صرفه جویی در مصرف انرژی با فن کم مصرف امکان پذیر است

تحت کنترل بودن
برای کارآمدتر کردن فن ها، اساساً دو کنترل برای تغییر وجود دارد: موتور و خود فن. وقتی صحبت از موتور به میان می‌آید، ما در مورد بسته‌بندی بزرگ‌تر صحبت می‌کنیم، یعنی مس بیشتر و تلرانس‌های کوچک‌تر برای یک موتور کارآمد. در این فرآیند، شما به دنبال مطلوب‌ترین ترکیب بین روتور و استاتور هستید.

پیش بینی هنجار
پیتر توضیح می دهد که دو استاندارد اتحادیه اروپا برای تولید کنندگان فن وجود دارد که به نوبه خود به طور فزاینده ای افزایش می یابد. از نظر کارایی، موتور باید با استاندارد IE3 مطابقت داشته باشد و فن در کل باید با استانداردهای ERP مطابقت داشته باشد.

در Vostermans حدود ده سال پیش روی این کار شروع کردند. مدتی طول کشید تا با استاندارد تطبیق داده شود که با نظر تولیدکنندگان اتفاق افتاد. با این وجود، تهویه Vostermans در حال حاضر مطابق با استانداردهایی است که هنوز پیاده سازی نشده است، همانطور که پیتر توضیح می دهد. “ما در حال حاضر بهتر از آنچه در حال حاضر نیاز است انجام می دهیم.”

مشبک را بردارید؟
پیتر برای پایان کار، ایمیل جالبی را که از یک پرورش دهنده دریافت کرده، به اشتراک می گذارد که اهمیت معاصر انرژی را نشان می دهد. “کشاورز پرسید: “اگر من کباب پز را از فن ها جدا کنم چقدر انرژی می توانم صرفه جویی کنم؟” به نظر می رسد که می تواند تا 15 وات در هر فن صرفه جویی کند. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما اگر فن ها در بیشتر ایام سال فعال باشند، بسته به محصول و زمان، می تواند تا 5-6 درصد در سال برای شما صرفه جویی کند. اگر هواکش ها به اندازه کافی بلند باشند، 270 متر بالاتر از ارتفاع کار، این نیز همچنان مجاز است.”

به این ترتیب Vosterdams موفق شده است مصرف انرژی هواکش باغبانی Multifan خود را در مقایسه با پنج سال قبل پنجاه درصد کاهش دهد. راندمان تقریباً دو برابر شد که گامی عالی است.»

برای اطلاعات بیشتر:
پیتر ون در پوتن
Vostermans Ventilation bv
+31 77 389 32 32
[email protected]
www.vostermans.com



منبع برای دستیابی به آن، Vostermans به بخش تحقیق و توسعه خود که مجهز به یک تونل باد شخصی است دسترسی دارد. ما همه چیز را خودمان می‌سازیم و همچنین می‌توانیم همه چیز را از قبل آزمایش کنیم. نمونه اولیه‌ای که در تئوری خوب کار می‌کند همچنان در تونل باد آزمایش می‌شود. در صورت لزوم آن را تنظیم می‌کنیم زیرا تئوری و عمل همیشه با هم هماهنگ نیستند.

به طور مداوم در حال توسعه است
بازخورد بازار برای Vostermans برای درک تحولات جدید ضروری است. مطمئناً کارایی یک نقطه توجه حیاتی در بازار است، اما صدا برای مدت طولانی وجود نداشته است. پیتر می گوید: «این تغییر کرده است. “مشتریان یک فن می خواهند که تا حد امکان بی صدا باشد، بنابراین وظیفه ما ایجاد ترکیبی بین کارایی و صدا است.”

هنگامی که کارآمدترین موتور را به دست آوردید، به سراغ فن می روید. “شما می توانید تعداد پره ها، خود تیغه ها را تنظیم کنید و تحمل جریان هوا را کاهش دهید.” بنابراین، ترکیبات زیادی هم برای فن و هم برای موتور وجود دارد. همه اینها یک چیز را روشن می کند، کارآمدتر کردن فن ها آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست.

یک فن ممکن است یک محصول ساده به نظر برسد، اما در پشت یک نمای بیرونی به ظاهر ساده، کار و فناوری زیادی نهفته است. پیتر ون در پوتن، مدیر فروش منطقه هلندی Vostermans Ventilation، همه چیز را در مورد آن می داند. “شما باید با تمام استانداردهای اتحادیه اروپا در مورد استفاده بهینه از انرژی مطابقت داشته باشید. بنابراین، ما به طور مداوم تلاش می کنیم تا همه طرفداران ما این مقررات را رعایت کنند.”