گل لاله : نکات طلایی نگهداری، انواع نماد گل لاله آوری کود | dastchinflower

75 مجله خبری گل و گیاه مختلف و بیش از 3000 گونه در حال حاضر شناخته شده وجود دارد. واریته های جدید نیز به طور مرتب کشت می شوند، بنابراین این تعداد فقط افزایش می یابد. خاک باید دارای زهکشی خوب، خنثی تا کمی اسیدی، حاصلخیز و خشک یا شنی باشد. همه لاله ها از مناطقی که رطوبت بیش از حد دارند بیزارند.

  • با این تفاسیر میتوان گل لاله رو سمبل یا نماد شهادت دانست.
  • این مشخصه بهترین راهنمایی برای تشخیص این گونه در بین گیاهان پیاز دار ایران است.
  • علی الخصوص زمانی که هوای محیط آن ها خیلی سرد یا خیلی گرم شود.
  • اما لاله های ایرانی با مراقبت درست می توانند چندین سال متوالی گل دهند.
  • برگ های این گل بسیار زیبا از یک پوشش مومی شکل تشکیل یافته است که به صورت مارپیچی بر روی ساقه ها قرار گرفته اند.

در زمان های ابتدایی که این گل زیبا را به کشور هلند بردند بسیار مشهور گشت و قیمت آن نیز بالا بود. این گل که زیبایی بسیاری دارد در ابتدا از کشور عزیز ما ایران نمو و رشد یافته است. گل لاله یکی از متنوع‌ترین انواع گل و گیاه در عرصه تحقیقات مختلف که بر روی گیاهان انجام می شود، به حساب می‌آید.

نحوه پرورش لاله

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید. برای از میان بردن کرم‌ های معده، افزایش قوای جنسی از دم کرده گل لاله استفاده می‌کنند. همان طور که در مباحثی که قبلا برایتان ذکر شد گفتیم لاله در زمان های قدیم در ایران با نام گلی که گلبرگ های آن سرخ بوده و وسط آن نیز سیاه باشد معروف و مشهور بوده است. همانند هر گیاه و گل طبیعی گل‌ های لاله نیز یک سری نیازمندی‌ ها دارند که بایستی بدان توجه کرد. پیاز ها باید در عمق 4 سانتیمتر الی 20 سانتیمتر کاشته شوند زیرا اندازه درشتی دارند. در نزدیکی فصل های زیبای سال یعنی پاییز رنگارنگ و زمستان سپید هستیم.

دیکشنری آبادیس

در بسیاری از منابع منشا گل لاله را از ایران می‌دانند و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ایران امکان رشد مناسبی برای گل لاله فراهم می‌کند. دمای مناسب برای رشد و نمو گیاه بین 23 تا 30 درجه سانتی گراد است. در صورت حفاظت این گیاه از تخریب دام و انسان، تا10 هزار شاخه از آن را در يك دشت ميتوان مشاهده كرد. اگر گل لاله را از شاخه آن جدا کنید و به صورت مرتب و درست از آن نگهداری کنید، می‌توانید این گل شاخه بریده را بیشتر از ۱۰ روز در آب، نگهداری کنید.

برف در این مورد واقعا مفید است، زیرا می تواند شاخ و برگ را از سرمای شدید عایق کند. در اطراف دامنه کوه‌ها در کشور عزیزمان ایران گل‌های لاله با زیبایی پر شکوهی منطقه را عطرآگین کرده‌اند. برخی از رنگ‌های گل لاله بسیار کم یاب هستند از این رو بسیار با ارزش بوده و از قیمت های بسیاری برخوردار می باشند. لاله های پرورشی دارای گل‌های بزرگ، جام گل بزرگتر و تنوع رنگی بیشتری نسبت به گل های خودرو هستند.

http://bongahekhodro.ir