مرکز کشت بافت تجاری در دانشگاه پنجاب آگ افتتاح شد

در krishakjagat.org بیشتر بخوانید



منبع

یک مرکز تولید گیاه کشت بافت در دانشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، دانشگاه کشاورزی پنجاب (PAU) برای تولید مواد کاشت با کیفیت عاری از بیماری برای سیب زمینی و گیاهان زینتی با ارزش ایجاد شده است. این مرکز توسط دکتر ستبیر سینگ گوسال، معاون رئیس دانشگاه PAU، در 25 می 2023 افتتاح شد.

دکتر گوسال در سخنرانی خود یادآوری کرد که چگونه کشت بافت گیاهی در PAU در سال 1976 از یک آزمایشگاه کوچک آغاز شد. اکنون PAU آزمایشگاه های کشت بافت گیاهی را به طور خاص برای تحقیقات و تولیدات تجاری دارد. وی در مورد مزایای کشت بافت برای تکثیر گسترده مواد کاشت عاری از بیماری در محصولاتی مانند سیب زمینی، نیشکر، منتا، توت فرنگی، ژربرا و غیره و اهمیت آن در جدیدترین فناوری ها مانند ویرایش ژنوم توضیح داد. دکتر گوسال دانشجویان را تشویق کرد که سخت کار کنند و وظایف خود را صادقانه انجام دهند و خود را با آخرین فناوری ها و همچنین دیدگاه تاریخی موضوع خود آشنا کنند. وی ضمن تبریک به تیم دانشمندان دانشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، آنها را تشویق کرد تا این امکانات را در اختیار دانشجویان و محققان سایر بخش‌های این دانشگاه قرار دهند.

دکتر اجمر سینگ دات، مدیر تحقیقات، بر ضرورت و دامنه کشت بافت گیاهی برای تولید مواد کاشت عاری از بیماری تاکید کرد. PAU یک زنجیره تکثیر بذر سیب‌زمینی را با استفاده از کشت بافت ایجاد کرده است تا دانه‌های عاری از بیماری انواع سیب‌زمینی که اخیراً توصیه شده است بتواند به مزارع کشاورزان برسد. تأسیسات جدید تولید کارخانه کشت بافت به برآورده کردن تقاضای بسیار زیاد برای مینی غده‌های سیب‌زمینی نخبه کمک می‌کند. ارقام توسط کشاورزان و صنایع.” “کشت بافت سیب زمینی، در ترکیب با ایروپونیک، فرصت های زیادی را برای رواج ارقام جدید در کوتاه ترین زمان ممکن دارد. کشت بافت در تولید مواد کاشت نخبه در محصولات زینتی با ارزش نیز کاربرد گسترده ای دارد.”