رکورد جدید عمق برای برق ‘ورشکستگی بازار برق’؟

همچنین (تقریباً) یک رکورد: دما در نیمه اول سال 2023. Weeronline با ارقام نشان می دهد که چهارمین نیمه اول سال در هلند گرم بود. به طور میانگین 10 درجه سانتیگراد بود. جالب اینجاست که گرمای ماه های اخیر هیچ رکورد گرم شدن خرما را ثبت نکرده است. تنها در 1 ژانویه دمای هوا به رکورد رسید.

در مجموع 17 ساعت (!) با قیمت منفی برق در روز یکشنبه 2 ژوئیه ثبت شد. امروز نیز قیمت ها به زیر صفر کاهش یافته است، البته نه به شدت روز یکشنبه. بر اساس داده های Nordpool Group، بین ساعت 11 صبح تا 5 بعد از ظهر، قیمت ها زیر 0 است. وضعیت استثنایی برق در سایر نقاط اروپا نیز رخ داده است.

اپراتورهای شبکه در حال کار بر روی انعطاف پذیری بیشتر هستند. لیاندر در یک وبینار اخیر در مورد آن صحبت کرد.

(وای، فردا، 2 ژوئیه، 17 ساعت با قیمت انرژی منفی، حتی تا -500 یورو در مگاوات ساعت کاهش می یابد.
یعنی افرادی که قراردادهای پویا دارند، علیرغم مالیات بالای انرژی، فردا بعدازظهر اگر کتری خود را روشن کنند، پول نقد دریافت خواهند کرد.
ورشکستگی…)

روز جمعه، قیمت کوتاه مدت گاز TTF به 37 یورو در هر مگاوات ساعت بسته شد. با این حال، یک افزایش ثابت دیگر در طول هفته گذشته، دو قله ژوئن را دوباره در معرض دید قرار داد. از سوی دیگر، بازار برق روز یکشنبه سقوط عمیق دیگری را در قیمت ساعتی به ثبت رساند.

Wauw, morgen 2 Juli Maar liefst 17 uren met een negatieve stroomprijs, dalend zelfs tot -500 €/MWh.
Dat betekent dat mensen meet een dynamisch contract، ondanks de hoge energiebelasting، morgenmiddag geld toe krijgen als ze hun waterkoker aanzetten.
Het Failliet Van de… pic.twitter.com/FAJIsfux9Y


قیمت گاز TTF قرارداد اوت تا 30 ژوئن 2023. برای ارقام فعلی اینجا را کلیک کنید.

متخصصان انرژی بر کاهش برق این آخر هفته تمرکز کردند. کریس گوث، تحلیلگر بازار از ENGIE Energie Nederland در لینکدین از عمق جدید روز آینده در هلند منهای 500 یورو در هر مگاوات ساعت برق صحبت کرد. قیمت ساعتی برق در کشورهای اطراف هلند نیز کاهش یافت. این تحلیلگر بازار به وبلاگ اخیر در مورد اهمیت انعطاف بیشتر در بازار برق اشاره می کند.

شل همچنان در حال تجارت گاز روسیه است، اگرچه این شرکت متعهد شده بود که این کار را متوقف کند. این را گروه فعال Global Witness گزارش داده است. BNR در مورد آن می نویسد و از TNO توضیح خواسته است. رنه پیترز از TNO می گوید اینها قراردادهای بلندمدتی هستند که گروه نفتی نمی تواند از آنها خارج شود.





منبع

با وجود 11 درصد بارندگی بیشتر از حد نرمال در سال 2023، خشکسالی شدید وجود دارد. بارندگی در اوایل سال کاهش یافت و تا حدی توسط کانال ها و رودخانه ها تخلیه شد و تا حدودی آب های زیرزمینی را دوباره پر کرد. قسمت باقی مانده تا حد زیادی تبخیر شده است و خاک سطحی بسیار خشک است. کسری بارندگی در حال حاضر به طور متوسط ​​در سراسر کشور 171 میلی متر است که آن را خشک تر از 5 درصد خشک ترین سال ها می کند. این کسری نشان می دهد که از اول آوریل تا کنون چقدر بیشتر از میزان آب تبخیر شده است.

– مارتین ویسر (@BM_Visser) 1 ژوئیه 2023