با نزدیک شدن به روز ولنتاین، به نظر می رسد روزهای روشنی برای گلفروشان پس از آرامش همه گیر در پیش است.

صنعت گل‌کاری هند که گل‌هایی از جمله گل رز و لاله را برای بازارهای داخلی و بین‌المللی پرورش می‌دهد، از دسامبر تا مارس به عنوان دوره اوج صادرات خود می‌داند. عجله روز ولنتاین منجر به تقاضای قابل توجهی برای گل های رز بریده شده در سراسر جهان می شود. Talegaon، در نزدیکی پونا، یک مرکز رشد مهم برای گل است، و بسیاری در منطقه گل صادر می کنند.

در indianexpress.com بیشتر بخوانید



منبع پس از متحمل شدن خسارات سنگین به دلیل همه‌گیری کووید-19 و قرنطینه‌های بعدی، صنعت گل‌کاری هند در حال حاضر در موقعیت بسیار راحت‌تری قرار دارد. این صنعت اکنون احساس می کند که می تواند به زودی به ارقام صادرات قبل از همه گیری نزدیک شود، زیرا بازارهای داخلی و بین المللی به طور قابل توجهی رشد کرده اند.

پراوین شارما، رئیس انجمن متخصصان گل‌کاری هند، گفت که تولیدکنندگان و صادرکنندگان هندی در این فصل با توجه به بحران اوکراین در حال مزیت هستند. شارما گفت: «بیشتر تولیدکنندگان اروپایی با توجه به عدم اطمینان در بازارها استراحت کرده اند و بحران سوخت باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان استراحت کنند. با توجه به بحران سوخت، هزینه کشت گل رز افزایش یافته است و نابسامانی اقتصادی باعث ایجاد بلاتکلیفی در بازارها شده است. پرورش دهندگان گل رز در اروپا مجبورند برای حفظ دمای محیط در طول ماه های زمستان هزینه بیشتری بپردازند.

شارما خاطرنشان کرد که بین آوریل و نوامبر، هند صادراتی به ارزش 18.34 کرور روپیه داشته است. او توضیح داد که این تقریباً برابر با 20 کرور روپیه است که صنعت قبل از همه‌گیری گزارش می‌کرد. افزایش تقریباً 30 درصدی هزینه های حمل و نقل در این مگس است. اما امسال این صنعت بالشتک بازار داخلی را دارد که به همان اندازه اهمیت دارد.