شهرداری های باغبانی نامه فوری ارسال می کنند

او معتقد است که دولت فرصت‌ها را از دست می‌دهد، اما هنوز دیر نشده است. “این بخش جاه طلب است، همانطور که دولت باید باشد. به عنوان شهرداری باغبانی، ما از وزیر می خواهیم که این موضوع را با ما در میان بگذارد. ما نمی خواهیم از مسئولیت خود فرار کنیم و کارآفرینان و ساکنان خود را در سرما بیرون بگذاریم.”

نیت خوب، اما بدون چشم انداز
شرکت‌های داخل خوشه باغبانی اراده دارند تا مصرف گاز خود را کاهش دهند و نه تنها نیاز را می‌بینند، بلکه متقاعد شده‌اند که پایدارتر شدن بسیار مهم است. بنابراین بسیاری از آنها در حال حاضر روی آن کار می کنند، اما به دلیل زمان نامشخص و فشار مالی زیاد، سرمایه گذاری بیشتر در زمینه پایداری عمدتاً در حال حاضر برای آنها امکان پذیر نیست، یا جرات انجام آن را ندارند. وارکمپ می‌گوید چشم‌انداز اینطور نیست.

شورا از این بابت نگران است و بنابراین عجیب است که دولت همچنان منتظر ارائه چشم انداز است. “زمان بحران نامشخص است. به عنوان یک دولت، شما باید نشان دهید که کجا می توانید امنیت و چشم انداز ارائه دهید. این بخش خود به دنبال پایدارتر شدن است و ما نیز بهترین کمک خود را در این امر انجام خواهیم داد. همچنین برای دولت آن را تشویق کند.”

او گفت: «این برای باغبانی گلخانه‌ای هلند (دومین بخش بزرگ اقتصادی در هلند) و در نتیجه شهرداری‌های باغبانی فاجعه‌بار خواهد بود. عواقب آن برای حمل و نقل و لجستیک، شرکت‌های نوآوری و پرورش، صنعت بسته‌بندی، و بسیاری از کارآفرینان محلی که در اطراف این بخش فعالیت می‌کنند، مانند گلفروشی‌ها نیز غیرقابل محاسبه است.

منبع: شهرداری Westland



منبع

Alderman Pieter Varekamp از شهرداری Westland (اقتصاد، انتقال انرژی)، به نمایندگی از چندین شهرداری باغبانی، در نامه ای فوری از وزیر Jetten می خواهد که عجله کند و برای پایدارتر کردن باغبانی گلخانه ای سرمایه گذاری کند. شهرداری ها به دلیل بحران انرژی می خواهند هر چه زودتر با وزیر بنشینند. “در هلند، ما همیشه خود را از بحران سرمایه گذاری می کنیم تا از بحران بعدی نجات پیدا کنیم. این بحران یک فرصت پایدار پایدار است. زمان آن فرا رسیده است که دولت آنچه را که می توان پس انداز کرد، پس انداز نکند، بلکه روی آنچه می تواند باشد سرمایه گذاری کند. وارکامپ گفت که پایدار است.

بخش باغبانی برای هلند بسیار مهم است
بخش باغبانی سالانه 20 تا 25 میلیارد یورو درآمد دارد. نه تنها محصولات در اینجا رشد می کنند، بلکه صنعت همچنین به این فکر می کند که چگونه پرورش دهندگان می توانند آنها را تا حد امکان به طور موثر کشت و پرورش دهند. این مشاور با اشاره به ارقام Glastuinbouw Nederland می گوید: «بیهوده بهترین پرورش دهندگان بذر، پرورش دهندگان و مهدکودک ها در داخل مرزهای ملی ما قرار دارند.» .

عکس سمت راست: Pieter Varekamp، Fruit Logistica 2020