گونه نادر نخل که در زیر زمین گل می دهد در بورنئو کشف شد

به گفته تیم بین المللی محققان، P. subterranea را می توان در جنگل های بارانی اولیه غرب بورنئو پراکنده یافت و از خطوط ایالتی از ساراواک در مالزی تا کالیمانتان در اندونزی عبور کرد. قبل از توصیف علمی، این گیاه حداقل به سه زبان بورنایی با نام‌های Pinang Tanah، Pinang Pipit، Muring Pelandok و Tudong Pelandok شناخته می‌شد.

در phys.org بیشتر بخوانید



منبع

در یک مطالعه جدید، محققان باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، کیو و شرکای تنها عضو شناخته شده خانواده نخل (Arecaceae) را توصیف کرده‌اند که تقریباً به طور کامل در زیر زمین گل می‌دهد و میوه می‌دهد. به دلیل این ویژگی غیرمعمول، دانشمندان گونه را Pinanga subterranea نامگذاری کرده اند که نام گونه آن از کلمه لاتین زیرزمینی گرفته شده است. این کار در مجله PALMS با توضیحات اضافه شده در Plants, People, Planet منتشر شد.

این گیاه که بومی جزیره گرمسیری بورنئو در جنوب شرقی آسیا است، برای مردم محلی که دوست دارند از میوه قرمز روشن آن میان وعده بخورند، شناخته شده است – یک غذای لذیذ شیرین و آبدار که در برخی از نقاط جزیره مصرف می شود. با این حال، تا به حال، این گیاه مورد توجه دانشمندان قرار نگرفته است و تا به امروز، حدود 300 گونه مختلف نخل را در جزیره توصیف کرده اند. Pinanga subterranea به بیش از 2500 گونه نخل شناخته شده برای علم می پیوندد که تا نیمی از آنها ممکن است در معرض انقراض باشند.