بازدید SAFGA از کوازولو ناتال

اخیراً سواحل شمالی بارندگی های بسیار شدیدی را تجربه کرده است و خسارت زیادی به زیرساخت های مزرعه وارد شده است که لوله های آبیاری آن ها شسته شده و خانه بار آنها را آب گرفته است.

در 27 ژوئیه 2022، گروهی متشکل از 22 کشاورز و تامین کننده در فرودگاه لانسریا، ژوهانسبورگ، سوار هواپیما شدند و به فرودگاه کینگ شاکا، دوربان پرواز کردند. در آنجا گروه با یک اتوبوس به ایشو، در حدود 150 کیلومتری شمال فرودگاه سفر کردند و توسط Hamish Godbold که مدیر عامل مزارع Zuluflora است که تولیدکنندگان بزرگ Leucospermum برای بازارهای محلی و عمدتاً صادراتی هستند، مورد استقبال قرار گرفتند.

این گروه مدتی را در سوله بسته بندی سپری کردند و از میادین تولید بازدید کردند. به بسیاری از سوالات تولید پاسخ داده شد و اطلاعات رد و بدل شد.

این تور موفق با یک پرواز یک ساعته بازگشت به ژوهانسبورگ به پایان رسید.

برای اطلاعات بیشتر:
یونیسا
www.unisa



منبع پس از صرف ناهار دوست داشتنی در رستورانی مشرف به اقیانوس هند، گروه به سمت شمال حرکت کردند و از مزرعه آجیل ماکادمیا بازدید کردند. چیزی متفاوت از پرورش گل اما هنوز هم بسیار جالب است و فرد تکنیک هایی را از انواع دیگر باغبانی نیز یاد می گیرد. بسیاری از کشاورزان نیشکر به تولید آجیل ماکادمیا تغییر می دهند که به نظر می رسد سودآورتر باشد. در حال حاضر بخش عمده ای از آجیل ماکادمیا به چین صادر می شود.

در روز 28 آنها به شمال دوربان بازگشتند و از مزارع لالی در بالیتو، متعلق به راک تاکر بازدید کردند. به دلیل نزدیکی به اقیانوس هند، با آب و هوای تقریباً گرمسیری، ژربرا، آنتوریوم و روسکوس را برای بازار محلی پرورش می دهند. این گروه از چندین گلخانه در مزرعه بازدید کردند.

بازدید بعدی از مزرعه گل بلومنداال بود، همچنین در بالیتو، و متعلق به شان اوکانر. آنها همان خسارت طوفان را به گلخانه ها و گلخانه های خود تجربه کردند که جان سالم به در بردند و از ما در مزارع خود استقبال کردند. Bloemendaal همچنین ژربرا، آنتوریوم و راسکوس را پرورش می دهد و Vegmo Flora را که یک عمده فروش گل در دوربان است، عرضه می کند.

تحت رهبری دکتر پیر آدریانس، مدیر باغبانی Unisa، بخش SAFGA (انجمن پرورش دهندگان گل آفریقای جنوبی) از پرورش دهندگان گل در کوازولو ناتال بازدید کرد. SAFGA سالانه از مزارع صنعت باغبانی برنامه ریزی و بازدید می کند و تعامل، شبکه ها و روابط صنعت باغبانی را ترویج می کند.

پس از بازدید، گروه برای توقف یک شبه در هتل سیتی لاج، به سنگ های Umhlanga، نزدیک دوربان سفر کردند.

SAFGA کشاورزان و شرکت کنندگان جدید در صنعت باغبانی را تشویق می کند تا عضو شوند و از مزایای شبکه ای که SAFGA ارائه می دهد استفاده کنند.