پرورش دهنده گل رز شکوفه های جدید را به نام باغبان سیاه نامگذاری می کند

آقای کلارک در مصاحبه ای از باغ خود در بروملی، منطقه ای در جنوب شرقی لندن، گفت: “همه می توانند باغبانی کنند.” “این چیزی است که ذاتی است.”

برای بیش از 60 سال، دیوید آستین رز معتبرترین شکوفه های جهان را پرورش داده است. آنها Air Jordans، کیف های Birkin، پیانوهای گل رز Steinway هستند و به همان چیزی تبدیل شده اند که ما می شناسیم، بو می کنیم و به عنوان گل رز انگلیسی مدرن از آن لذت می بریم.

و هر ساله برای بیش از 60 سال، دیوید آستین رز یک یا دو گونه جدید را به نام شخصیت های تاریخی بریتانیا، از جمله ملکه الیزابت دوم، امیلی برونته، رولد دال و چارلز داروین نامگذاری کرده است. تا این سال، آن افراد همه سفید پوست بودند.

در نمایشگاه گل چلسی در لندن ماه گذشته، دیوید آستین رز داناهو را معرفی کرد، گل رز انگلیسی به رنگ زردآلو که به نام دنی کلارک، باغبانی که برای دنبال کنندگانش در شبکه های اجتماعی و بینندگان تلویزیونی در بریتانیا با نام باغبان سیاه شناخته می شود، نامگذاری شده است. این درختچه در حال حاضر فقط در بریتانیا موجود است اما سال آینده در اختیار باغداران آمریکایی قرار خواهد گرفت.

دم عمیقی از Dannahue بزنید.

در nytimes.com بیشتر بخوانید



منبع

آقای کلارک، که نام کامل او داناهو است، تقریباً یک دهه پیش در سریال «باغبان فوری» از گمنامی نسبی به ستاره باغبانی بی‌بی‌سی تبدیل شد و از آن زمان به صدای پیشرو برای گسترش دسترسی به فضاهای سبز تبدیل شده است. آقای کلارک علاوه بر مدیریت یک شرکت طراحی باغ خصوصی، طراح Grow To Know است که به جوانان جوامع محروم نحوه باغبانی را آموزش می دهد.