اسپری خاک زیست تخریب پذیر آب باران و آبیاری را برای مدت طولانی تری در دسترس نگه می دارد.


در همه جای دنیا کشاورزی و باغداری مشکل آب دارد، یا زیاد است یا کم است». راب ون دی میر، که به عنوان مشاور تجاری با شرکتی همکاری می کند، می گوید که به نظر می رسد راه حلی برای قسمت هایی که آب بسیار کم دارند، دارد. شرکت مجارستانی Water and Soil ابداع کننده آب را توسعه داد: محصولی که آب را در خاک حفظ می کند، تبخیر را کاهش می دهد و عملکرد و کیفیت محصولات مختلف را بهبود می بخشد. با Ferry Szovan و Ruud van der Vliet، او اکنون در تلاش است تا شرکت و این برنامه زیست تخریب پذیر را به توجه سرمایه گذاران بالقوه برساند. او می گوید: «راه حل آنقدر قوی است که بتوان از آن گذشت.

نگهدارنده آب
فرقی نمی‌کند که آن را به صورت دستی یا مکانیکی اسپری کنید یا حتی آن را در آب آبیاری حل کنید – اثر یکسان است: خاک تیمار شده با محصول Water and Soil’s Water Retain می‌تواند آب بیشتری نسبت به خاک تصفیه نشده حفظ کند زیرا آب کمتر تبخیر می‌شود، بنابراین سخن گفتن. فری توضیح می دهد: «در نتیجه، به دو صورت کار می کند. از یک طرف، آبیاری یا آب باران مدت بیشتری در خاک نگهداری می شود، بنابراین نمی تواند غرق شود. از طرف دیگر، از تبخیر در بالا نیز جلوگیری می شود، زیرا آبی که از خاک تبخیر می شود نیز توسط محصول حفظ می شود. به دلیل آب بیشتری در دسترس گیاهان و در مدت زمان طولانی تر است.

آزمایشات توسعه دهندگان مجارستانی پشت آب و خاک نشان می دهد که بازدهی تا 25 درصد بیشتر و مصرف آب تا 50 درصد کمتر است. راب ادامه می دهد: “این نه تنها زیست تخریب پذیر است، بلکه توسط فائو برای استفاده در مناطق کم آب به رسمیت شناخته شده و ارائه می شود و طبق مقررات اتحادیه اروپا می تواند در کشت ارگانیک استفاده شود.” کنسانتره مایع با آب رقیق می شود و پس از 3 تا 4 ماه کاملاً تجزیه می شود. هیچ باقیمانده ای در خاک وجود ندارد و همچنین محصولات فاقد مواد شیمیایی هستند.

راب و فری پیشینه خود را در بخش های مالی و غذایی در اشتیاق خود به این محصول ترکیب می کنند. Ruud van der Vliet دانش خود در زمینه کشاورزی را به تیم مشاوره اضافه می کند. “در استرالیا، کشت محصولات زراعی دو برابر شده است، زیرا آب کافی وجود ندارد، اما نزدیک به خانه، این موضوع نیز مرتبط است. کمبود آب در حال حاضر یک مشکل بزرگ است، حتی در اروپا. به عنوان مثال، در اسپانیا، یا برای تولید کنندگان گوجه فرنگی برای صنعت فرآوری در ایتالیا، و همچنین نزدیک به آلمان، جایی که تولیدکنندگان مجبورند با تبدیل مزارع زراعی خود به پنل های خورشیدی، فعالیت های خود را با کاهش دسترسی به آب وفق دهند.

راب ادامه می دهد: “کشاورزی و غذا برای از دست دادن مهم تر از آن هستند.” ما پتانسیل‌هایی را در سراسر جهان، در داخل و خارج از کشاورزی می‌بینیم: مزارع چمن، درختان بادام، خرما، نخل نارگیل. همچنین کاهو، غلات و سایر محصولات زراعی. آزمایش‌ها روی زیتون باعث افزایش تولید تا 400 لیتر روغن زیتون اضافی در هر می‌شود. هکتار. که معادل 25 درصد عملکرد بالاتر است.”

برای تیم، واضح است – این محصول سزاوار مرحله گسترده تری است. و اینجاست که آنها اکنون سخت مشغول کار هستند. “تکنولوژی توسعه یافته و اثبات شده است، مطالعات انجام شده است، و ارتباط آن مشخص است. اولین سفارش بزرگ قابل قبول است، اما آنچه برای ارتقای این شرکت به سطح بعدی نیاز است، یک سرمایه گذار با دانش در این بخش است. تمایل به کمک به یک راه حل پایدار برای کشاورزی و باغبانی.”

برای اطلاعات بیشتر:
آب و خاک
راب ون در میر (ایمیل)
Ferry Szovan (ایمیل)
Ruud van der Vliet (ایمیل)
https://waterandsoil.eu/



منبع