گل‌فروشان ترکیه با عجله به تقاضای فزاینده پس از مرگ ملکه الیزابت پاسخ دادند

چلبی گفت که افزایش تقاضا به این معنی است که گل فروشان مجبور به استخدام هواپیما برای تحویل گل ها به بریتانیا بودند که در مقایسه با یک هفته با کامیون یک روز طول می کشد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز (THY)، زیرمجموعه ترکیش کارگو، اعلام کرد که ارسال بیش از 500000 گل به وزن حدود 13 تن را به انگلیس برای مراسم خاکسپاری از آنتالیا و اسپارتا آغاز کرده است.

مقاله کامل را در: www.dailysabah.com بخوانید



منبع

الیزابت که طولانی ترین سلطنت بریتانیا و حضور پررنگ 70 سال در صحنه جهانی بود، هفته گذشته پس از وخامت وضعیت سلامتی اش در آرامش درگذشت. مراسم تشییع جنازه او روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

سلجوک چلبی، یکی از اعضای بورس کالای آنتالیا، گفت که سفارش گل های شاخه بریده از زمان مرگ ملکه تا 90 درصد افزایش یافته است و افزود که گلفروشان ترکیه تنها توانستند حدود 40 درصد از تقاضا را برآورده کنند.

«این پایان فصل در (استان مدیترانه) آنتالیا است. چلبی روز پنجشنبه به رویترز گفت: ما در دوره ای هستیم که تولید در ارتفاعات (استان جنوبی) اسپارتا در حال کاهش است.

گل‌فروشان ترکیه به جای کامیون‌ها به هواپیماهای باری متوسل می‌شوند، زیرا پس از مرگ ملکه الیزابت، تا آنجا که می‌توانند گل به بریتانیا ارسال می‌کنند تا سیل سفارش‌ها را برآورده کنند.