نکته‌های طلایی نگهداری از گل لاله آموزش تصویری وبلاگ گُل‌سِتان | dastchinflower

پیازها را در عمقی تقریبا سه برابر اندازه ی خود پیاز بکارید و بعد از کاشتن، خاک روی آن را خوب فشار دهید و آبیاری کنید. اگر در منطقه ی شما بارش مداوم برف و باران وجود دارد، نیازی به آبیاری نیست اما اگر بارندگی وجود ندارد، خاک را تا قبل از یخ زدن زمین و سردشدن هوا، هفته ای یک بار آبیاری کنید. گلدان مناسب ارتفاع گل لاله انتخاب کنید،بهتر است ارتفاع گلدان بیشتراز نصف بلندی ساقه ها باشد تا گل ها به اطراف خم نشوند.

http://bongahekhodro.ir

یکی از آثار تاریخی مهم بجای مانده از سدهٔ ۷ میلادی تاق بستان است. در بالای تاق بزرگ این اثر باستانی، گل لاله با ۵ گلبرگ کنده‌کاری شده‌است. دوره بازدید از دشت لاله واژگون محدود بوده و از اواخر فروردین ماه شروع شده و در اخر اردبیهشت ماه به پایان می رسد. گل ها بوی نامطبوعی دارند و تنها به علت زیبایی و رنگ و شکل مورد توجه هستند.

شرایط نگهداری و پرورش گل لاله

در هلند قرن هفدهم، گل لاله جدید چنان خشم و مد بود که یک مشت پیاز حدود دلار ارزش داشت. در زمان های اولیه، فقط در باغ ملکه الیزابت یافت می شد. فقط خانواده سلطنتی می توانستند از لاله های بنفش استفاده کنند.

گل لاله بنفش نماد:

اگر این مجله خبری گل و گیاه در گلدان است، می توانید در زمستان نیز در محیطی گرم از آن نگهداری کنید تا به رشد خود ادامه دهد. در برخی کشور ها از گل های این گیاه برای ساختن رنگ استفاده می شود. همه ما حداقل هنگام مسافرت به دشت های سبز ایران یا در گلفروشی های خاص گل لاله را دیده ایم. خواستگاه این گل های سه گلبرگی، مناطق معتدل رو به سرد است که رطوبت چندانی نیز ندارند.

تکثیر این گیاه به وسیله سوخک هایی است که در کنار سوخ اصلی تشکیل می شود. این گل با روش های دیگری نظیر تقسیم بوته، پاجوش و بذر تکثیر می شود. معمولا اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای تکثیر گیاه به روش تقسیم بوته است. لاله واژگون Fritillaria imperialis L گونه ای از گل لاله است که بومی ایران می باشد. سوخ این گیاه، حقیقی، درشت و زرد رنگ هست، که بدون پوشش بوده و دو یا چند فلس دارد. برگ ها سبز، باریک و بیضی شکل، در قسمت پایین ساقه متقابل و در سایر قسمت ها نامنظم هستند.

  • هلند یکی از کشورهایی است که به کشت و صادرات لاله می پردازد که از این نظر جایگاه بسیار ویژه در بین کشورها دارد.
  • هنگام نگهداری از لاله ها و پس از کاشت مجدد پیاز در خاک، باید از پتاس برای تقویت پیاز استفاده کنید.
  • اگرچه لاله از طریق کاشت دانه نیز تکثیر می‌شود، اما رایج‌ترین و بهینه‌ترین راه برای تکثیر لاله تقسیم کردن پیاز اصلی است.
  • بستر باغ را با استفاده از چنگال یا پنجه باغ آماده کنید تا خاک را به عمق30 تا 38 سانتیمتر شل کنید، سپس در یک لایه 5 تا 10 سانتیمتر کمپوست مخلوط کنید.