProColombia Korea، گفت که کلمبیایی‌ها گل‌ها را بخشی از زندگی روزمره خود می‌دانند، در حالی که کره‌ای‌ها هنوز به گل‌ها فقط برای موقعیت‌های خاص فکر می‌کنند. وگا گفت: “زمانی که 13 سال پیش به کره رسیدم، پیدا کردن گل در خیابان دشوار بود. وقتی یک دسته گل برایم می خریدم، دوستان کره ای ام از من می پرسیدند که آیا دوست پسرم گل را به من داده است.”

کلمبیا دومین کشور بزرگ صادرکننده گل در جهان است و بیش از 1400 گونه گل در تمام طول سال تولید می شود. این کشور آمریکای لاتین در هشت ماهه اول سال جاری بیش از 1400 تن گل به کره صادر کرد و به بزرگترین تامین کننده گل این کشور تبدیل شد.

فرانسیسکو گونزالس، کاردار سفارت کلمبیا در کره، از هیئت صادرکنندگان گل که بیش از 15000 کیلومتر را برای آوردن گل های خود به کره پرواز کردند، استقبال کرد. گونزالس در جریان رویداد گل های کلمبیا در جنوب سئول در 17 نوامبر گفت: وقتی کره ای ها گل کلمبیایی می خرند، 200000 شغل در کلمبیا ایجاد می کنند که به آموزش و زندگی بهتر کلمبیایی ها کمک می کند.