فرصت هایی که چین می تواند برای بخش کشت محافظت شده در هلند فراهم کند، بخش سوم

بازار چین برای محصولات تازه رقابتی است و نیاز به انواعی که متناسب با ذائقه مشتری چینی باشد افزایش می یابد. این وضعیت مستلزم تلاش های مشترک از سوی صنعت بذر هلندی است 1) برای پرورش گونه ها برای مشتریان چینی و 2) برای ارائه گیاهان جوان با کیفیت بالا و مواد تکثیر در مقدار ثابت.

چین می تواند فرصت های مهمی را برای فناوری و دانش گلخانه ای هلند فراهم کند. بنابراین، مهم است که ذینفعان در آن زمینه از آنچه در کشور می گذرد آگاه باشند. برای تسهیل این دانش، تیم LAN در پکن و شانگهای اخیراً میزگردی را سازماندهی کرده است که طی آن کارشناسان چینی در مورد توسعه سیاست ها و شیوه های کشاورزی در سطح ملی و منطقه ای (منطقه دلتای یانگ تسه و شانگهای) نور می اندازند. در یک سلسله سه مقاله، نتیجه این میزگرد مورد بحث قرار خواهد گرفت. این مقاله سوم با جزئیات بیشتری به فرصت های خاص برای بخش کشاورزی حفاظت شده در هلند می پردازد.

سایر نتایج این میزگرد
نیاز به یک پایگاه آموزشی حرفه ای برای تکنسین های ترویج و مدیران گلخانه های با تکنولوژی بالا در مقیاس بزرگ وجود دارد. وزارت کشاورزی و امور روستایی چین این موضوع را به رسمیت می شناسد و سیاست هایی را برای حمایت از آموزش حرفه ای برای تکنسین های ترویجی، مدیران و صاحبان مزارع در مقیاس بزرگ در سال های اخیر آغاز کرده است. شرکت ها و سازمان های آموزشی هلندی می توانند به ایجاد این پایگاه های آموزشی کمک کنند.

کمبود نیروی کار ماهر به طور غیرمستقیم ناشی از تخصیص نامتعادل منابع به موسسات آموزشی حرفه ای در سیستم آموزش عالی فعلی در چین است. بنابراین، پرورش دهندگان اغلب نیاز به سرمایه گذاری در آموزش نیروی کار دارند. این می تواند به عنوان فرصتی برای سازمان های آموزشی در هلند در نظر گرفته شود که می توانند برنامه های آموزش حرفه ای را ارائه دهند.

برای پرورش دهندگان، بزرگترین چالش هزینه های راه اندازی گلخانه با فناوری بالا است. این هزینه ها به دلیل 1) مصرف انرژی، 2) بذر و 3) آموزش نیروی کار زیاد است. منابع انرژی در بیشتر گلخانه های با فناوری پیشرفته موجود گاز و برق است.

برای افزایش بیشتر بهره وری در گلخانه های خورشیدی موجود، نیاز به امکانات آب و هوایی مقرون به صرفه و مدیریت محصول وجود دارد. فن‌آوری‌های گلخانه‌ای هلندی می‌توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند، مانند کنترل آب و هوا، استفاده از بستر، سیستم‌های کشت، کاربرد CO2 و کنترل بیولوژیکی آفات.

چالش دیگر خرده فروشان و عمده فروشان از دست دادن محصولات تازه در طول زنجیره تامین است. امروزه نیاز به فناوری پس از برداشت در حال افزایش است. فناوری موجود پس از برداشت نیز نیازمند سرمایه گذاری بالایی است. از دیدگاه خرده فروشان و عمده فروشان، این امر مستلزم مشارکت همه ذینفعان است.

چالش های ذکر شده در بالا توسط ذینفعان صنعت کشاورزی حفاظت شده در چین شناسایی شده است. این به خوبی در طرح توسعه جزیره هنگشا در شانگهای که با تلاش مشترک دولت، موسسات تحقیقاتی و صنعت تهیه شده است، منعکس شده است. تعادل بین نیازهای اساسی مردم به محصولات تازه و نیاز سرمایه گذاران به سود.

منبع: agroberichtenbuitenland.nl



منبع

اکوسیستم فعلی صنعت کشاورزی حفاظت شده در چین هنوز در حال توسعه است. برای تحریک اکوسیستم، به تلاش های مشترک هلند و چین در سطح صنعتی و دولتی نیاز دارد. کارشناسان پیشنهاد می کنند با همکاری و همکاری با شرکت های چینی می توان بخشی از زنجیره تامین را که در حال حاضر در هلند قرار دارد بومی سازی کرد.

در مقایسه با هلند، اکثر مناطق چین شرایط آب و هوایی شدیدتری دارند. در نتیجه، اطمینان از عرضه پایدار محصول در طول سال می تواند منجر به سود کمتری شود زیرا به انرژی بیشتری نیاز است. بنابراین، پرورش دهندگان نه تنها خواستار انواع مختلف امکانات برای تولید هستند، بلکه به دنبال منابع انرژی جایگزین جدید نیز هستند.

لجستیک تازه هنوز به طور کامل توسعه نیافته است. به خصوص مایل اول، تأسیسات زنجیره سرد مستقیماً پس از برداشت، نیاز به سرمایه گذاری و فناوری بیشتری دارد. دولت برنامه های مالی برای بهبود وضعیت ایجاد کرده است. سیاست جدید دولت برای توسعه باغبانی سرپوشیده در مناطق غیر قابل کشت مانند مناطق بیابانی (مانند صحرای گبی) با چالش های لجستیکی همراه خواهد بود زیرا محصولات تازه باید به مراکز شهری منتقل شوند. این فرصت هایی را برای تامین کنندگان فن آوری هلندی و دانش لجستیک ارائه می دهد.

چالش دیگر برای پرورش دهندگان کنترل آفات است. همچنین کمبود فوری 1) گونه های محصول مقاوم به بیماری ها و آفات حشرات و 2) روش های بیولوژیکی کنترل آفات وجود دارد.

هزینه های انرژی یکی از چالش های اصلی در رشد گلخانه ای سودآور با فناوری پیشرفته است. به خصوص در شرایطی که مکان گلخانه از نظر آب و هوایی مطلوب نیست. فناوری های جدید تامین انرژی می تواند بخشی از پاسخ به این موضوع باشد، مانند زمین گرمایی، هیدروژن و تولید همزمان. این وضعیت فرصت هایی را برای راه حل های یکپارچه هلندی ارائه می دهد.