صادرکنندگان یاس خواستار تثبیت نوسان قیمت ها هستند

گل یاس مادورای مالیگای یکی از گلهای کشت شده در جنوب تامیل نادو از جمله مادورای است. کشاورزان در زمینی به مساحت 6000 هکتار در مادورای و نواحی مجاور یاسمین را کشت می کنند. کشاورزان گلایه دارند که با وجود اینکه در روزهای خوش از جمله ازدواج قیمت مناسبی دریافت می کنند، در برخی از روزها مجبورند دست خود را روی دست بگذارند.

ادامه مطلب را در siasat.com بخوانید



منبع

با این حال، صادرکنندگان یاس با رد شدن از بازارهای بین المللی به دلیل مسائل مربوط به آفت گرفتار شده اند و از دولت ایالتی می خواهند که به این موضوع رسیدگی کند. صادرکنندگان گفتند که خواهان افزایش محموله های بین المللی از مادورای هستند زیرا در حال حاضر بیشتر گل ها از چنای یا فرودگاه های تیرووانانتاپورام و بنگالورو به بازارهای بین المللی ارسال می شوند.

صادرکنندگان Madurai Malligai (یاس) در تامیل نادو از دولت ایالتی خواسته اند تا اقدامات فوری را برای تثبیت قیمت گل انجام دهد، زیرا قیمت آن از 3000 روپیه در هر کیلوگرم در یک روز در نوسان است و در روز بعد به 300 روپیه در هر کیلوگرم کاهش می یابد. روز

طبق اطلاعات موجود، روزانه سه تن یاس یا مادورای مالیگای از مادورای صادر می شود. با این حال، مقامات اداره باغبانی تامیل نادو به IANS گفتند که اقداماتی برای اصلاح مشکلات موجود در این منطقه در حال انجام است.