رن در طول حرفه باغبانی خود مهارت های افراد، مدیریت و کسب و کار را توسعه داد که می توان از آنها در همه جا استفاده کرد.

الان چیکار می کنید؟
من در 11 سال گذشته مشاور مالی ادوارد جونز بوده ام. وقتی به دوران حرفه‌ای باغبانی خود نگاه می‌کنم، متقاعد می‌شوم که تحصیلاتی که در MSU دریافت کردم و کاری که برای VanBloem انجام دادم، من را به فردی که امروز هستم تبدیل کرد. ارزش این همه تلاش را داشت

من برای چند دوست که کسب و کار مشابهی را راه اندازی می کردند، رفتم کار کنم و آنها به دلیل وفاداری مشتری و مهارت های من در فروش، مایل بودند که من را به عنوان فروشنده بپذیرند. من به مدت چهار سال برای آنها کار کردم و بعد از مدت ها جستجوی روحی به این نتیجه رسیدم که زمان تغییر شغل در اواسط زندگی است. در طول حرفه‌ام، مجموعه‌ای فوق‌العاده از افراد، مدیریت و مهارت‌های تجاری ایجاد کرده بودم که فکر می‌کردم می‌توانند در زمینه شغلی دیگری استفاده شوند. پس از مدتی مرخصی (من آن را نیم فصل شغلی نامیدم)، به عنوان مشاور مالی با دفتری در شهر خودم به سرمایه گذاری ادوارد جونز پیوستم.



منبع چرا باغبانی و MSU را انتخاب کردید؟
من در سال اول در رشته زبان انگلیسی در کالج کالوین بودم. من همچنین در یک مرکز باغ خرده فروشی کار می کردم و متوجه شدم که عشق من به گیاهان یک علاقه واقعی است و باید در زمینه باغبانی شغلی را دنبال کنم.

رن ونده گوچته از مدرک باغبانی خود برای کار در آن استفاده کرد و در نهایت صاحب یک شرکت بین المللی پیاز گل و عمده فروشی چندساله شد.

بعد از MSU کجا رفتید؟
بعد از فارغ التحصیلی، کارم را برای کارفرمای فعلی خود ادامه دادم. با گسترش مرکز باغ، به مدیریت بخش و بعداً به مدیریت فروشگاه ارتقاء یافتم. این یک کار سرگرم کننده بود که هر روز با مردم، گیاهان و مشتریان کار می کردم.

کارفرمای من یک مرکز زنجیره باغ مستقل بزرگ بود و آنها همچنین مرا تشویق کردند که در MSU در رشته باغبانی تحصیل کنم. تغییر رشته از انگلیسی به علوم به معنای یک سال تحصیلی اضافی بود، اما من از انجام این کار بسیار خوشحال بودم.

در سال 1989، فروشنده ای به سراغ من آمد که پیاز گل و گیاهان چند ساله فروشگاه ما را از هلند می فروخت. [the Netherlands]. او به دنبال نماینده فروش منطقه ای برای فروش محصولات شرکتش در ایالت های میشیگان و ایندیانا بود. در ژوئیه 1989، من برای کار در شرکت Multiflora Import رفتم. طی ده سال بعد، این کسب و کار کوچک خانوادگی رشد کرد و با سایر شرکت های وارداتی کوچک ادغام شد تا VanBloem Gardens را تشکیل دهد. این یک پیاز گل و عمده‌فروش دائمی ۷۰ میلیون دلاری در سال بود که دارای پنج مرکز توزیع در ایالات متحده و تأسیسات تولید در لیسه هلند بود.

توصیه دیگری که می کنم این است که موفقیت با تلاش و فداکاری به دست می آید. اگر سخت کار کنید به نتیجه خواهید رسید. هر روز 100% از بهترین های شخصی خود را بدهید و موفقیت تضمین شده است.

رن ونده گوچته مدرک کارشناسی خود را در رشته باغبانی از دانشگاه ایالتی میشیگان در سال 1986 دریافت کرد.

چه توصیه ای می توانید به دانش آموزان فعلی یا بالقوه بدهید؟
بهترین توصیه ای که می توانم به شما کنم این است که همیشه از قلب خود پیروی کنید. هرگز شما را به اشتباه هدایت نمی کند. زمان هایی در حرفه ام وجود داشت که شرکت را تغییر دادم، نقش ها را تغییر دادم و در نهایت شغلی را تغییر دادم که واقعاً ترسناک بود. من از قلبم پیروی کردم و همیشه در جای درست قرار گرفتم.

در آن زمان من و چهار نفر از همکارانم به همراه یک شریک مالی دیگر بزرگترین قمار زندگیمان را انجام دادیم و شرکت را از بانک خریدیم. ثابت کرد که این یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند است و من به مدیریت اجرایی و مدیر فروش ملی ارتقاء یافتم. سه سال در این سمت کار کردم تا اینکه از استرس و سفر خسته شدم. من در سال 2003 استعفا دادم و سهام خود را در شرکت فروختم.

برای اطلاعات بیشتر:
دانشگاه ایالتی میشیگان
www.canr.msu.edu

همانطور که شرکت رشد کرد، من با آن رشد کردم. من روی همه جنبه های این تجارت کار کردم، از بخش حمل و نقل گرفته تا بازاریابی و توسعه محصولات جدید. این یک کار سرگرم کننده با استعداد بین المللی بود که بسیار از آن لذت بردم. متأسفانه در سال 2000 مدیریت ارشد چندین اشتباه جدی در رابطه با پیاده سازی یک سیستم نرم افزاری جدید کامپیوتری مرتکب شد که کار نکرد. مدیریت همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی را در یک مرکز تولیدی بزرگ در گرجستان انجام داده بود که نشان داد سرمایه‌گذاری ضعیفی بود و شرکت شروع به آسیب مالی کرد.