محلول های ال ای دی 40 درصد انرژی را برای Topline Gerbera صرفه جویی می کنند و وزن ساقه را افزایش می دهند

نظارت بر فصل اول روشنایی
پرورش ژربرا تحت فول ال ای دی طبق اصول توانمندسازی گیاهان بدون چالش نیست. بسیاری از پرورش دهندگانی که در سال های اخیر این اقدام را انجام داده اند، مشکلات بیشتری در زمینه کنترل رطوبت و بوتریتیس دارند. راه‌حل‌های LED باغبانی Mans و Philips برای اینکه ببینند در عمل چگونه بینش‌های جدید به‌دست‌آمده است، در یک پروژه نظارتی گسترده در چارچوب «Kas als Energiebron» با نظرات محققان، Priva و مشاوران کشت همکاری کردند. نتایج این امر در جلسه ای با تعاونی زراعی ژربرا به اشتراک گذاشته شده است. این امر امکان به اشتراک گذاشتن و به کارگیری تجربیات مثبت به دست آمده در اولین فصل نورپردازی در Topline Gerbera را به صورت گسترده فراهم کرد.

منس چندین سال است که پیشرفت‌ها را در نورپردازی LED برای ژربرا دنبال می‌کند. سال گذشته او تصمیم گرفت که زمان برداشتن اولین قدم است. “قیمت های انرژی در حال افزایش بود، و واضح بود که ما نمی توانیم با نصب HPS و دو CHP به طور بهینه کار کنیم. در این مرحله، تحقیقات نشان داده است که اگر آب و هوای گلخانه را کمی متفاوت کنترل کنید، می توانید ژربرا را تحت LED کامل رشد دهید. ما قبلاً برای آن آماده بودیم، بنابراین عمدتاً موضوع تنظیم دقیق بود.”

کیفیت و تولید گل
پرورش دهنده می گوید که با بوتریتیس و پوسیدگی گل (به اصطلاح “سرهای پوسیدگی”) مشکل زیادی نداشته است. به نظر او، این ثابت می‌کند که می‌توانید گل‌ها را به خوبی تحت LED کامل پرورش دهید. تولید خوب بود و کیفیت حتی کمی بهبود یافت و بسیار بالاتر از حد متوسط ​​بود.

مانس گفت: «ما گل‌های سنگین‌تر با ساقه‌های ضخیم‌تر و قطر گل‌های بزرگ‌تر برداشت کردیم. آنها همچنین نباید سنگین تر شوند زیرا هیچ مزیت اضافی برای آن وجود ندارد. چالش برای فصل آینده تبدیل سطوح نور بالاتر به گل های بیشتر است. شاید دما در طول روز یک درجه افزایش یابد. اگر این امر محقق شود، خوب است. ما از نصب روشنایی جدید و نحوه انتقال به LED کامل خرسندیم.”

برای اطلاعات بیشتر:
دلالت کند
Daniele Damoiseaux، مدیر گلوبال مارکوم باغبانی
[email protected]
www.philips.com/horti



منبع

محصول از طریق شیلنگ های توزیع در مسیر بالا، هوا رطوبت محصول را می گیرد. با این کار می‌توانیم تهویه داخلی را نیز انجام دهیم.”

رشد متفاوت
در اکتبر 2022، نصب آماده استفاده بود و چراغ ها روشن شدند. از آنجایی که نصب ال ای دی به سختی گرمای تابشی به محصول ساطع می کند و چراغ های HPS این کار را انجام می دهند، روش کشت باید کمی تنظیم می شد. به ویژه، کنترل رطوبت در اوایل صبح نیاز به توجه بیشتری دارد.

Topline Gerbera فقط از یک CHP برای روشنایی استفاده کرد. این اجازه می دهد تا نصب روشنایی با ظرفیت 75٪ کار کند که به 165 میکرومول در متر مربع در ثانیه می رسد. منز می افزاید: “ما عمدتاً از CHP دوم برای تامین برق شبکه و برای تقاضای گرمای بالا استفاده می کردیم. این کارایی انرژی و انعطاف پذیری ما را بسیار بهبود بخشیده است، علیرغم منحنی گرمایش کمی بالاتر که مجبور بودیم به دلیل کمبود گرمای تابشی از آن استفاده کنیم. چراغ ها.

منز: “به محض روشن شدن چراغ ها، گیاهان شروع به تبخیر می کنند. برای جلوگیری از تراکم محصول در گیاهان هنوز سرد و ترویج حذف رطوبت از محصول، باید به آرامی سطح نور و دمای محصول را افزایش دهید و گردش هوا را تحریک کنید. از طریق محصول.”

40 درصد انرژی کمتر
در مقایسه با سال های گذشته، هواگیری ساعات بیشتری را برای رطوبت زدایی وقت گذاشته است. اگر کمبود رطوبت به کمتر از 2.5 گرم بر کیلوگرم برسد، در هوای بیرون مخلوط می شود. آنها همچنین بیشتر غربالگری کردند زیرا صفحه نمایش انرژی در روزهای تاریک بسته می ماند تا گرما را حفظ کند.

Signify به مهد کودک Topline Gerbera در انتقال از HPS به LED کامل کمک کرده است. رینو مانس، پرورش دهنده با اشتیاق می گوید: «کیفیت گل عالی است و احتمالاً می توان تولید را کمی افزایش داد.

در عین حال، رطوبت مطلق گلخانه باید کاهش یابد. ما واحدهای هواساز برای این کار در نما داریم. هوای نسبتاً خشک بیرون را می کشند، آن را گرم می کنند و زیر آن می آورند

سطح نور قابل تنظیم بالاتر
بر اساس دانش، تجربه و قابلیت اطمینان ثابت شده، این کارآفرین کار خود را با راه حل های LED باغبانی فیلیپس و نصب کننده Stolze آغاز کرد. او توضیح می‌دهد: «محلول‌های ال‌ای‌دی باغبانی فیلیپس بیشترین دانش و تجربه را در زمینه ال‌ای‌دی دارد، تجهیزات باکیفیت را عرضه می‌کند، پشتیبانی خوبی را ارائه می‌دهد و مسئولیت را در طول پروژه بر عهده می‌گیرد. “پس از چند مکالمه، ما تصمیم به نصب نیروی نورپردازی LED GreenPower فیلیپس گرفتیم که حداکثر 205 میکرومول در متر مربع در ثانیه را ارائه می دهد. این 50٪ بیشتر از نصب HPS است. با سیستم کنترل GrowWise، می توانیم نور را کنترل کنیم. سطح به دلخواه.”

منز: “به لطف نصب کارآمد LED، مصرف انرژی برای روشنایی با وجود ساعات روشنایی اضافی، 40٪ کمتر از سال قبل بود. با LED، می توانید در روزهای نسبتا تاریک و گرم در بهار و پاییز به استفاده از روشنایی ادامه دهید. این امکان پذیر نیست. با HPS زیرا شما آن گرمای تابشی اضافی را نمی خواهید.”