مصرف کننده انتظار دارد کمتر برای گل خرج کند

هزاره ها به دنبال گل ها و گیاهان بیشتری هستند
گروهی که می‌گویند گل‌های بیشتری می‌خرند تقریباً مانند ماه مه باقی می‌ماند. 12 درصد برای خودشان و 13 درصد برای دیگران. در مقایسه با ماه می، گروه بزرگتری از مصرف کنندگان انتظار دارند گل کمتری برای خود بخرند (29٪ اکنون، 20٪ در ماه می). همچنین انتظار می‌رود که گل‌ها کمتر به عنوان هدیه خریداری شوند (اکنون 26٪، در ماه مه 18٪). گیاهان خانه و باغ در تمام سوالات درصدهای مشابهی را نشان می دهند.

یک سوم انتظار دارند قدرت خرید کاهش یابد
افزایش مداوم تورم گروه بزرگی از مصرف کنندگان را نگران شرایط مالی خود می کند. یک سوم (34 درصد) قبلاً وضعیت بدتری را در شش ماه گذشته تجربه کرده بودند و 34 درصد بر این باورند که این وضعیت هنوز در شش ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. 42 درصد از پاسخ دهندگان انتظار هیچ وخامتی در آن دوره را ندارند. در مقابل، برای 14 درصد، وضعیت مالی در واقع بهبود یافته است و 16 درصد انتظار بهبود در شش ماه آینده را دارند. درصدهایی که از اندازه گیری ماه مه به صورت جزئی کاهش یافته اند.

تصویر ظریف تر
به گفته Ruurd Hielkema، محقق ارشد Motivaction، دلایل زیادی برای ادامه کمپین های گل و گیاه وجود دارد. “ما از مطالعات دیگر می دانیم که آنها تأثیر مثبتی بر درک و قصد خرید مصرف کنندگان دارند. نتایج تحقیق با هم تصویر کامل تری را ارائه می دهد.”

برخلاف اندازه‌گیری ماه مه، بخشی از گروه خریداران مکرر (کاوشگران زیبایی‌شناسی) اکنون نسبت به وضعیت مالی فعلی و آینده خود بدبین‌تر هستند. آنها می گویند که گل و گیاه کمتری خواهند خرید. این برای هزاره ها (متولدین بین 1980 و 1995) متفاوت است. در عوض، آنها انتظار دارند که گل های بیشتری به عنوان هدیه بدهند و گیاهان خانه و باغ بیشتری را برای خود یا شخص دیگری خریداری کنند.

تقریبا 30 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند در شش ماه آینده کمتر برای گل و گیاه هزینه کنند. بر خلاف نظرسنجی مشابه در ماه مه امسال، بخشی از خریداران مکرر گل و گیاه اکنون نیز می گویند که نسبت به وضعیت مالی خود بدبین تر هستند و انتخاب های خود را بر این اساس تنظیم می کنند. به استثنای هزاره ها که در واقع می گویند می خواهند گل و گیاه بیشتری بخرند. این بر اساس یک نظرسنجی آنلاین توسط آژانس تحقیقات بازار Motivaction به سفارش Bloemenbureau Holland است. در ماه اکتبر، این دفتر تأثیر تورم فعلی را بر رفتار خرید مصرف کنندگان در آلمان، فرانسه، بریتانیا و هلند بررسی کرد.

پس از کمپین مجموعه روند در ماه مه و کمپین Bedankt Plant (کارخانه تشکر) در اکتبر، نظرسنجی های بعدی مصرف کنندگان همچنین شامل سوالاتی برای سنجش اثرات تورم بر رفتار خرید بود. پاسخ دهندگان در نظرسنجی های کمپین وقتی صحبت از آینده مالی و هزینه هایشان برای گل و گیاه می شود، به وضوح مثبت تر هستند. بنابراین آنها نتایج آخرین نظرسنجی تورم را تغییر می دهند.

به گفته Hielkema، این دو چیز را نشان می دهد. “این تفاوت می کند که در چه زمینه ای از مصرف کنندگان بپرسید که تورم با رفتار خرید آنها چه می کند. برای مثال، پس از مشاهده عبارتی از کمپین Bedankt Plant، آنها به وضوح مثبت تر از نظرسنجی تورم اخیر هستند. علاوه بر این، ما همچنین بدانید که گل‌ها و گیاهان در صدر فهرست اقلام پس‌انداز شخصی نیستند. در 10 مورد برتر، مواد غذایی که در بیشتر موارد شامل گل و گیاه می‌شوند، در رتبه نهم قرار دارند. بنابراین هر دلیلی برای ادامه کمپین ها وجود دارد.”

اطلاعات بیشتر
گزارش کامل موجود است. برای سؤالات، با Monique Kemperman، مدیر کمپین، در [email protected] تماس بگیرید.



منبع از اولین اندازه گیری در ماه می امسال، تورم در هلند از حدود 9 درصد به 14.3 درصد در ماه اکتبر افزایش یافت. تورم در سایر کشورها نیز در آن دوره افزایش یافت. برای درک تأثیر آن بر رفتار خرید مورد انتظار، این نظرسنجی در هفته آخر اکتبر تکرار شد. از یک نمونه نماینده، 1666 مصرف کننده در چهار کشور مورد بررسی پرسشنامه آنلاین را تکمیل کردند.