شکل طبیعی تر نور مصنوعی با سیستم فناوری پالس پرفاند LED

نقش نور
نور نقش اساسی در زندگی و رشد گیاهان دارد و فتوسنتز برای رشد ضروری است. بدون آن ترکیبات آلی که منبع اصلی تغذیه گیاه هستند یعنی گلوکز و اکسیژن تولید نمی شوند. متأسفانه روزها در پاییز، زمستان و بهار کوتاهتر است و در نتیجه نور کمتری برای گیاهان وجود دارد.

عوامل زیادی بر میزان و طول نور دریافتی گیاهان تأثیر می‌گذارند. مواردی مانند زمان سال، شرایط آب و هوایی، روی هم قرار گرفتن برگها و حتی موقعیت تک تک گیاهان همگی در این امر نقش دارند. در پاسخ به این پدیده است که Perfand LED آمد تا فناوری تقلید از طبیعت را بر اساس مدولاسیون نور با طیف مناسب برای محصول ایجاد کند. سیستم نور پالسی منحصر به فرد برای گیاهان. خط Horti 2

تحقیق در مورد روش ضربان
از آنجایی که پرفاند ال ای دی از این واقعیت آگاه است که روش ضربان که توسعه داده است منحصر به فرد است، یکی از مهمترین جنبه های توسعه مستندسازی نتایج و واقعی و قابل اندازه گیری مزایای لامپ ها بود.

استفاده از لامپی که نور پالسی ساطع می‌کند کاهش دوره‌ای در شدت ایجاد می‌کند که به دستگاه فتوسنتزی (کلروپلاست) گیاه اجازه می‌دهد تا مانند طبیعت کمی تسکین یابد. این تضمین می کند که گیاه برای دریافت و استفاده موثر از نور با شدت بالاتر آمادگی بهتری دارد. ایزابلا بیبل اسپالینسکا از Perfand LED می گوید: «مدیریت انرژی نیروگاه را کارآمدتر می کند.

اما ما هنوز تمام نشده ایم. ما به طور مداوم تحقیقات خود را گسترش می دهیم و هدف داریم که محصولات جدید توسط متخصصان نورپردازی و همچنین کاربران مورد تحقیق و آزمایش قرار گیرند زیرا این نظرات و بررسی ها پایه و اساس محصولات و پیشرفت های بعدی ما خواهد بود.”

توسعه فناوری نورپردازی پالسی با تحقیق در موسسه فیزیولوژی گیاهی آکادمی علوم لهستان در کراکوف انجام شد. این تحقیق توسط دکتر Anna Janeczko و دکتر Monika Kula-Maximenko انجام شد. گیاهان در تحقیقات خود با لامپ های 2x400W HPS، یک فیکسچر LED 80W با شار نور ثابت، و یک چراغ LED 200/30W (متوسط ​​توان 90W) با مدولاسیون نور روشن می شوند. در هر سه آزمایش، میانگین شار نور روی گیاهان 250 میکرومول بود.

برخی از مزایای سیستم ضربان که در تحقیقات انجام شده با همکاری موسسه فیزیولوژی گیاهی آکادمی علوم لهستان و از نظرات پرورش دهندگانی که این فناوری را آزمایش کرده اند به شرح زیر است.

  • شرایط نور ارائه شده توسط لامپ های LED آزمایش شده، فرآیندهای توسعه گیاهان را تحریک می کند.
  • گیاهان نهایی آزمایش شده دارای وزن بالاتر و رنگ تیره تر بودند که نشان دهنده تجمع بالاتر مواد جذبی است.
  • ریشه زایی بسیار خوبی از قلمه ها نیز مشاهده شد.
  • پرورش دهندگان تاکید می کنند که ماهیت پالسی نور و رنگ سفید نور به کارگران اجازه می دهد تا آزادانه و بدون محدودیت در تاسیسات تحت تابش کار کنند.
  • نور پالسی ثبت شده توسط Perfand LED موثرتر از نور ثابت LED و نور سنتی ارائه شده توسط HPS است.
  • ماژول های LED کم مصرف باعث کاهش قابل توجه هزینه های برق می شوند.

لامپ های Horti دارای یک سیستم مدولاسیون نور هستند که آنها را در مقایسه با لامپ های ساخته شده با تکنولوژی LED سنتی مقرون به صرفه تر می کند. ایزابلا می‌گوید: به لطف ضربان مداوم، توان متوسط ​​لامپ 100 وات است که هزینه‌های روشنایی بسیار پایینی را ایجاد می‌کند.

به گفته پرفند ال ای دی، استفاده از شار نوری پالسی این لامپ، صرفه جویی زیادی در مصرف برق بیش از 50 درصد در مقایسه با روشنایی LED ثابت تضمین می کند و در عین حال گیاهان را برای افزایش رشد تحریک می کند.

سری Horti 2 متشکل از لامپ هایی است که از نظر فنی برای انواع مختلف کشت مانند کشت داخلی، رشد، عمودی، هیدروپونیک و ایروپونیک طراحی شده اند. معیار اصلی برای معرفی تنوع در محدوده ما، شار و طیف نوری است. هر یک از لامپ ها بسته به کاربرد مورد نظر خود، امکان انتخاب آزادانه طیف را دارند. لامپ های Horti نور سفید بصری را فراهم می کنند که برای چشم ها بی خطر است. با این حال، آنها با LED هایی با رنگ هایی که مطابق با نیازهای گیاهانی هستند که برای آنها در نظر گرفته شده اند، غنی شده اند. ایزابلا می‌گوید در مجموع، ما سه نوع طیف را بر اساس آخرین تحقیقات علمی و همچنین مشاوره با متخصصان ایجاد کرده‌ایم.

هدف اصلی روش پالسی این است که کلروپلاست ها تا حد امکان نور را جذب کنند و در عین حال سطوح تنش را به حداقل برسانند. همانطور که پرفاند LED بیان می کند، هدف آنها بهینه سازی محصولات پرتودهی است، و طراحی لامپ های LED Horti برای کشت گیاهان، نور را با ترکیب طیف نوری بهینه برای گیاهان ساطع می کند.

انواع چراغ های هورتی 2 موجود در حال حاضر عبارتند از:

  • Horti 2 – طراحی شده برای روشنایی محصولات گلخانه ای، با قدرت: 200 W / 20 W.
  • Horti 2 VT – طراحی شده برای روشن کردن محصولات عمودی. این مجموعه شامل 10 لوله با توان ترکیبی: 265 W / 35 W است.
  • Horti 2 LN – یک لامپ خطی که برای روشن کردن محصولات شاهدانه طراحی شده است. به لطف طراحی آن، این چراغ در یک مجموعه چهار تایی نیز موجود است. قدرت یک چراغ: 200 وات / 20 وات.
  • Horti 2 SQ – طراحی شده برای روشنایی محصولات گلخانه ای، جعبه های رشد و گیاهان گلدانی. این چراغ همچنین در یک مجموعه چهار تایی عرضه می شود. قدرت یک چراغ: 100 وات / 20 وات.

برای اطلاعات بیشتر:
Izabela Bybel- Spalinska، مدیر بازار HortiPERFAND LED
خ. لدووا 1
55-100 Trzebnica
تلفن: +48 727 960 100
ایمیل: [email protected]
https://perfandled.pl/en/homepage-en/



منبع

چراغ هورتی 2
هر گیاهی به نور نیاز دارد، اما گونه های مختلف به نور متفاوتی نیاز دارند. بنابراین، قرارگیری، ارتفاع و مقدار لامپ ها برای تامین نور بهینه مهم است.