هلند می تواند در صورت نیاز، گاز را به تدریج قطع کند

بنابراین، دولت ترجیح می دهد ابتدا برخی از شرکت ها را وادار کند که مصرف گاز خود را تا 20 درصد کاهش دهند. سپس، شرکت‌های خاصی در یک بخش باید تعطیل شوند و تنها به عنوان آخرین راه، کل بخش‌ها قطع می‌شوند. بر اساس پیش نویس طرح حذف تدریجی، که روزنامه هلندی Financieele Dagblad نیز در مورد آن گزارش داد، این کاهش در هر بخش تدریجی خواهد بود.

در صورت بروز بحران گاز، این کشور ابتدا بر روی اجبار 250000 شرکت انرژی بر برای کاهش مصرف 20 درصدی تمرکز خواهد کرد. جتن در مورد مطالعاتی می نویسد که نشان می دهد قطع عرضه گاز تأثیر اجتماعی قابل توجهی خواهد داشت.

نامه وزیر جتن را می توانید به طور کامل در اینجا بخوانید.



منبع

در فازها
اگر کمبودی وجود داشته باشد، طرح حفاظت و بازیابی گاز آغاز خواهد شد. کشور در حال حاضر در مرحله یک، “هشدار اولیه” است. انتظار نمی رود هلند به این زودی وارد فاز دو، «زنگ هشدار» شود. فاز سه، “اورژانس”، به دنبال دارد. به گفته سیاستگذاران، این به معنای یک بحران قریب الوقوع گاز و تعطیلی است.

و این می تواند «پیامدهای اجتماعی قابل توجهی» را تأیید کند که جتن به آن اشاره کرد. تحقیقات انجام شده در تابستان امسال از گروه بزرگتری از مشتریان (250+) نسبت به زمستان گذشته و همچنین ارتباط بین بخش ها استفاده کرد.

وزیر در نامه خود به تحلیل سناریویی که Gasunie در اواسط ژوئیه منتشر شد اشاره می کند. او می نویسد که یک به روز رسانی در اواخر سپتامبر دنبال می شود. در اواسط ماه ژوئیه، Gasunie وارد شد، و اگر عرضه گاز روسیه به طور کامل متوقف شود، هیچ کمبود گازی در هلند در زمستان وجود نخواهد داشت. با این حال، اما و اگرهای زیادی وجود دارد.

روز جمعه، نهم سپتامبر، وزیر آب و هوا و انرژی هلند، راب جتن، مجلس نمایندگان را در مورد طرح حفاظت و بازیابی گاز، که دولت در حال طراحی آن است، به روز کرد. اگر هلند بطور غیرمنتظره گاز ناکافی داشته باشد، مداخلات بعدی انجام خواهد شد.

به این صورت خواهد بود:

استراتژی برش
در نامه وزیر توضیح داده شده است که چهار مرحله برای راهبرد قطع وجود دارد.

  • مرحله 1: گام اول کاهش تقریباً 20 درصد از میانگین مصرف فصلی تنظیم شده در سه ماه گذشته است. این اقدام برای همه مشتریان غیر محافظت شده اعمال خواهد شد (که اینها چه کسانی هستند، به طور کامل مشخص نشده است). تجزیه و تحلیل تأثیر زنجیره ای نشان می دهد که این تقریباً برای همه این مشتریان با تأثیر محدود بر سلامت و ایمنی، اختلالات اجتماعی و اقتصادی و ثبات سیستم انرژی امکان پذیر است.
  • مرحله 2: این مرحله مشاغل فردی – آنهایی که دارای ارتباطات عمده فروشی هستند – در داخل بخش ها را هدف قرار می دهد. این امر به بخش‌هایی که توان عملیاتی محدود دارند اجازه می‌دهد تا زمانی که ممکن است ادامه دهند، بنابراین از تعطیلی کل بخش‌های زنجیره ارزش جلوگیری می‌کند. این باید تأثیر آن بر سلامت و ایمنی، اختلالات اجتماعی و اقتصادی و ثبات سیستم انرژی را محدود کند. دولت در حال حاضر در حال بررسی جزئیات در مورد چگونگی تبدیل یک هدف کاهش بخشی به یک وظیفه خاموش کردن در سطح شرکت است.
  • مرحله 3: در این مرحله کل سکتورها قطع می شوند. در اینجا، تمرکز بر مشتریانی است که ارتباطات گسترده‌ای با کاربر دارند و در یک بخش پرمصرف گاز فعال هستند. این در درجه اول شامل بخش هایی می شود که اگر قطع شوند، جامعه را بیش از حد مختل نمی کند. بخش ها به ترتیب تاثیر اجتماعی دنبال خواهند شد. در اینجا نیز تأثیر بر سلامت و ایمنی، اختلالات اجتماعی و اقتصادی و ثبات سیستم انرژی معیارهای مهمی هستند.
  • مرحله 4: به عنوان آخرین مرحله، سایر کاربران محافظت نشده که هنوز قطع نشده اند، گاز آنها قطع می شود.