توسعه روستایی “فرصت دوم” است

پترو با نقل قول پایان کتاب بدنام گارسیا مارکز، صد سال تنهایی، قول داد: «هر چیزی که روی آنها نوشته شده بود از زمان های بسیار قدیم و تا ابد تکرار نشدنی بود، زیرا نژادهایی که محکوم به صد سال تنهایی هستند فرصت دومی بر روی زمین نداشتند». آغاز یک شانس دوم برای کشور (طرف).

زیرساخت های روستایی با همکاری ارتش کلمبیا بهبود خواهد یافت که به ساخت مسکن، جاده ها و حتی مناطق آبیاری در سراسر کشور کمک خواهد کرد. ارتش، جامعه و تولید می توانند در یک اخلاق اجتماعی فنا ناپذیر جدید متحد شوند. هلیکوپترها و هواپیماها، ناوچه ها، نه تنها برای بمباران یا شلیک مفید هستند، بلکه می توانند برای ایجاد اولین زیرساخت بهداشتی پیشگیرانه مردم کلمبیا نیز مفید باشند. علاوه بر این، پترو اعلام کرد که دارایی‌های مصادره شده تحت حوزه آژانس دارایی‌های ویژه – SAE، توسط سازمان‌های Campesino، تعاونی‌های جوانان شهری و انجمن‌های زنان مدیریت می‌شود تا اقتصاد مولد را تقویت کند.

برای اطلاعات بیشتر:
وزارت کشاورزی، طبیعت و کیفیت مواد غذایی هلند
www.government.nl/en



منبع

در مورد تغییرات آب و هوایی، رئیس جمهور پترو توجه خود را به نیاز به حفاظت از آمازون جلب می کند. توقف جنگل زدایی در آمازون باید یک تلاش مشترک بین المللی باشد. از آنجایی که مالیات کربن و بودجه آب و هوا برای دستیابی به این هدف ناکافی به نظر می رسد، پترو مبادله ای بین بدهی خارجی و سرمایه گذاری داخلی مشخص برای نجات و احیای اکوسیستم ها را پیشنهاد می کند. در کلمبیا دوره ریاست جمهوری 4 سال به طول انجامید. تنها زمان نشان خواهد داد که دولت جدید به چه تعداد از این وعده ها و جاه طلبی ها خواهد رسید.

پترو که توسط نزدیک به 100000 نفر احاطه شده بود، به عنوان رئیس دولت و دولت توسط روی بارراس، رئیس کنگره سوگند یاد کرد و نشان ریاست جمهوری را از سناتور ماریا خوزه پیزارو، دختر رهبر ترور M-19 و نامزد ریاست جمهوری، کارلوس پیزارو دریافت کرد. در کنار شمشیر آزادی‌بخش سیمون بولیوار – که زمانی توسط M-19 از ارتش غارت شد – رئیس‌جمهور جدید معاون رئیس‌جمهور، فرانسیا مارکز، سوگند یاد کرد – اولین زن سیاه‌پوست، فمینیست و فعال محیط‌زیست که این سمت را اشغال کرد. اندکی پس از آن، پترو اولین سخنرانی خود را به عنوان رئیس جمهور ایراد کرد، سخنرانی با ارجاعات مختلف به توسعه پایدار و فراگیر روستایی.

پترو با بیان این نگرانی که استفاده از مالیات به عنوان اقدامات سلب مالکیت ممکن است، پس از متعهد شدن به مالیات از ثروتمندترین – از جمله مالکان بزرگ – در طول مبارزات انتخاباتی، گفت: “مالیات مصادره ای نخواهد بود، بلکه عادلانه خواهد بود.” همانطور که می توان انتظار داشت، یکی از حساس ترین موضوعات دستور کار بلندپروازانه او لایحه مالیات است، که با هدف او توزیع مجدد ثروت و مهار نابرابری در کشوری با بیش از 20 میلیون نفر جمعیت در فقر است. روز بعد، دولت جدید پیشنهاد لایحه مالیاتی خود را به کنگره ارائه کرد. این اصلاحات، در عین حال، معیاری برای ارزیابی حمایت کنگره از دولت جدید است.

موارد فوق با دیدگاه او در مورد جنگ با مواد مخدر مطابقت دارد که معتقد است باید تغییر کند – همانطور که در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری بیان شد – به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی تلقی شود. این، در ترکیب با ریشه‌کنی داوطلبانه گیاه کوکا برای جایگزینی با کشت مواد غذایی، نیازمند حمایت بین‌المللی است که به‌ویژه از سوی ایالات متحده که بیش از دو سوم واردات ذرت این کشور از آن تامین می‌شود، مورد نیاز است.

هفتم اوت گذشته در مرکز شهر پایتخت کلمبیا، گوستاوو پترو، عضو سابق چریک M-19 و شهردار بوگوتا، به عنوان اولین رئیس جمهور چپ در تاریخ این کشور در مراسمی پر از نمادها و تاریخ افتتاح شد. میدان سیمون بولیوار

پترو بر اهمیت امنیت غذایی جهانی تاکید کرد و بر مفهوم حاکمیت غذایی به عنوان استراتژی خود برای ریشه کنی گرسنگی در کشور تاکید کرد. تغییر از بخش کشاورزی با محوریت صادرات به افزایش تولید داخلی، وظیفه ای است که به گفته رئیس جدید دولت، باید توسط دولت ملی هدایت شود و با میل بخش خصوصی همراه شود. «در سرزمینی که بشر در آن ذرت را کشف کرد، ما باید دوباره ذرت تولید کنیم. دولت باید آبیاری، اعتبار، تکنیک‌ها، بذرهای اصلاح‌شده، حفاظت، دهقانان و شرکت‌های خصوصی می‌توانند هم نیروی کار و هم تصمیمات روزانه را فراهم کنند تا اطمینان حاصل شود که مزارع ما دوباره غذای مورد نیاز مردم ما را تولید خواهند کرد.»