“تقاضا در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است”

زپتی / کوچک ناک اوت
زپتی پس از معرفی در هلند در آمریکا نیز با نام Petite Knock Out معرفی شد. به گفته این پرورش دهنده، این یک پیشرفت در دنیای گیاهان است زیرا به طور مداوم گل می دهد، در برابر بیماری ها (ایدیم و لکه سیاه) بسیار مقاوم است و در برابر گرمای تابستان و یخبندان مقاوم است. Meilland می افزاید: “علاوه بر این، حتی بدون هرس بسیار فشرده است و شاخ و برگ های براق تیره دارد.”

برای اطلاعات بیشتر:
ماتیاس میلند
گل رز میلند
[email protected]
www.meilland.com



منبع زپتی در آلمان
در نمایشگاه IPM Essen که در پایان ژانویه برگزار شد، زپتی در غرفه Meilland در مرکز صحنه قرار گرفت. “آلمان کشوری است که این گونه در اروپا بیشترین فروش را دارد؛ بسیاری از مراکز باغ و فروشگاه‌های پیشرو در مجموعه خود آن را دارند و تولیدکنندگان شاهد افزایش سفارشات سال به سال هستند.”

افزایش محبوبیت
به گفته میلند، پایداری موضوع داغی است و این تنوع کوچک و فشرده به خوبی با این روند کار می کند. “این رقم حدود چهار سال پیش راه اندازی شد، و ما در حال حاضر به فروش دو میلیون گل رز در سراسر جهان نزدیک شده ایم. ما متوجه شده ایم که دادن یک هدیه پایدار محبوب است و این گل رز کاملاً با این نقش مطابقت دارد. شما یک دسته گل رز نمی دهید که شما بعد از دو هفته دور می اندازید، اما گل های رز زیبا و کوچک باغچه ای می دهید که چندین سال عمر می کند. سال گذشته، در سال 2022، Star Roses and Plants، شرکتی که این واریته را در ایالات متحده توزیع می‌کند، جایزه‌ای را برای ریزه کوچک خود در برنامه The American Rose Trials for Sustainability (ARTS) دریافت کرد. ARTS پایدارترین، مقاوم‌ترین، مقاوم‌ترین، مقاوم‌ترین و زیباترین ارقام گل رز را برای استفاده در مناظر و باغ‌های آمریکا شناسایی می‌کند.

در کشورهای بیشتری راه اندازی شد
از زمان معرفی، پرورش دهندگان کشورهای مختلف علاقه خود را نشان دادند و اکنون علاوه بر عرضه در چندین کشور اروپایی و آمریکای شمالی، این گل رز پاسیو از سال گذشته در چین، انگلستان و استرالیا نیز عرضه شده است. و به زودی در آسیای جنوب شرقی (تایلند، ویتنام و اندونزی) راه اندازی خواهد شد.

در سال 2019، زپتی در هلند غسل تعمید داده شد و از آن زمان، تقاضا در سراسر جهان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حال حاضر، حدود 3 میلیون واحد در حال تولید است، و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است، زیرا تولیدکنندگان بیشتری از کشورهای مختلف شروع به رشد این گونه خواهند کرد. اما چه چیزی باعث موفقیت این تنوع شده است؟ ماتیاس میلند، مدیر بازاریابی این شرکت پرورش دهنده فرانسوی، توضیح می دهد.