ژوئن نیز ماه ملی گل رز است

تاریخچه و اهمیت ماه رز
ماه رز را می توان به تمدن های باستانی ردیابی کرد، جایی که گل رز ارزش فرهنگی و نمادین قابل توجهی داشت. ماه ژوئن برای گرامیداشت این شکوفه های باشکوه به دلیل اوج فصل شکوفایی آنها انتخاب شد و بهترین خلاقیت های طبیعت را با شکوه کامل به نمایش گذاشت.

همانطور که گرمای تابستان را در آغوش می گیریم – زمان شروع های جدید و جشن های شاد – هیچ چیز بیشتر از جشن گرفتن ماه گل سرخ برای ما شادی نمی آورد. گل تولد ماه ژوئن، رز نشان دهنده زیبایی و اشتیاق است و آن را به نمادی ایده آل برای امید به فصل جدید تبدیل می کند.

“بیشتر از هر گل دیگری، ما گل رز را به عنوان نماد زندگی و عشق و فداکاری، زیبایی و ابدیت عزیز می گیریم. به عشق زن و مرد، برای عشق به انسان و خدا، برای عشق به میهن، آمریکایی‌هایی که به زبان قلب صحبت می‌کنند این کار را با گل رز انجام می‌دهند.” – رئیس جمهور رونالد ریگان

از بین همه گل ها، گل رز به عنوان خاص ترین گل اختصاص داده شد و عنوان گل ملی را برای ایالات متحده به دست آورد. در واقع آنقدر خاص است که در سال 1986، رئیس جمهور رونالد ریگان اعلامیه ای را امضا کرد که در آن این احساسات را به اشتراک می گذاشت:

خرداد ماه گل رز است! گل های رز در مزارع گل ما در حال شکوفایی کامل هستند و ما با گل های رز در تمام رنگ های رنگین کمان جشن می گیریم – یک پالت پر جنب و جوش که هر کدام عطر، شکل و اندازه منحصر به فرد خود را دارند.

در colourrepublic.com بیشتر بخوانید



منبع