مقایسه گزینه های اسیدی برای به حداکثر رساندن عملکرد گیاه

برای تعیین دقیق میزان مورد نیاز، شناسایی قدرت اسیدی که به آب آبیاری خود اضافه می کنید، همراه با وزن مخصوص، مهم است. خوشبختانه، دانشگاه نیوهمپشایر ماشین حسابی ایجاد کرده است که هنگام محاسبه میزان اسید مناسب برای اضافه کردن به آب آبیاری، کار سختی را برای شما انجام می دهد – ماشین حساب تولید گلخانه ای AlkCalc.

مقاله کامل را در www.plantprod.com بخوانید.



منبع

در حالت ایده آل، شما می خواهید سطح بی کربنات بین 60-100 ppm (HCO3) را مشاهده کنید. هنگامی که تجزیه و تحلیل آب آبیاری شما سطح بالاتری از این را نشان می دهد، زمان آن رسیده است که از اسید برای خنثی کردن بی کربنات های کافی برای کاهش شمارش خود به این محدوده استفاده کنید.

در پست قبلی Plantprod در مورد چگونگی افزایش عملکرد گیاه با تنظیم آب آبیاری، آنها تفاوت بین بی کربنات ها و pH را مورد بحث قرار دادند و به نیاز به خنثی کردن سطوح بالای بی کربنات در آب آبیاری اشاره کردند. اگر به سطوح بالا توجه نشود، می‌توانند با کلسیم و منیزیم واکنش داده و نمک‌های بی‌کربنات تشکیل دهند و pH محیط را افزایش داده و مواد مغذی حیاتی گیاه را از محلول حذف کنند.

چه برای گل‌های زینتی، سبزیجات، یا گیاهان شاهدانه، افزایش عملکرد گلخانه‌ای ناشی از چیزی بیشتر از انتخاب شما از کود گیاهی است. تنظیم آب آبیاری به همان اندازه مهم است و بر روی نوع کود محلول در آب تأثیر می گذارد. این پست به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه اسیدی را برای کاهش قلیایی بودن و اطمینان از رسیدن مواد مغذی مناسب به گیاهان خود اضافه کنید، از جمله نمودار انتخاب اسید مفید.