گوجه فرنگی بسیار کم است و “مهد کودک های گل در مشکل عمیقی قرار دارند”

پرورش دهندگان گوجه فرنگی می توانند از یک محصول صرف نظر کنند و کاشت نکنند، اما مثلاً برای گل رز، این یک گزینه نیست. در NH Nieuws، پرورش دهندگان هلندی هشدار می دهند که در این زمستان گوجه فرنگی نمی کارند یا به سختی گوجه فرنگی می کارند، بنابراین گوجه فرنگی در قفسه ها بسیار کم خواهد بود.

– LEMA tomaten (@Lematomaten) 6 سپتامبر 2022.





منبع مقاله همچنین جنبه مثبت بحران را نشان می دهد. پرورش دهندگان دریافته اند که می توانند با انرژی بسیار کارآمدتری کشت کنند. Bas به تغییر LED اشاره می کند، همانطور که LeMa Tomaten در توییتر.

برخی از تولیدکنندگان، مانند آگرو کر، می‌توانند گوجه‌فرنگی وارداتی (خود) را در نظر بگیرند. بس ایلندر، مدیر شعبه این مزرعه بزرگ گوجه فرنگی، با این حال، همه مشتاق گوجه فرنگی وارداتی نیستند. “همچنین همیشه مشتریانی وجود دارند که به طور خاص گوجه فرنگی هلندی را درخواست می کنند. حتی اگر یک شرکت هلندی در مکان هایی مانند آفریقا گوجه فرنگی تولید می کند، آنها همچنان گوجه فرنگی محلی می خواهند. ما باید این مشتریان را ناامید کنیم.”

Gert Reijnders، پرورش‌دهنده توت‌فرنگی بلژیکی، می‌گوید: «اخیراً، ما مجبور شده‌ایم بدون آب و بدون برق، و اکنون نیز بدون کود، میوه و سبزیجات بکاریم.» هفته گذشته، او شنید که دیگر CO2 دریافت نخواهد کرد. پخش کننده بلژیکی، VRT، در این مورد با پرورش دهنده مصاحبه کرد و TVL، یکی دیگر از رسانه های بلژیکی نیز داستانی را منتشر کرد.

کیس ون اگموند، یک پرورش دهنده بابونه، نظر خود را در همین مقاله بیان می کند. نوسان روزانه قیمت بنزین او را شوکه می کند. “من دیگر جرات ندارم به آن نگاه کنم.” او قصد دارد محدودیت ها را کنار بگذارد و گیاهان خود را کمی گرم کند. او می‌گوید: «من تسلیم نمی‌شوم؛ به راهم ادامه می‌دهم.

در بلژیک و هلند، کمپین باغبانی گلخانه ای برای جلب توجه مجدد به اثرات بحران انرژی به خوبی در جریان است. کشاورزان هلندی دولت آن کشور را با نامه های اعتراض آمیز غرق کرده اند و طوماری را آغاز کرده اند. همچنین در رسانه های عمومی مقالات زیادی در مورد سختی این کشاورزان وجود دارد. در اینجا مروری بر آن داستان ها است.

پیتر مارینیسن، پرورش دهنده آماریلیس نیز (در حال حاضر) در حال پیشرفت است. من در ژانویه قرارداد انرژی جدیدی را امضا خواهم کرد. در طول روز که سرم شلوغ است، آنقدرها مرا آزار نمی دهد. اما در شب؟ این مرا بیدار نگه می دارد. چگونه می توان این را ادامه داد؟”

فراتر از کریسانت، ووتر دوی‌ویشتاین در روزنامه هلندی، تروو، به بحران می‌پردازد. می توانید مقاله (پرداخت شده) را اینجا بخوانید.

دیوید ون توئیل و یوریک لیویس، پرورش دهنده دیگر، با Omroep Gelderland منطقه ای نیز صحبت کردند. هر دو گل داوودی را در هلند پرورش می دهند. قیمت بالای انرژی به این معنی است که حداقل نیمی از گلخانه خانواده Leeuwis در زمستان امسال خالی خواهد ماند. شما می توانید مقاله را در اینجا بخوانید.

تام میویس، پرورش دهنده گل رز، به رادیو تلویزیون منطقه ای هلندی RTV Rijnmond گفت: “اگر به استفاده از چراغ ها ادامه دهیم، ممکن است در عرض دو ماه ورشکسته شویم.” تیم پدر و پسر در حال خاموش کردن چراغ ها هستند و گلخانه را سرد می کنند. و برای اولین بار در عمر 40 ساله این شرکت، آنها تقریباً هیچ گل رز در زمستان امسال برداشت نمی کنند.

همه ما برای مدت طولانی می دانیم که باغبانی گلخانه ای نوآورانه است. زمستان امسال با اینها #قیمت انرژی، اینگونه است که نور LED آسمان را روشن می کند. همه اینها به این دلیل است که تعدادی از پرورش دهندگان جرات می کنند. #بحران انرژی #نوآوری pic.twitter.com/bVOWSsXAtU.