همه چیز درباره گل لاله ایران درخت | dastchinflower

کممجله خبری گل و گیاه اندازه جهت گل دادن برای محیط سوخ حدود 11 تا 12 سانتیمتر است. نشانه ی سوخ ها سالم‌ شکل و سایز استاندارد، سالم بودن پوست قسمت خارجی آن و به طور چسبیده به سوخ می باشد. اندازه ی عمق برای کاشت سوخ کوچک تر 10 سانتیمتر گ سوخ بزرگتر تا 15 سانتیمتر می باشد و سوخ خیلی درشت را معمولاً درعمق 20 سانتیمتر می کارند. گل لاله در رنگ های متفاوتی وجود دارد و هر رنگ گل معنی و نماد خاص خود را دارد که در مقاله دانستنی هایی در مورد تأثیر و معنای رنگ گل ها در گل آرایی بطور کامل پرداخته شده است. به طور مثال گل لاله در رنگ های قرمز بيانگر عشق و رنگ زرد بيانگر شادمانی و گل لاله سفید به معنای معذرت‌ خواستن و همچنین گل لاله صورتی به معنای وفاداری می باشد.

سوالات متداول کاشت گل لاله:

گل لاله عباسی به صورت تک رنگ یا دو رنگ و یا ترکیبی از رنگ ها هم دیده می شود. با این روش می‌توانید هرسال فصل بهار و عید نوروز، گل‌های رنگارنگ لاله را در خانه تان داشته باشید و از زیبایی اش لذت ببرید. اگر گلهای زیبای لاله را خرید کردید می توانید مطلب چیدمان گلهای لاله در گلدان به زیباترین حالت ممکن را مطالعه کنید و از این گلها بر سر میز شمام خود لذت ببرید. باید از گل لاله در برابر پوسیده شدن ریشه محافظت نمود و از آلودگی ریشه آن جلوگیری به عمل آورد. از طریق کشت و صادر کردن این گل بسیار زیبا به کشورهای مختلف تا حدود زیادی می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

کیسه های پلاستیکی به دلیل نگهداشتن رطوبت و شیوع بیماری های قارچی برای این کار مناسب نیست. اگر دمایی که برای نگه داری ریشه پیازهای گل لاله در نظر دارید بیشتر باشد ممکن است باعث شروع شدن انواع بیماری‌های قارچی شود. اگر میخواهید در داخل خانه به پرورش لاله بپردازید بایستی نوعی لاله را که متناسب با آن محیط است انتخاب نمایید. برای این که گل های لاله خود را زودتر به فروش برسانید می توانید در شرایط نگه داری آنها تغییراتی ایجاد کنید. هم چنین می توانید از گیاهانی که ساقه گلشان از ارتفاع کمتری برخوردار است استفاده کنید . قبل از کاشت پیاز لاله در گلدان باید خاک مناسب آن را فراهم کنید.

  • این گیاه را در محیط و شرایط جوی خنک نگهداری کنید، تا رشد خوبی نصیب گل شما شود.
  • با شروع فصل بهار، بوته های لاله از زمین بیرون می آیند و شروع به گل دادن می کنند.
  • از طریق کشت و صادر کردن این گل بسیار زیبا به کشورهای مختلف تا حدود زیادی می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.
  • در این شرایط تاریک و دمای لازم و مدت زمان ریشه ها ایجاد شده و برگ ها هم روییده اند، بنابراین هنگامی که سوخ ها را می کارید باید گندزدایی و ضدعفونی شوند.
  • شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.

اما لاله های ایرانی با مراقبت درست می توانند چندین سال متوالی گل دهند. این گونه از لاله ها را از خانواده هیبریدهای Darwin می دانند. این هیبریدها با هدف ایجاد ساقه گل بلند، عطر خوب و محکمی ساقه ها برای مقاومت در برابر باد و باران تولید می شود. در واقع این هیبریدها حاصل کراس بین لاله های Red Emperor با دیگر لاله ها هستند. اما این رقم از لاله برای اولین بار توسط دکتر Lefeber در هلند تولید شد. این دکتر در موسسه تحقیقاتی واگنینگن یک لاین از این لاله قرمز رقم Red Impression را در رنگ های مختلف تولید کرد.

نماد گل لاله

لاله با ساقه ی بلند که برای شاخه بریده مناسب هستند. نوع میان رس ها خود به دسته های پیروزی، دورگه داروین، دیررس تک پر، گل سوسنی، حاشیه دار، سبز بهاری، رامبراند، طوطی و دیررس پرپر تقسیم می شود. یک ویروس به نام Tulip Breaking Virus در لاله به نام ویروس شکستگی گل لاله وجود دارد. این گیاه بدلیل پیازدار بودن به آبیاری بیش از حد حساس است. بستر کشت می تواند ترکیبی از خاک باغچه و پیت ماس و کمی ورمی کمپوست باشد. و بدلیل شباهت گل‌های آن به نیلوفرآبی به لاله نیلوفر آبی معروف شده است.

http://bongahekhodro.ir