یک چهارم شرکت های هلندی انرژی بر با ارقام قرمز

کاهش اثرات منفی
بسیاری از کشورهای اروپایی اکنون از چارچوب حمایتی توسعه یافته اتحادیه اروپا برای کاهش اثرات منفی قیمت بالای انرژی برای مشاغل استفاده می کنند. VNO-NCW و MKB-Nederland در حال مذاکره با دولت در مورد بهترین روش برای کمک به شرکت ها در اینجا هستند. آنها به دنبال این هستند که چگونه از تحریف زمین بازی جلوگیری کنند و این مرحله موقت قیمت بسیار بالای انرژی را پر کنند. سازمان‌های تجاری گفتند که دقیقاً اکنون به راه‌حل‌هایی نیز نیاز است تا اطمینان حاصل شود که شرکت‌ها می‌توانند به پایدارتر شدن ادامه دهند.

این و موارد دیگر از یک نظرسنجی فوری توسط VNO-NCW و MKB-Nederland با همکاری حدود 20 سازمان صنعتی وابسته از بخش های انرژی بر به دست می آید. این نظرسنجی به وضوح نشان می دهد که تأثیر افزایش هزینه های انرژی در حال حاضر قابل توجه است. یک چهارم از کارآفرینان انتظار دارند در سال جاری ضرر کنند. یک سوم دیگر انتظار دارند در سال آینده (به شدت) در قرمز فرو بروند.

هزینه های انرژی قابل انتقال نیست
این عمدتا به این دلیل است که اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها نمی توانند یا به سختی می توانند هزینه های انرژی را به شدت افزایش دهند. این به این دلیل است که آنها نمی خواهند خود را خارج از بازار قیمت گذاری کنند یا قراردادهای بلندمدت دارند یا قیمت آنها توسط مشتری تحمیل می شود. نظرسنجی فلش نشان می دهد که این موضوع برای 84 درصد از شرکت ها صادق است. کسب و کارهایی که نمی توانند قیمت های خود را پاس کنند، بدبین ترین هستند. از این تعداد، 40 درصد در سال آینده روی ضررهای سنگین حساب می کنند.

این نظرسنجی در میان 722 شرکت انرژی بر از حلقه های عضو VNO-NCW و MKB-Nederland انجام شد. اینها شامل چاپگرها و خشکشویی ها، شرکت های ساخت و ساز فلز و گلخانه، نانوایان (صنعتی)، آجرسازان، شرکت های شیمیایی و تولیدکنندگان محصولاتی مانند پلاستیک و کاغذ، شرکت های تعمیر آسیب و قصابی ها هستند.

از میان مشاغل مورد بررسی، 65 درصد دارای قرارداد متغیر یا در حال انقضا هستند و اکنون یا به زودی با قیمت های انرژی به شدت بالاتری روبرو هستند. تنها 10 درصد هنوز قرارداد طولانی مدت دارند و فعلاً تحت تأثیر قرار نگرفته اند.

یک چهارم کسب و کارها در بخش های انرژی بر انتظار دارند که در سال جاری به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی ضررهای جدی متحمل شوند. درصد فزاینده ای انتظار این را برای سال آینده دارند. یک سوم مشاغل در حال حاضر 3 تا 8 برابر بیشتر از سال گذشته برای برق پرداخت می کنند. بیش از یک چهارم است که قیمت بنزین 3 تا 8 برابر شده است.

منبع: VNO-NCW



منبع قیمت برق و گاز
قیمت برق چندین پله افزایش می یابد. حدود 34 درصد از صاحبان مشاغل می بینند که صورتحساب های آنها 3 تا 8 برابر در مقایسه با سال 2021 افزایش می یابد. حدود 37 درصد نیز 2 تا 3 برابر بیشتر می پردازند. برای 29 درصد از صاحبان مشاغل مورد بررسی، قیمت گاز 2 تا 3 برابر بیشتر از سال 2021 است. 27 درصد دیگر 3 تا 8 برابر بیشتر پرداخت خواهند کرد.