استفاده از موی انسان برای ایجاد محیط کشت هیدروپونیک

پروفسور Ng Kee Woei، دانشیار (تحقیق) در دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU (MSE) که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: “علاوه بر مو، دامداری مقادیر زیادی کراتین را به عنوان زباله های زیستی تولید می کند، زیرا به وفور در پشم یافت می شود. ، شاخ، سم و پر. از آنجایی که کراتین را می توان از بسیاری از انواع ضایعات مزرعه استخراج کرد، توسعه بسترهای هیدروپونیک مبتنی بر کراتین می تواند یک استراتژی مهم برای بازیافت زباله های مزرعه به عنوان بخشی از کشاورزی پایدار باشد.

برای اطلاعات بیشتر:
آقای لستر هیو
دانشگاه فناوری نانیانگ، سنگاپور
[email protected]
www.ntu.edu.sg



منبع

سوبسترای کراتین سلولز به دست آمده حاوی یک ساختار منافذ به هم پیوسته است که امکان بهبود عملکرد مویرگی را فراهم می کند. این به بستر اجازه می دهد تا محلول غذایی مبتنی بر آب را برای تغذیه مداوم آب و مواد مغذی به ریشه گیاه بکشد.


بستر مبتنی بر کراتین برای رشد سبزی‌هایی مانند کلم چینی (بوک چوی) و آروگولا (برگ‌های موشک) ایده‌آل است. یک گرم از موی انسان می تواند حدود سه بلوک از بسترهای حدود 1.5 در 1.5 سانتی متر در 3 سانتی متر یا به اندازه یک مکعب یخ کوچک تولید کند.

این بستر پایدار، زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست است، زیرا از مواد زائد ساخته شده است و با تجزیه آن به منبع مواد مغذی برای گیاهان تبدیل می شود. عملکرد این بستر مبتنی بر کراتین با مواد موجود در حال حاضر در بازار قابل مقایسه است.


دکتر ژائو ژیتونگ، پژوهشگر دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU، و پروفسور نگ کی ووی، رئیس دانشیار (تحقیق)، دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU.

کراتین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که منبع مواد مغذی برای رشد گیاه هستند. این اسیدهای آمینه همچنین می توانند انواع دیگر مواد مغذی را متصل کرده و تحت شرایط کنترل شده آزاد کنند. بنابراین، کراتین دارای پتانسیل زیادی به عنوان یک محیط رشد مورد استفاده در هیدروپونیک و کشاورزی شهری است که در آن آزادسازی به موقع مواد مغذی و آب ضروری است.

در مطالعه خود، محققان NTU ابتدا کراتین را از موهای انسان جمع آوری شده از سالن های مو استخراج کردند. محلول کراتین برای تقویت آن با الیاف سلولزی مخلوط می شود و سپس به صورت یک بستر اسفنجی خشک می شود.

محققان امیدوارند که بستر آنها جایگزینی تجدیدپذیر برای پیشنهادات تجاری فعلی، مانند آنهایی که از پشم سنگ، پلی اورتان و فوم های فنلی ساخته شده اند، که پایدار نیستند و تغذیه گیاهان را تامین نمی کنند، ارائه دهد.


از چپ به راست: دکتر Pan Xiaoyong، محقق، دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU. پروفسور هو شیائو، دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU. پروفسور Ng Kee Woei، رئیس دانشیار (تحقیق)، دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU. و دکتر ژائو ژیتونگ، پژوهشگر دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU، مواد خام مختلف (مانند موی انسان و محلول کراتین) و بستر هیدروپونیک مبتنی بر کراتین آنها را در اختیار دارند.

بسترهای مبتنی بر کراتین توسعه یافته توسط تیم تحقیقاتی NTU با محصولاتی مانند سبزی‌های کوچک و سبزیجات برگ‌دار، از جمله کلم چینی بوک چوی و برگ‌های آروگولا، که به نام موشک نیز شناخته می‌شوند، آزمایش شده‌اند.

با این حال، کراتین به خودی خود آنقدر قوی نیست که بتواند یک بستر را تشکیل دهد. محققان آن را با الیاف سلولزی مخلوط کردند تا ساختار آن را تقویت کنند و قابلیت‌های متورم شدن آب را بهبود بخشند. سلولز از خمیر چوب نرم استخراج شد، به این معنی که محصول نهایی پایدار است.

به لطف دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ، سنگاپور (NTU سنگاپور)، که با استفاده از کراتین استخراج شده از موهای انسان، محیط رشد مورد استفاده در کشاورزی شهری را ایجاد کرده اند، روزی می تواند به رشد سالاد ناهار شما کمک کند.