موسسه جیمز هاتون و BioAtlantis برای توسعه فناوری پرایمینگ مولکولی برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوا

کنسرسیوم پروژه تخصص در بیولوژی سیستم های گیاهی، شیمی، ژنتیک و فناوری محرک های زیستی را از موسسات تحقیقاتی در اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی گرد هم می آورد. هدف کنسرسیوم با تجمیع تلاش‌های آنها، ارائه راه‌حل‌های پایدار برای حفاظت از محصولات کشاورزی به کشاورزان است.

“با استفاده از قدرت فن آوری “پرایمینگ مولکولی” و استفاده از ترکیبات طبیعی مشتق شده از جلبک های دریایی، هدف ما افزایش انعطاف پذیری محصول و محافظت در برابر تنش های فزاینده ناشی از شرایط نامساعد جوی است. پروژه CropPrime قدرت همکاری و دانش بین المللی را نشان می دهد. تبادل، و ما هیجان زده هستیم که به تأثیر جهانی این تحقیق کمک کنیم. با هم می توانیم راه را برای آینده ای انعطاف پذیرتر و سازنده تر در کشاورزی هموار کنیم.”



منبع

موسسه جیمز هاتون (Hatton) با گروه های تحقیقاتی پیشرو و همکار صنعتی BioAtlantis در یک پروژه تحقیقاتی جدید اروپایی به نام “CropPrime” همکاری می کند.

Hutton، همراه با شرکای پروژه خود، مکانیسم‌های مولکولی زیربنایی استرس گیاه و چگونگی ارتباط آنها با فرآیندهای فیزیولوژیکی که از انعطاف‌پذیری محصول پشتیبانی می‌کنند را بررسی خواهند کرد.

با تایید بودجه اتحادیه اروپا Horizon تا سقف 1 میلیون یورو، CropPrime فناوری “پرایمینگ مولکولی” را توسعه خواهد داد که عملکرد محصول را در شرایط استرس زا ناشی از تغییرات آب و هوایی افزایش می دهد.

علاوه بر این، این پروژه روی توسعه قارچ کش های مبتنی بر RNA (مشابه DNA) برای کاهش عفونت های قارچی در محصولات کار خواهد کرد. هدف کلی این تحقیق، توسعه محصولات کشاورزی پایدار برای کمک به تولیدکنندگان محصولات زراعی برای محافظت و تقویت محصولات خود در برابر شرایط نامساعد جوی مانند خشکسالی، گرما، سرما و قطع آب است که به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است.

دکتر رابرت هنکوک، بیوشیمیست ارشد و فیزیولوژیست گیاهی در موسسه جیمز هاتون، گفت: “این تلاش بلندپروازانه کاملاً با مأموریت ما برای هدایت راه حل های نوآورانه برای کشاورزی پایدار در مواجهه با تغییرات آب و هوایی همسو است.

این پروژه در درجه اول بر توسعه فناوری های جدید برای بهبود تحمل محصول در برابر تنش های مرتبط با تغییرات آب و هوایی متمرکز خواهد بود. یکی از جنبه های مهم این پروژه، شناسایی ترکیبات طبیعی موجود در “محصولات محرک زیستی گیاهی” (که باعث ایجاد فرآیندهای طبیعی گیاهی می شود که کارایی مصرف مواد مغذی را افزایش می دهد) خواهد بود، مشتق شده از جلبک های دریایی مانند جلبک دریایی، تولید شده توسط BioAtlantis، مستقر در کانتی کری، ایرلند.