سال 2022 کندتر است، اما باغبانان همچنان قصد دارند در سال 2023 کاشت کنند

باغبانان جدیدتر نشانه هایی از رشد در این سرگرمی را نشان می دهند. 48.5 درصد از باغبانانی که برای اولین بار به باغبانی می پردازند و 52.5 درصد از کسانی که برای 2 تا 4 سال باغبانی کرده اند، می گویند که در سال 2023 زمان بیشتری را صرف خواهند کرد. کاتلین هنسی، مدیر ارشد بازاریابی در Axiom می گوید: “ما آن را به عنوان یک خبر دلگرم کننده می دانیم.” . این می‌تواند نشانه‌ای باشد که صنعت در مسیر حفظ بسیاری از میلیون‌ها باغبان جدیدی است که در طول کووید وارد بازار شدند. بر اساس بازخورد مثبت باغبانانی که برای اولین بار به باغبانی می‌پردازند، آن‌هایی که تازه‌تر به باغبانی می‌پردازند، پاسخ دهندگان Gen Y و Gen Z، به نظر می‌رسد که باغبان‌های همه‌گیر گریزان شده‌اند و علاقه، زمان و هزینه‌های آنها همچنان رو به رشد خواهد بود.

هنگامی که از آنها پرسیده شد چه عواملی ممکن است باعث شده است که صاحبان خانه در سال 2022 کمتر باغبانی کنند، 17 درصد گفتند که بازگشت به دفتر یک انحراف است. نزدیک به 15 درصد گفتند که آب و هوای بد بر مدت زمانی که در باغ سپری می کنند تأثیر می گذارد. 35 درصد می گویند که روی پروژه های بهسازی، تعمیر و نگهداری و تعمیر خانه های داخلی و خارجی کار می کردند.

تحقیقات انجام شده توسط Axiom، یک شرکت بازاریابی مستقر در مینیاپولیس که به صنایع باغبانی، محوطه سازی و ساخت و ساز خدمات می دهد، نشان داد که مردان گزارش می دهند که پول بیشتری نسبت به زنان خرج می کنند و تقریباً 87 درصد از مردان گفته اند که همان هزینه را می کنند یا بیشتر در سال 2023. باغبان‌های جوان‌تر نیز احتمالاً پول بیشتری خرج می‌کنند و صاحبان خانه‌های Gen Y و Gen Z پیشتاز هستند.

Axiom همچنین پرسید که باغبان‌ها از کجا درباره گیاهان جدید یاد می‌گیرند و فکر می‌کنند کدام کانال‌های اجتماعی بهترین اطلاعات را در مورد گیاهان و منابع جدید ارائه می‌دهند. بیش از 74 درصد می گویند که از وبینارها و پادکست ها درباره گیاهان جدید یاد می گیرند. جستجوهای گوگل با 48 درصد در رتبه دوم قرار دارند. یوتیوب با 38.5 درصد برترین رسانه اجتماعی بود.

علیرغم آب و هوای شدید بهاری و نگرانی‌های اقتصادی فزاینده در سال 2022، باغبانان چشم‌انداز مثبتی برای سال 2023 دارند. نظرسنجی تازه منتشر شده باغبانی Axiom نشان داد که صاحبان خانه‌ها در چندین گروه سنی و سطح تجربه مشتاقانه منتظر صرف زمان و هزینه بیشتر در سال آینده هستند. در واقع، بیش از 80 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که قصد دارند در سال 2023 پولی مشابه یا بیشتر از امسال خرج کنند. 88 درصد انتظار دارند در سال آینده همان یا بیشتر زمان خود را به باغبانی اختصاص دهند که در سال 2022 انجام دادند.

برای اطلاعات بیشتر:
اصل
www.axiomcom.com

اگر پول کمتری خرج کردند، آن وجوه کجا رفت؟ بیش از 22 درصد گفتند مواد غذایی. نزدیک به 19 درصد بودجه را صرف پروژه های بهسازی خانه کردند. 15 درصد گفتند که پول بیشتری را در پمپ بنزین خرج کردند و 14 درصد گفتند که بیشتر سفر می کنند.

خرده فروشان جعبه بزرگ لقمه بزرگتری از باغ را برای خرج کردن مصرف می کنند. هنگامی که از آنها پرسیده شد که صاحبان خانه بیشتر گیاهان خود را در سال 2022 از کجا خریداری کردند، مراکز باغ مستقل پس از The Home Depot در رتبه دوم قرار گرفتند. هنسی می‌افزاید: «IGCها در میان کسانی که در سال 2022 پول بیشتری خرج کرده‌اند به رتبه سوم سقوط می‌کنند – این تغییری نسبت به آخرین نظرسنجی ما است».



منبع

برای اطلاعات بیشتر در مورد Axiom 2023 Gardening Survey، گزارش را از اینجا دانلود کنید.