راه رو به جلو برای مراکز باغ در انگلستان، گیاهان آپارتمانی بدون ذغال سنگ نارس در بریتانیا است.


اکنون سال هاست که دست صنعت باغبانی هنگام خرید گیاهان آپارتمانی بسته است. افزایش هزینه ها و بوروکراسی مرتبط با آداب و رسوم و الزامات بهداشتی سختگیرانه تر به این معنی است که مجبور به خرید عمده از اروپا، اغلب با ناامیدی از سرعت تحویل و ضایعات اجتناب ناپذیر مرتبط است. علاوه بر این، این بخش قادر به پاسخگویی به تقاضای فزاینده مشتریان برای گیاهان آپارتمانی بدون ذغال سنگ نارس بوده است – به زبان ساده، این یک گزینه از زنجیره تامین موجود نبوده است.

با این حال، در نهایت، به نظر می رسد راه حلی وجود دارد، و شاید تعجب آور برای برخی، به معنای خرید انگلیسی است. شرکت پیشتاز این رویکرد The Horti House است، بخشی از مهدکودک Double H، یک تجارت خانوادگی مستقر در سواحل جنوبی انگلستان که بیش از 60 سال است که گیاهان را پرورش می دهد و منابع آن را تامین می کند. هورتی هاوس که در فوریه امسال راه اندازی می شود، قرار است محدوده جدیدی را برای مراکز باغ ارکیده ها و گیاهان آپارتمانی که در بریتانیا پرورش داده شده اند، ارائه دهد، که دومی در محیط های 97 درصد بدون ذغال سنگ نارس رشد می کند. با این حال، شاید حتی مهم‌تر از آن، هدف خدمات آنها جایگزین کردن نیاز به خرید با چرخ دستی است، و این امکان را برای سفارش‌های کمتر از 12 گیاه در هر بسته و با تحویل در روز بعد فراهم می‌کند.

اد هیل از هورتی هاوس توضیح می‌دهد: «ما در یک ماموریت هستیم تا گیاهان آپارتمانی را به صورت عمده فروشی تغییر دهیم و اطمینان حاصل کنیم که مراکز باغ می‌توانند مقدار مناسبی از گیاهان را در زمان مناسب دریافت کنند. این امر از هزینه های قابل توجه واردات جلوگیری می کند. شامل کاغذبازی کمتری است و به کاهش ضایعات کمک می کند. ما در سراسر بخش مشورت کرده‌ایم تا سیستمی پاسخگوتر و مؤثرتر ایجاد کنیم که به نوبه خود ارزش را افزایش می‌دهد و سودآوری مراکز باغ و گل‌فروشی‌ها را به حداکثر می‌رساند.

سفارشات در مقیاس کوچک با ارسال گیاهان در جعبه از طریق شبکه حامل انجام می شود. این شرکت در این زمینه سابقه ثابتی دارد و تاکنون بیش از 500000 گیاه را در این مسیر توزیع کرده است. همچنین گزینه‌هایی برای افزایش تا تحویل پالت یا واگن برقی در صورت لزوم در دسترس خواهد بود و برنامه‌هایی برای تجمیع عرضه از دیگر تولیدکنندگان بریتانیایی همفکر در حال انجام است. در نهایت، خانه هورتی با هدف ایجاد یک فروشگاه یک‌جا با تمرکز بر روی گیاهان آپارتمانی رشد یافته بریتانیایی، ارکیده‌ها و دیگر گیاهان خانگی بدون ذغال سنگ نارس.

مشاور خرده‌فروشی باغ، برایان ردمن، با این تیم برای کمک به توسعه و راه‌اندازی این ابتکار جدید کار می‌کند. او می‌گوید: «این یک فرصت هیجان‌انگیز است که این پتانسیل را دارد که روشی را که مراکز باغبانی برای سفارش گیاهان آپارتمانی سفارش می‌دهند، متحول کند. روش “درست به موقع” تضمین می کند که تازه ترین گیاهان می توانند ذخیره شوند و در عین حال نوار قرمز و مایل های حمل و نقل غیر ضروری را کاهش می دهد. این یک چشم انداز برد-برد است’

محدوده گیاهان سبز که در ابتدا برای سفارش در دسترس بودند شامل گونه‌های calathea، ficus، alocasia و monstera می‌شدند، اما گیاهان بیشتری در حال حاضر برای بازار آزمایش می‌شوند. در همین حال، phalaenopsis این شرکت که در بریتانیا رشد می‌کند، می‌تواند به مقابله با هزینه‌های سرسام‌آور مشابه اروپایی خود کمک کند. برایان ردمن توضیح می‌دهد: «تأثیر بحران انرژی واقعاً گلخانه‌های سراسر قاره را تحت تأثیر قرار داده و قیمت‌های تولید ارکیده را بالا برده است. محصولات تولید شده در بریتانیا ما دارای قیمت رقابتی تری هستند، با مزیت اضافی انعطاف پذیری در حجم سفارش و زمان تحویل.

برای اطلاعات بیشتر:
خانه هورتی
thehortihouse.co.uk



منبع