“آبجو” قارچ عالی به رشد دهنده کمک می کند تا از محصولات محافظت کند

با این حال، پرورش دهنده این امکان را دارد که، اگر قارچ از طریق پوشش روی بذر هنوز وجود نداشته باشد، قارچ تریکودرما را در مکان مناسب قرار دهد. برای این منظور، MolGen Biologicals پودر TrichoderMAX را توسعه داد که کشاورزان می توانند آن را به آبیاری خود اضافه کنند. Bas: “مزیت آن این است که محصول به صورت پودر ماندگاری بیشتری دارد.”

سد طبیعی
با این حال، چه چیزی محصولات MolGen Biologicals را صرف نظر از تکنیک پرورش خاص خاص می کند؟ اریک توضیح می دهد که این تکنیک، به ویژه، است که محصول را بسیار قوی تر می کند. “وقتی قارچ ما را در سطح متابولیک، در سطح سلولی، با قارچ های دیگر مقایسه می کنید، می بینید که دیواره سلولی متفاوت ساخته شده است. ترکیب غشاهای موجود در هاگ های ما حاوی تعداد زیادی لنگر است که برای چسبیدن به آنها استفاده می شود. سطوحی مانند ریشه‌ها. بنابراین ما هاگ‌های خود را «اسپور عفونی» می‌نامیم که در تضاد با هاگ‌ها یا رقبای خود هستند، که آن‌ها را هاگ‌های «خفته» یا «خوابیده» می‌نامیم.» یک ویدیوی تایم لپس از بیوراکتور، که در آن MolGen Biologicals قارچ‌ها را پرورش می‌دهد، بینشی در این مورد ارائه می‌کند. هرچه تیره‌تر شود، هاگ‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه بازدهی بیشتری دارد.

تولیدکنندگان ملزم به استفاده از آفت کش های شیمیایی به طور فزاینده ای هستند. این امر وسایل جایگزین برای حفاظت از محصولات را بیش از پیش مهم می کند. یک میکروبیوم ریشه سالم که شامل قارچ است می تواند کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر:
بس MIllenaar
اریک دی زیلور
MolGen Biologicals
[email protected]
[email protected]
www.molgen.com



منبع

این شرکت جوان در حال حاضر به دنبال قارچ های تریکودرما است. با قارچ های دیگر شما خواص دیگری را در نظر می گیرید مثلاً قارچ هایی هستند که می توانند حشرات آفت را درمان کنند. با دانش کاربردهای عملی، MolGen Biologicals به بررسی احتمالات پرورش چنین قارچ هایی در مقیاس بزرگ می پردازد. در حال حاضر، این شرکت قادر است پنجاه لیتر محصول را از یک راکتور به دست آورد که در بیست هکتار قابل استفاده است. اریک: “استفاده از راکتورهای بزرگتر امکان پذیر است، اما این هنوز تولید را سریعتر نمی کند.”

فرآیندی که این شرکت از آن استفاده می کند، ثبت اختراع است. علاوه بر سرعت و کارایی، “ثبات دسته ای” یک مزیت مهم است. یک بار دیگر می توان از مقایسه آبجو استفاده کرد. وقتی در حال دم کردن آبجو هستید و طعم آن هر بار متفاوت می شود، این ایده آل نیست. این در مورد قارچ ها نیز صدق می کند، اگرچه “دم کردن” مداوم بسیار دشوارتر است. “ما موفق می‌شویم حداکثر تنوع 10 درصدی را بین دسته‌ها داشته باشیم. این ممکن است چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما کسانی که با قارچ‌های پرورشی آشنا هستند می‌دانند که این مقدار بسیار کم است. در بازار فعلی باغبانی، این درصدها بسیار بالاتر است. این بدان معنی است که دسته ها بسیار متفاوت هستند.”

MolGen Biologicals با ساختاری مشابه با دم کردن آبجو در نمایشگاه Seed meets Technology پاییز امسال توجهات را به خود جلب کرد. با این حال، کسانی که از نزدیک به غرفه رویداد نگاه کردند، هیچ آبجوی را ندیدند که کف می کند، اما در عوض یک ماده سبز تیره را مشاهده کردند. به طور دقیق، راکتور حاوی قارچ تریکودرما، اسپور قارچ بود. در MolGen Biologicals، آنها راهی برای پرورش این هاگ های قارچی به روش بهینه پیدا کرده اند و متعاقباً گیاهان را از آن سود می برند. “ما تا بیست برابر بیشتر و با ثبات بیشتری تولید می کنیم.”

مزه کردن در گوجه فرنگی
قارچ ها ریشه های گیاه را مستعمره می کنند. یک لایه محافظ در اطراف ریشه ایجاد می شود تا قارچ های آسیب رسان دیگر نتوانند به آن برسند. همانطور که Bas Millenaar آن را می نامد: “تریکودرما با گیاه همکاری می کند.” جایی که اریک مرد فنی است، بس رهبری اجرایی را بر عهده می گیرد. MolGen Biologicals با اسپورهای قارچی سه محصول تولید می کند که هر کدام یک هدف دارند: رسیدن به ریشه گیاهان.

شرکت جوان MolGen Biologicals در Veenendaal هلند واقع شده است. کسانی که به دقت توجه کردند ممکن است در سال گذشته در رویداد فوق الذکر در Zwaagdijk-Oost با MolGen (بدون مواد بیولوژیکی اضافه شده) مواجه شده باشند. جایی که MolGen سخت‌افزاری را برای آزمایش‌های آزمایشگاهی (کیت‌های استخراج DNA و یک اپلیکیشن) فراهم می‌کند، بخش زیستی در میان چیزهای دیگر به سمت تولید قارچ از طریق تخمیر کار می‌کند.

علاوه بر این، TrichoderMAX Liquid وجود دارد. “این شکل مایع از بیوراکتور فیلتر می شود. اما در مقایسه با پودر، این محصول ماندگاری کوتاه تری دارد. از طرف دیگر، پرورش دهنده نیازی به اضافه کردن آب اضافی به آن قبل از آبیاری گیاهان ندارد. و در نهایت، وجود دارد. گزینه مخلوط کردن قارچ در بستر Bas: “به درخواست مشتری، این نیز یک گزینه است. ما در بسیاری از کشت‌ها، چه در فضای داخلی و چه در فضای باز، احتمالاتی را می‌بینیم.”


بس و اریک در یک بیوراکتور در دفتر


آزمایشات مزرعه ای با گیاهان گوجه فرنگی، که در آن علاوه بر رشد، عملکرد و سلامت، کلونیزاسیون ریشه نیز در نظر گرفته می شود. به طور خاص، ازدحام قارچ ها از ریشه پس از قرار گرفتن روی خاک در حال تحقیق است. ترک کرد؛ کلونیزاسیون ریشه پس از استفاده از TrichoderMAX. درست؛ یک محصول رقابتی برای مرجع آیا تفاوت را میبینید؟

در وضعیت خمیر TrichoderMAX، این برای استفاده در پوشش بذر است. Bas: “ما محصول خود را به تولید کننده پوشش بذر عرضه می کنیم. با دادن مستقیم قارچ به همراه بذر، قارچ مناسب مستقیماً در جای مناسب قرار می گیرد. قارچ در حال حاضر قادر است تا 9 ماه خود را روی بذر زنده نگه دارد، اما این تست های استقامتی هنوز ادامه دارد.”

قوام دسته ای
اریک ون دی زیلور فرصتی را برای توسعه فناوری (که در حال حاضر ثبت اختراع شده است) برای پرورش سریعتر و کارآمدتر هاگ قارچ دید.


اریک در Seed با فناوری 2022 ملاقات می کند

تکنیک جدید پرورش
ریشه های MolGen در باغبانی است، بخشی که این شرکت اولین گام های خود را در سال 2018 برداشت. زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، این شرکت موفق شد روش استخراج DNA را به گونه ای تطبیق دهد که امکان انجام آزمایشات کرونا را فراهم کند. با علم به اینکه کرونا موقتی خواهد بود، سرمایه گذاری های قابل توجهی در فعالیت های گذشته همه گیر انجام شد. اکنون که امیدواریم کرونا در حال بهبودی است، MolGen Biologicals آماده رشد در باغبانی است.


آزمایش بر روی قارچ تریکودرما با کیفیت بالا MolGen Biologicals در دانه ذرت. قارچ بدون تأثیر منفی روی جوانه زدن بذر، بذر را کلونیزه می کند. Bas: “افزودن تریکودرما در یک پوشش باعث بهبود جوانه زدن و همچنین رشد می شود. تسریع زیست توده در مراحل اولیه کشت اتفاق می افتد.”

تعادل بین شیمی و زیست شناسی
یک «معایب» محصولات بیولوژیکی این است که آنها نیاز به اقدامات پیشگیرانه از سوی تولیدکنندگان دارند. هنگامی که قارچ های مضر حمله کردند، افزودن قارچ تریکودرما دیگر کمکی نمی کند. اریک می‌گوید: «این با مواد شیمیایی متفاوت است، که در این مورد مؤثرتر هستند، اگرچه پیامدهای زیست‌محیطی دارند».

محصول TrichoderMAX در آزمایشات میدانی قرار گرفته است. هدف از این کارآزمایی‌ها بررسی این بود که آیا فرمول‌های قارچی مختلف هنوز هم اثر مورد نظر را در این زمینه دارند یا خیر. این نه تنها با مراجع درمان نشده بلکه با استفاده از محصولات رقابتی مقایسه شد. Bas می گوید: «نتایج قابل توجه کلونیزاسیون ریشه بود که به نظر می رسد نشان می دهد که TrichoderMAX در کلون سازی ریشه های گیاه بسیار بهتر است. “آزمایش ها بازدهی بالاتری را نیز دریافت کردند.” اریک اشاره می کند که در ادبیات، قبلاً مشخص شده است که تریکودرما تأثیر مثبتی بر محصولات دارد. افزایش عملکرد حدود 50 درصدی برای گوجه فرنگی ذکر شده است.

“قارچ هایی که گیاهان را برای بهبود خاک برای رشد گیاهان مستعمره می کنند، جدید نیستند. در دهه های 70 و 80، این کار قبلا انجام شده بود. کار جدیدی که ما انجام می دهیم این است که ما به عنوان مهندس زیستی به موضوع نگاه می کنیم. ما نگاهی به این موضوع می اندازیم. فرآیند پرورش از منظر میکروارگانیسم. این باعث می شود رویکرد و نتیجه کمی متفاوت با روشی که قارچ ها در حال حاضر از منظر کشاورزی و باغبانی دیده می شوند، و به ویژه تولید قارچ های خوب را ایجاد کند.