ادای احترام به یادبود مارک ون ایرسل برپا شد

از مارک، همسر مهربانش، لین سیمور، به یادگار مانده است. برادران و خواهران (زن و شوهر) رود (ایوان) ون ایرسل، ایوون (راب) دوسن، و فرانک ون ایرسل. خواهرزاده ها و برادرزاده های فلور و سیورز دوسن، و سارا و یوری ون ایرسل. همسرش، ادی و پگی سیمور، سندی (پاول) آنتونیاک، اریک (کلی) هاسی، و آنابل آنتونیاک. تعداد زیادی از دوستان انسان و همچنین شش حیوان خانگی محبوب او. و لشکر کوچکی از دانشجویان و همکاران که به کار و میراث او ادامه خواهند داد.

جشن زندگی در روز سه‌شنبه، 2 می، در نمازخانه روز در باغ گیاه‌شناسی UGA از ساعت 10:00 صبح تا 1:00 بعد از ظهر برگزار می‌شود. .

به یاد مارک، لطفاً یک کمک مالی به یادبود مارک ون ایرسل در نظر بگیرید. کمک های مالی را می توان به صورت آنلاین از اینجا یا با ارسال چک با این فرم به آدرس زیر انجام داد:

ادای احترام به یادبود مارک ون ایرسل از طریق بنیاد گل‌های آمریکا (AFE) ایجاد شده است. دکتر مارک ون ایرسل، محقق و استاد دانشگاه جورجیا، در 20 آوریل 2023 در سن 57 سالگی در حالی که همسرش، لین، و دوست/دانشجوی سابق، کلودیا الکینز، در کنار او بودند، با آرامش درگذشت. مارک از طریق تحقیق و تدریس خود بر صنعت گل و گیاه بسیار تأثیرگذار بود.

تحقیقات بسیار تأثیرگذار مارک در دهه گذشته توسط AFE تأمین مالی شد، از جمله پروژه فعلی در تصویربرداری فلورسانس که هدف آن روشی کم هزینه برای تشخیص زودهنگام استرس است. مارک اطلاعات عملی مبتنی بر علم صحیح را به صنعت گل ارائه کرد. او نیازهای تولیدکنندگان را پیش‌بینی کرد و به دنبال بودجه برای بهبود تولید و کیفیت گل بود.»

یکی از کارهای معروف مارک رهبری پروژه LAMP بود که بر شناسایی شدت نور و طیف بهینه برای تولید سودآور محصولات در گلخانه ها و کارخانه های گیاهی متمرکز بود. پروژه LAMP دانشمندان، مهندسان و اقتصاددانان گیاهی را گرد هم آورد.

مارک دریافت کننده جوایز و افتخارات متعددی از جمله کارآفرین سال UGA در سال 2019 و عضو انجمن علوم باغبانی آمریکا بود. در سال 2017، او Candidus, Inc. را با Erico Mattos تأسیس کرد، جایی که آنها فناوری های روشنایی گلخانه را به محصولات انتقال دادند.

موقوفه گل آمریکایی
ادای احترام به یادبود مارک ون ایرسل
610 Madison Street, Ste. 101، PMB 803
اسکندریه، VA 22314



منبع

مارک ون ایرسل باغبانی بود که پیشگام سیستم های هوشمندی بود که روش رشد مواد غذایی و گیاهان زینتی را تغییر داد. رویکرد او ساده و مستقیم بود: از گیاهان بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند و سپس به طور خودکار آن را تهیه کنید. او بیش از 150 مقاله علمی با نفوذ جهانی منتشر کرد و برای سخنرانی در مورد تحقیقات خود در سراسر جهان از جمله ایتالیا، اسپانیا، تایوان، کنیا، کانادا، چین، شیلی و برزیل دعوت شد.

مارک استاد باغبانی وینسنت جی. دولی در دانشگاه جورجیا بود که از سال 1995 به بعد بیشتر دوران کاری خود را در آنجا گذراند. مارک ناظر آزمایشگاه فیزیولوژی باغبانی UGA بود که بر روی تحقیقات فتوسنتز و کارایی استفاده از نور متمرکز بود. او همچنین روی تحقیقات کاربردی در محیط های کشاورزی کنترل شده کار کرد.

مارک به عنوان پروفسور باغبانی، سیستم‌های بیوفیدبک را توسعه داد که رطوبت خاک را اندازه‌گیری می‌کند و از حسگرهای نوری برای کنترل خودکار میزان آب و نور ارائه شده به گیاهان در گلخانه‌ها و مزارع عمودی استفاده می‌کند. نتایج تأثیرات ماندگاری داشت که منجر به گیاهان شادتر و سالم‌تر با ردپای کربن و هزینه کمتر شد.