برند فتوسنتزی که توسط آزمایشگاه ریفت راه اندازی شد

بخش مهمی از این پیشنهاد، فناوری LED ثبت شده آزمایشگاه ریفت است که شامل استفاده از مدل‌های پیچیده ریاضی برای مخلوط کردن نور می‌شود که امکان کنترل بسیار دقیق و روشنایی ثابت و با کیفیت بالا را در تمام شدت‌ها، دماها و طول موج‌ها فراهم می‌کند. با تنظیم دقیق و خودکارسازی همه ورودی‌ها و خروجی‌ها، با استفاده از یک طیف بهینه با شدت محدود به مقدار دقیق نوری که گیاه می‌تواند در یک زمان معین از چرخه زندگی خود جذب کند، تولیدکنندگان قادر خواهند بود هزینه‌های انرژی را کاهش دهند، به عملکرد بالاتری دست یابند. و محصول را برای مصرف کننده بهبود بخشد.

Photosynthetic راه حل های زیر را ارائه می دهد:

  • آزمایشگاه تحقیق و توسعه مستقل برای علوم گیاهی و بهینه سازی رشد
  • راه حل های روشنایی مناسب برای تولید (هر دو گزینه استاتیک و دینامیک)
  • نرم افزار مدیریت کشاورزی (مبتنی بر ابر)، از جمله ویژگی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
فتوسنتز عمدتاً مزارع عمودی، گلخانه‌های صنعتی و سایر تولیدکنندگان را هدف قرار می‌دهد، اما راه‌حل‌ها برای هر کسی که با علوم گیاهی کار می‌کند، مانند دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، و حتی در صنایع دارویی و آرایشی، مرتبط خواهد بود.

شرکت فناوری LED Rift Labs با نام تجاری جدید Photosynthetic راه‌حل‌های روشنایی را ارائه می‌کند که هدف آن بهبود عملکرد و کیفیت محصول، کاهش هزینه‌های تولید و کمک به تولیدکنندگان برای دستیابی به سودآوری است.

ما می‌خواهیم درک چگونگی تأثیر شرایط مختلف رشد و تنظیم نور بر محصولاتشان را برای تولیدکنندگان آسان‌تر کنیم و از این بینش‌ها برای تصمیم‌گیری درست در زمینه فناوری، بهینه‌سازی فرآیندهای تولید، تولید بیشتر با کیفیت بالاتر و صرفه‌جویی در انرژی و نیروی کار استفاده کنند. هالوارد آگارد، مدیرعامل Rift Labs می گوید: ما بسیار هیجان زده هستیم که Photosynthetic را به عنوان یک برند جدید و پلتفرم رشد راه اندازی کنیم.

حدود 5 میلیون دلار بودجه جمع آوری کرد
Rift Labs سرمایه قابل توجهی را برای ورود به این بازار جذب کرده است و از پاییز 2020 با شرکای ONNA (مزرعه عمودی) و Crayon (ارائه‌دهنده فناوری ابری) برای توسعه راه‌حل‌های Photosynthetic از طریق چندین پروژه که توسط Innovation Norway پشتیبانی شده‌اند، همکاری کرده‌اند. شورای تحقیقات نروژ و RFF Viken.

مشتری رینیر ولتربک، مدیر عامل موقت و مدیر عامل شرکت ONNA، مزرعه عمودی در مقیاس بزرگ، می‌گوید: «راه‌حل‌های فتوسنتزی پتانسیل تبدیل شدن به یک پیشرفت هیجان‌انگیز نه تنها در کشاورزی، بلکه برای کل سیستم تولید غذا را دارند.



منبع