“پوسیدگی سریع گل را می توان با روش های بهینه پیش سرد کردن جلوگیری کرد”

اهمیت پیش سرد کردن بر کیفیت گل
او توضیح می‌دهد: «زنجیره سرد بهینه، حیاتی‌ترین و در عین حال چالش‌برانگیزترین عنصر برای موفقیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان گل است. با این حال، در سراسر جهان، بسیاری از زنجیره‌های عرضه گل ضعیف عمل می‌کنند». “طبق گزارش FlowerWatch، حداقل 20 درصد از تولید گل به دلیل عملکرد ضعیف سیستماتیک در سراسر زنجیره و شیوه های ضعیف پس از برداشت در مزرعه غیرقابل قبول است. این موارد شامل بسته بندی ضعیف و زنجیره سرد ناکافی است که باعث افزایش قرار گرفتن در معرض گرما و در نتیجه پوسیدگی سریع گل می شود. “

از تعاملات مشتریان خود، آنها متوجه افزایش تقاضا می شوند، به ویژه برای اتاق های سرد با قابلیت های پیش خنک کننده اضافی. مشتریانی که از جدیدترین سیستم‌های ما از سال 2019 استفاده کرده‌اند، متوجه کاهش چشمگیر انقباض تا 50 درصد شده‌اند و ادعاها در عرض یک سال از 15 به 2 کاهش یافته است. از حمل و نقل هوایی به دریایی تغییر مسیر داده و زمان بازپرداخت دستگاه خنک کننده خود را به کمتر از دو سال می رساند.”

نقش پیش سرد کردن گل برای حمل و نقل دریایی چیست؟
حمل و نقل دریایی در چند سال اخیر به طور فزاینده ای محبوبیت پیدا کرده است، به خصوص به این دلیل که ارزان تر است و ردپای کربن بسیار کمتری دارد. با تأثیر کووید-19 بر لجستیک جهانی، حمل و نقل هوایی به دلیل افزایش هزینه ها و در دسترس نبودن هواپیماهای باری قابل اعتماد، حدود 25 تا 30 درصد کاهش یافته است. به این دلایل، حمل و نقل هوایی هنوز برای بسیاری از کشاورزان و صادرکنندگان گل گزینه‌ای نیست، زیرا پروتکل‌های خنک‌کننده مناسب مورد نیاز برای تازه نگه داشتن در سفرهای دریایی طولانی را ندارند. با این حال، پیش سرد کردن در مزرعه، عمر اضافی گلدان مورد نیاز برای مواجهه با زمان حمل و نقل بیش از 20 روز را تضمین می کند، که حداقل تعداد روزهایی است که قایقرانی از کشورهای آفریقایی مانند کنیا به اروپا طول می کشد.

فرصت های زنجیره سرد برای گل های شاخه بریده در کنیا
درمان های پیشرفته قبل از خنک کردن در ابتدا همیشه در کنیا رایج نبود، زیرا بیشتر آن گل ها روزانه به حراج گل در هلند ارسال می شدند.

میشل توضیح می دهد که تنفس گل های شاخه بریده گرما را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کند و با افزایش دمای محیط، سرعت تنفس افزایش می یابد.

سرعت پیری را می‌توان با سرد کردن گل‌ها در دمای مطلوب در اسرع وقت کاهش داد. با تکمیل زنجیره سرد با تکنیک‌های خنک‌سازی سریع (یا پیش سرد کردن)، به هر ساقه گل اجازه می‌دهید سریع‌تر از خنک‌سازی استاندارد سرد شود. هنگامی که صرفاً با استفاده از خنک کننده استاندارد مقایسه می شود، قبل از خنک کردن می تواند گل ها را در عرض 15 تا 60 دقیقه به دمای مطلوب برساند، در حالی که خنک سازی استاندارد به تنهایی می تواند یک روز طول بکشد.

او تاکید می کند که زنجیره سرد، به ویژه برای گل های شاخه بریده، باید در مزرعه، درست پس از چیدن و برش گل ها شروع شود.

“اکثر مزارع گل محصول خود را ظرف 48 ساعت پس از چیدن به فرودگاه ارسال می کنند. در این مدت، شرایط دما و رطوبت باید با کاهش دما و حفظ محدوده ایده آل در حدود 1 درجه سانتی گراد تا 3 درجه سانتی گراد برای اکثر افراد کنترل شود. به این ترتیب، در طول فرآیندهای درجه بندی، بسته بندی، و حمل و نقل در کامیون های سنگ زنی، کنترل کیفیت تضمین می شود، زیرا تجزیه، انقباض، و کاهش وزن کاهش می یابد.

هر 500 درجه ساعت (طبق پیشنهاد فلاور واچ؛ 1 درجه ساعت = 1 ساعت در 1 درجه سانتیگراد دور از دمای زنجیره سرد گل مورد نظر) عمر گلدان را یک روز کامل کاهش می دهد، بنابراین هدف اصلی کاهش تعداد است. درجه ساعت از زمان برش و عدم از دست دادن بیش از یک روز از عمر گلدان قبل از فروش گلها. درجه سانتی گراد به جای 2 درجه سانتی گراد به دلیل یک زنجیره سرد کم ابعاد یا بد مدیریت شده، ما در حال حاضر در ساعت 600 درجه هستیم و ارزش گل هایی را که پس از فروش به سرعت پوسیده می شوند، به شدت کاهش می دهد.

“پیش سرد کردن در مزرعه با هر نوع حمل و نقلی که انتخاب می شود باید یک روش معمول باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که حمل و نقل گل ها در حالت های سطحی آهسته تر، مانند کامیون ها و دریا، باید در مقایسه با هوا، برای خروج بهتر از قبل سرد شود. حمل و نقل، که سریعتر است.”

میشل برونی، افسر بازاریابی و ارتباطات در InspiraFarms، شرکتی که طراحی، توسعه و عرضه مدولار و کم مصرف انرژی را ارائه می‌کند، می‌گوید: «زنجیره سرد، به‌ویژه برای گل‌های شاخه بریده، باید در مزرعه، درست پس از چیدن و برش گل‌ها شروع شود». پیش خنک کننده های داخل مزرعه و نزدیک به مزرعه، سردخانه ها و بسته ها برای بخش باغبانی در بازارهای نوظهور، با تمرکز بر کشورهای آفریقایی.

طی سال‌ها، کنیا سیستم‌های زنجیره سرد نسبتاً پیشرفته‌ای را در مقایسه با سیستم‌هایی که برای باغبانی و سایر غذاهای کنترل‌شده با دما ایجاد شده‌اند، توسعه داده است. با این حال، فناوری موجود باید با فناوری پیشرفته‌تر تجدید شود. علاوه بر این، برای شرکت‌های حمل و نقل بار، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های سرمایشی مناسب و مدرن مانند سردخانه‌ها و تاسیسات پیش خنک‌کننده مهم است.

چگونه InspiraFarms پیش خنک کننده را برای صنعت گل فراهم می کند
InspiraFarms به صادرکنندگان، 3PL و توزیع کنندگان محصولات تازه، پیش خنک کننده های هوای اجباری و چیلرهای انفجاری را برای جابجایی محصولات تازه ارائه می دهد. بر اساس یک تجربه چند ساله در این بخش، آنها می توانند دما را در سریع ترین زمان ممکن کاهش دهند، انقباض و آسیب را به حداقل برسانند، در حالی که تراکم و در نتیجه کپک را دور نگه می دارند. در مجموع، این امر ارزش محصولات را افزایش می دهد و هزینه های انرژی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. ، تلفات تولید را کاهش می دهد و گواهینامه های اصلی بین المللی را برآورده می کند.

“فناوری پیش سرد اجازه می دهد تا فشار و جریان هوای سرد از طریق بسته بندی (از جعبه ها و جعبه ها گرفته تا پونت ها و صدف های تاشو) انجام شود. این سپس به هر یک از آنها اجازه می دهد تا تا هسته خنک شوند، فعالیت خود را کاهش می دهند، پیری را به تاخیر می اندازند و در نتیجه ماندگاری را افزایش می دهند.”
سیستم‌های آن‌ها کنترل و انعطاف‌پذیری روی خنک‌سازی را فراهم می‌کنند تا به طور یکسان و مؤثر به هر بسته روی پالت، جعبه، جعبه یا سطل زباله برسد. یک برزنت موجود در سیستم در قسمت بالایی و پشتی قرار داده شده است که به آن اجازه می دهد تا جریان هوای سرد را از طریق محصول به جای اطراف آن ببندد و حفظ کند. هنگامی که فن روشن می شود، جریان هوا را از طریق جعبه ها می کشد یا فشار می دهد و گرما را از طریق همرفت از بین می برد.

وی افزود: امروزه بیش از 50 درصد گل ها مستقیماً بدون عبور از حراج گل هلند به خرده فروشان و بازرگانان صادر می شود. چند ساعت پس از برداشت. برای اینکه بتوان هر ساقه گل را در دمای مناسب صادر کرد، پیش سرد کردن اجباری است.
موسس و مدیر ارشد بازرگانی.

«به‌علاوه، ما راه‌حل‌های نظارت از راه دور داده‌ها را از طریق پلتفرم داده خود، InspiraCoolCloud ارائه می‌دهیم؛ یک مرکز داده مبتنی بر ابر برای دسترسی به خوانش‌ها و گزارش‌های پارامترهای اتاق سرد مانند دما، انرژی، باز شدن درها، رطوبت و غیره. این امکان عملیات زنجیره سرد را فراهم می‌کند. در زمان واقعی از سلامت محصول خود مطلع شده و امکان ردیابی را فراهم می کند. سیستم چیلر انفجاری ما دارای فشار حداکثر 300 پاسکال (پاسکال) و جریان هوای قابل تنظیم است. کاهش برای گل هایی که از طریق حمل و نقل دریایی صادر می شود، اعمال می شود.” میشل توضیح می دهد.

این شرکت همچنین سیستم های خنک کننده معمولی (خنک کننده آهسته یا حفظ دمای مطلوب) از 5 تا 500+ کیلووات را با ظرفیت خنک سازی از 10 تا بیش از 1000 پالت ارائه می دهد. چندین واحد را می توان در یک اتاق قرار داد، و دستگاه ها برای اتاق های سرد موجود نیز مناسب هستند، با راه حل های سفارشی در مورد دما، فشار، رطوبت نسبی و جریان هوا برای حفظ تازگی هر ساقه گل.

برای اطلاعات بیشتر:
InspiraFarms
میشل برونی
تلفن: +44 (0) 20 3893 2420
ایمیل: [email protected]
www.inspirafarms.com



منبع