ربات تشخیص بیماری گیاهی در فیلیپین

این پروژه که Robot for Optimized and Autonomous Mission-Enhanced Responses یا ROAMER نامیده می شود، از تکنیک های بینایی، سنجش و ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند تا به کسب و کارهای کشاورزی کمک کند تا عملیات روزانه خود را بهبود بخشند. پروژه ROAMER در ژوئن 2021 آغاز شد و بودجه ای در حدود 607000 دلار سنگاپور برای اجرای سه ساله داشت و انتظار می رود تا ژوئن 2024 به پایان برسد.

موسسه علوم و فناوری پیشرفته (ASTI) در فیلیپین اکنون روی رباتی کار می کند که ممکن است بیماری های گیاهی را شناسایی کند و به کشاورزان در افزایش بهره وری کمک کند. این ربات در ابتدا در مزرعه موز قرار خواهد گرفت تا گیاهان مبتلا به بیماری را حتی در مراحل اولیه با استفاده از هوش مصنوعی (AI) شناسایی کند.

مزارع موز بازار هدف اولیه مدل‌های هوش مصنوعی هستند و منحصراً برای بیماری‌هایی که موز را تحت تأثیر قرار می‌دهند توسعه می‌یابند. مهندسان ASTI در حال ایجاد این ربات هستند و برای تحقیقات آزمایشی با یک مزرعه موز در میندانائو همکاری کردند.

«رویه فعلی در مزارع این است که آنها کار و زمان زیادی دارند. اگر نیروی کار کافی وجود نداشته باشد، ممکن است برای تشخیص و رسیدگی به بیماری های گیاهی که توسعه یافته اند خیلی دیر باشد. فرانتس د لئون، مدیر ASTI می گوید: این می تواند منجر به کاهش عملکرد و در نهایت سود برای کشاورزان شود.

منبع: opengovasia.com



منبع