“مصرف کننده با لپ تاپ در کنار گیاهان نمی ایستد تا ببیند آیا مشخصات مناسبی دارند یا خیر.”


نمایشگاه فلوریاد 2022 در آلمر، هلند، به بخش باغبانی به عنوان یک کل صحنه و همچنین به تولیدکنندگان منفرد می دهد. به عنوان مثال می توانند وارد مسابقات محصول شوند. اما خود پرورش دهندگان واقعاً به این مسابقات که نه تنها هیئت داوران، بلکه مصرف کننده نیز در قضاوت در آن نقش دارند، نگاه می کنند؟ Jolanda Nieuwenhuijze از مهد کودک هلندی De Hoog Orchids دیدگاه خود را به ما می دهد.

ارکیده گلدانی Dendobrium nobile ‘Sunny Eyes’ بالاترین امتیاز را از مصرف کنندگان در رده خود دریافت کرد. جولاندا: “هیئت داوران حرفه ای جایزه ای به ما دادند، یعنی مقام سوم، خوب برای برنز، اما از طرف دیگر مردم، بنابراین در نهایت مصرف کننده، انتخاب بسیار متفاوتی از انتخاب گسترده محصولاتی که داشتند انجام دادند. هدف این است، حداقل نظر ما این است.”

عکس سمت راست: ارکیده گلدانی برنده جایزه از De Hoog Orchids

خیلی انتقادی
به گفته جولاندا، مردم در صنعت اغلب به محصولات ارائه شده بسیار انتقادی نگاه می کنند. “همیشه باید کامل باشد. یک محصول نمی تواند لکه یا آسیب کوچکی روی برگ داشته باشد، باید اشغال کاملی از گل ها و برگ ها داشته باشد، همه چیز در همان ارتفاع، ضخامت، بلوغ و غیره باشد. به طور خلاصه، باید دقیقاً همانطور که توضیح داده شده باشد و مانند عکس چیزی باشد که به صورت دیجیتالی در سیستم عامل های عرضه مانند Floriday وجود دارد.”

جولاندا متوجه می شود که مصرف کننده اصلاً اینطور فکر نمی کند. آنها با یک لپ تاپ در کنار گیاهان نمی ایستند تا ببینند آیا آنها دارای مشخصات مناسب هستند، آیا آنها سال ها توسعه را تحمل کرده اند، آیا اندازه گل ها یکسان است یا طول آنها به جای 60 سانتی متر، 45 سانتی متر است.

تعجب در مورد انتخاب مشتری
نه، او می گوید که خرید گیاهان و گل ها (هنوز) عمدتاً توسط زنانی انجام می شود که در حال خرید هستند. آنها عاشق آن گیاه، آن یک گل یا آن دسته گل می شوند و به مشخصات آن توجه نمی کنند که برای آنها دنیای نسبتاً ناشناخته ای است.

زمانی که مصرف‌کننده تصمیم خرید را گرفت، که به نظر می‌رسد در یک ثانیه اتفاق می‌افتد، به محدوده آن انتخاب خاص نگاه می‌کند و گیاهی را که بیشتر دوست دارد انتخاب می‌کند. مشتریان زیر نیز همین کار را می‌کنند و اغلب اتفاق می‌افتد که ما به‌عنوان یک پرورش‌دهنده یا خرده‌فروش متخصص از این واقعیت شگفت‌زده می‌شوند که مشتری واقعاً گیاهی را انتخاب نمی‌کند که به مشخصات صحیح نزدیک‌تر باشد، آنقدر تقریباً عالی که گویی دیگر یک محصول طبیعی نیست.”

De Hoog Orchids، درست مانند Evanty، Freshcap و Antogether Bouman، جایزه اول را از مصرف کنندگانی دریافت کرد که مجاز به انتخاب از بین محصولات مشابه معامله گران بودند. جولاندا: “تصویر کاملاً متفاوتی ارائه داد، اما ما از تعریف و تمجیدهای گروه هدف خود خوشحالیم!”


پرورش دهندگان برنده جایزه در دسته های عجیب و غریب، کوتانتوریوم، ارکیده گلدانی و آنتوریوم گلدانی

برای اطلاعات بیشتر:
جولاندا نیوونهویزه
ارکیده دی هوگ
T: +31 (0) 2620429 15
[email protected]
[email protected]
www.dehoogorchids.com



منبع