“بزرگترین ماموریت ما؟ کمک به تمام گلخانه‌داران برای رسیدن به سطح هوش مصنوعی بعدی»

دانش و نیروی کار چالش های همیشه در باغبانی هستند. بنابراین، گاس نیز نقشی برای هوش مصنوعی در چیزی مانند برنامه ریزی تولید می بیند. برنامه ریزی برای تولیدکنندگان، به ویژه در زمینه کشت گیاهان زینتی، بسیار چالش برانگیز است. شما نه تنها باید هر هفته بخشی از محصول را برداشت کنید، بلکه باید گلخانه را دوباره پر کنید، اغلب با چندین نوع گیاه، در حالی که این کار را انجام می دهید. هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند. که.”

توضیح گاس از نقش آنها منعکس کننده توضیحات یک مشاور محصولات کشاورزی است. “بله، شاید شما می توانید ما را مشاور هوش مصنوعی در این بخش در نظر بگیرید.” به عنوان مثال، PEAX جلسات هوش مصنوعی استراتژیک را در محل مشتریان سازماندهی می کند. آنها یک هدف استراتژیک دارند؛ ما نشان می‌دهیم که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند کمک کند و یک برنامه مشخص برای آن ترسیم کنیم.»

دانش باغبانی
زیربنای کار PEAX همیشه یک مجموعه داده تاریخی و یک فرآیند تجاری است. از آنجا، متخصصان داده شروع به ایجاد مدلی می کنند که با فرآیند کسب و کار مشتری مرتبط است. واقعاً مهم نیست که چه نوع شرکتی است. گاس توضیح می‌دهد: «صنایع متعدد می‌توانند از دانش ما استفاده کنند. در نهایت، این به فرآیند و اینکه چه داده‌هایی در آن فرآیند مهم است مربوط می‌شود.

بخش باغبانی هنوز هم به شدت به تجربه و احساس درونی خود متکی است. هوش مصنوعی می‌تواند در این مورد کمک کند، اما شما هنوز برای شرایط بی‌سابقه‌ای مانند برگزیت یا کووید-19 به تخصص انسانی نیاز دارید. یا وضعیت انرژی شدید فعلی، اگرچه این چیز جدیدی نیست. گاس به شوخی نتیجه می گیرد: “متاسفانه داده های تاریخی بسیار کمی در این مورد وجود دارد. شاید، این بار، ما باید کشاورزان را تشویق کنیم که گرد و غبار دفترهای خود را پاک کنند و آنها را دیجیتالی کنند تا از آنها یاد بگیرند.”

رشد خودگردان تنها یکی از راه هایی است که می توان از هوش مصنوعی در بخش باغبانی استفاده کرد. خیلی چیزهای بیشتری می توان با داده و هوش مصنوعی انجام داد. برای یک شرکت پرورشی، PEAX روی ارتباط بینش از داده های خرده فروشی به انواع داده های شرکت کار کرد. ما ابزاری را توسعه دادیم که داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به گونه‌های موجود در مجموعه شرکت پرورش پیوند می‌دهد.»

باغبانی به خودی خود یک محیط بسیار غنی از داده است. رایانه ها و سیستم های نرم افزاری وارد این بخش شدند و اطمینان حاصل کردند که داده های زیادی قبلاً جمع آوری شده است. با این حال، شرکت‌ها اغلب هنوز از این داده‌ها یا به میزان محدودی برای عملیات تجاری خود استفاده نمی‌کنند. شرکت هلندی PEAX Data، این «صفرها و یک ها» را به اطلاعاتی در زمینه باغبانی و تجارت میوه و سبزیجات تبدیل می کند که می تواند هر روز و به روش درست از آنها استفاده خوبی داشته باشد.

او می‌گوید، برای مثال، یک رابطه توزیع‌کننده/تولیدکننده را در نظر بگیرید. “یک توزیع کننده انتظار دارد چه حجمی از تولید کننده دریافت کند؟ و توزیع کننده انتظار دارد چه حجمی را بفروشد؟ در هر دو مورد، این اطلاعات بین خودشان به اشتراک گذاشته می شود. در اینجا نیز هوش مصنوعی می تواند نقش داشته باشد. ما در حال توسعه مدل هایی هستیم که پیش بینی عرضه و تقاضا و اینکه بهترین قیمت برای فروش یک محصول چیست.”

پسر گروور، گاس ون هایینینگن، شرکت را تأسیس کرد. او علوم داده را در گنت بلژیک خواند و مدتی است که با هوش مصنوعی درگیر بوده است. اول، خارج از باغبانی. با این حال، از طریق شبکه خود، او به تدریج به بخش بازگشت. دلیل کافی برای راه اندازی شرکت خود در پاییز 2021 است. در حال حاضر، PEAX چندین نفر را استخدام کرده است و می خواهد به رشد خود ادامه دهد.

با این حال، شما به دانش باغبانی نیاز دارید تا تمام آن صفر و یک ها را به اطلاعاتی تبدیل کنید که مشتریان می توانند از آنها استفاده کنند. این چیزی است که گاس دارد، اما در مورد همکارانش چطور؟ PEAX به طور غیرعادی در مرکز روتردام واقع شده است. گاس می گوید یک انتخاب آگاهانه. “این به ما کمک می کند افراد با مهارت های مناسب را جذب کنیم. ما به ذهن های روشنی نیاز داریم که بتوانند به خوبی از داده ها استفاده کنند؛ این پروفایل ها کمیاب هستند.” آنها اغلب به مهدکودک ها سر می زنند. آوردن همکاران جدید برای نگاهی به گلخانه، یا آشنایی با مشتری، یک روش استاندارد است.

مشاور هوش مصنوعی
اگر تعداد بیشتری از افراد در بخش باغبانی با سوالات هوش مصنوعی به PEAX مراجعه کنند، Guus به یک هدف مهم رسیده است. اما این می تواند حتی بیشتر باشد. او می‌گوید: “برای ما، این نشان می‌دهد که این بخش در حال توسعه است و فرصت‌های هوش مصنوعی را می‌شناسد. من شک ندارم که این اتفاق به طور فزاینده‌ای ادامه خواهد داشت، و اینجا جایی است که برای ما جایی می‌بینم.”

“تقریباً همیشه اینطور است که اگر یک در کوچک را باز کنید، ده احتمال جدید خود را نشان می دهد. بنابراین، همیشه کار بیش از اندازه کافی وجود خواهد داشت. چالش پیدا کردن افراد خوب به اندازه کافی است که می توانند چیزی از داده ها ایجاد کنند. شرکت هایی که اینها را استخدام می کنند. گاس اعتراف می کند که انواع مردم به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

تخصص انسانی
در اواخر سال 2022، PEAX و یک مشتری یک هکاتون را سازماندهی خواهند کرد که تا حدی الهام گرفته از آنهایی است که در طول چالش گلخانه ای خودمختار برگزار شد. PEAX می‌گوید: «ما امیدواریم استعدادهای جدیدی را جذب کنیم. این تقاضا در حال حاضر بیشتر از سوی هلند و بلژیک است، اما با نشان دادن ارزشی که به ارمغان می آورد، Guus انتظار دارد که علاقه خارج از کشور را نیز برانگیزد.

یکپارچه سازی زنجیره ای
بسیاری از شرکت‌های این بخش نیز مشغول یکپارچه‌سازی زنجیره‌ای هستند. تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان سخت روی این موضوع کار می‌کنند. این همکاری به معنای مبادله دانش فراوان است، اما آنها همیشه نمی‌دانند که چگونه این کار را به بهترین نحو انجام دهند.»


اگر تعداد بیشتری از افراد در بخش باغبانی با سؤالات هوش مصنوعی به PEAX مراجعه کنند، Guus van Heijningen به یک هدف مهم دست یافته است.



منبع

کشت خودمختار
وب سایت این شرکت آنچه را که می توانید با استفاده از هوش مصنوعی به دست آورید فهرست می کند. “هوش مصنوعی یک اصطلاح فراگیر است. در حال حاضر، بسیاری از مردم با این عبارت آشنا هستند، اما مطمئن نیستند که با آن چه کنند. من گاهی اوقات آن را با ظهور اینترنت مقایسه می کنم. در ابتدا، مردم همچنین فکر می کردند که چه ارزشی دارد. این روزها تصور دنیای تجارت بدون آن غیرممکن است.”

Guus نگران این نیست که به تدریج، کسب و کارهای بیشتری این ترفندها را یاد بگیرند و به طور بالقوه PEAX را از کار بیاندازند. “ما دوست داریم به مردم یاد دهیم که چگونه از هوش مصنوعی برای به دست آوردن ارزش بیشتر از داده های خود استفاده کنند. بازار به طور مداوم با تکنیک ها و امکانات جدید در حال ظهور است.”

برای اطلاعات بیشتر:
گاس ون هایینینگن
داده های PEAX
Microlab طبقه 10
45 خیابان Aert van Nes
3012 CA، روتردام، NL
تلفن: +31 (0) 103 046 037
ایمیل: [email protected]
وب سایت: www.peaxdata.com

PEAX چه تولید کنندگان، تامین کنندگان، شرکت های اصلاح نژاد یا تاجران میوه و سبزیجات باشد، می تواند کمک کننده باشد. گاس می‌گوید بزرگترین ماموریت این شرکت – که بهترین توسعه‌دهنده نرم‌افزار هوش مصنوعی است – هوشمندتر کردن بخش باغبانی است. ما می‌خواهیم شرکت‌ها و کارآفرینان را وادار کنیم که ارزش داده‌هایشان را تشخیص دهند.»

این لیست شامل کشت خودمختار است، منطقه ای که مشتریان PEAX در آن فعال هستند. گاس ادامه می دهد: “ما با توسعه الگوریتم ها و نوشتن نرم افزار به مشتریان خود کمک می کنیم. در بسیاری از موارد، این راه حل های سفارشی شده هستند. ما همچنین مشغول توسعه ابزارهای عمومی و اختصاصی برای کمک به شرکت ها در مقیاس بزرگتر هستیم.”

تحولات مختلف در این بخش اهمیت داده ها و دیجیتالی شدن را برجسته می کند. کارکنان در حال کمیاب شدن هستند و مواردی مانند افزایش مقیاس و یکپارچگی زنجیره ای نیازمند رویکردی جدید است. انتظار می رود هوش مصنوعی (AI) نقش مهمی در این امر ایفا کند.

حفاظت از دانش بخش
گاس و تیمش اولین مأموریت خود را از یک شرکت کشت دریافت کردند. گاس توضیح می دهد: “مالک می خواست از دانش با چشم انداز بازنشستگی خود محافظت کند. این دانش نمی توانست به سادگی ناپدید شود، بلکه باید منتقل می شد. ما ابزاری ایجاد کردیم که دانش و تجربه این پرورش دهنده را به جانشینانش منتقل می کند.”