صرفه جویی در انرژی نیز در اثربخشی دشمنان طبیعی تاثیر دارد

بنابراین، WUR می‌خواهد بررسی کند که آیا شکارچیان طبیعی بومی، مانند گونه‌های مختلف Orius (حشره‌های شکارچی)، کفشدوزک‌ها، و lacewings، در برابر دماهای پایین‌تر و شدت نور کمتر مقاوم‌تر هستند یا اینکه آیا این گونه‌ها می‌توانند بیشتر توسعه یابند. علاوه بر این، WUR می خواهد استفاده از قارچ های بیماری زا را بررسی کند. WUR هنوز به دنبال شرکای برای این کار است، مانند تامین کنندگان و پرورش دهندگان. ایده این است که یک طرح مشترک برای یک پروژه PPP تهیه شود و بتوان برای آن از بودجه خارجی استفاده کرد.

منبع: wur.nl



منبع

به دلیل قیمت بالای انرژی، پرورش دهندگان تصمیمات متفاوتی برای کشت می گیرند: گرمای کمتری دارند، بیشتر صفحه نمایش می دهند و از نور LED استفاده می کنند. این امر دمای گلخانه و شرایط نور را تغییر می دهد. در نتیجه، بسیاری از دشمنان طبیعی در مواقعی که آفات به رشد خود ادامه می دهند، فعالیت کمتری دارند. واحد تجاری باغبانی گلخانه و پیاز گل دانشگاه و تحقیقات Wageningen در نظر دارد بررسی کند که کدام دشمنان طبیعی جدید و عمدتا بومی می توانند در باغبانی گلخانه ای استفاده شوند.

آفاتی مانند مگس سفید و شته می توانند در دماهای پایین تری به تولیدمثل خود ادامه دهند. در زمستان نیز این کار را انجام می دهند. به محض افزایش دما در گلخانه، جمعیت به طور ناگهانی می تواند به سرعت رشد کند. دشمنان طبیعی مانند زنبور انگلی در فصل زمستان فعالیت کمتری دارند و در نتیجه تاثیر کمتری دارند. این پدیده قبلاً در سالهای اخیر رخ داده است زیرا تولیدکنندگان شروع به رشد آگاهانه انرژی کرده اند. اما از زمان قیمت بسیار بالای انرژی در سال گذشته، مشکل بدتر شده است، از جمله در کشت ژربرا، فلفل دلمه ای و گل رز.