پرتغال کشور کوچکی است، اما هشتمین تولیدکننده برتر محصولات زینتی در اروپا است.

پرتغال دارای تاریخ طولانی با گل است، به طوری که Montijo – منطقه ای نزدیک به لیسبون – قلب تولید گل در این کشور است. ریکاردو تاکید کرد که تغییرات در قوانین اتحادیه اروپا در مورد سلامت گیاهان یک مسئله بزرگ برای تولیدکنندگان پرتغالی است زیرا به روز نگه داشتن آن دشوار است.

ریک گفت: «دوازده سال پیش، در هلند، ما گیاهان چند ساله اوایل بهار را در گلخانه‌ها پرورش دادیم. گلخانه‌ها گیاهان بسیار نرم گل می‌دهند، و من فکر کردم، “ما باید این کار را متفاوت انجام دهیم. ما باید به مشتریان اجازه دهیم تا یک گیاه مقاوم را انتخاب کنند.” از آن زمان به بعد، ما یاد گرفتیم که چگونه گیاهان چند ساله خود را در پرتغال تولید کنیم.”

برای تماشای کنفرانس به صورت درخواستی، لطفاً به وب سایت AIPH مراجعه کنید.

سارا فون فینتل، مدیر حساب کلیدی فروش گل و گل و روابط با سهامداران برای GlobalG.AP، نیز به این کنفرانس پیوست تا مهمانان را در مورد طرح های صدور گواهینامه سازمان و نحوه سودمندی آنها برای پرورش دهندگان مطلع کند. حدود 2500 تولیدکننده محصولات زینتی در سراسر جهان دارای گواهینامه GlobalG.AP هستند، از جمله پرورش دهندگان در پرتغال.

ریک ون وودنبرگ، مالک مشترک Van Woudenberg Tuinplanten، دیدگاه متفاوتی در مورد رشد در پرتغال ارائه کرد. ریک به عنوان یک بومی هلندی که تجارت خانوادگی خود را به کشوری جدید گسترش داد، پرتغال را به عنوان سرمایه‌گذاری اصلی برای صنعت باغبانی می‌بیند.

ریکاردو سیلوستر، نایب رئیس APPP-FN، کنفرانس را با مروری بر کار انجمن افتتاح کرد. وی گفت: یکی از اهداف اصلی APPP-FN ترویج گفت‌وگو بین متخصصان، نهادها و جامعه به منظور رقابتی‌تر کردن تولیدات زینتی پرتغال است.

این کنفرانس که در 14 مارس برگزار شد، توسط انجمن بین المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH) و با همکاری انجمن تولیدکنندگان گیاهان و گل های طبیعی پرتغال (APPP-FN) و با حمایت GlobalG.AP برگزار شد. نشست بهار AIPH، که در آن اعضا از سراسر جهان گرد هم می آیند.

دبیر کل AIPH تیم بریرکلیف در توضیح این رویداد گفت: “این کنفرانس و تورهای مهدکودک در نزدیکی لیسبون بینش ارزشمندی را در مورد صنعت پرتغال به ما داد. قطعاً فرصت هایی برای رشد در اینجا وجود دارد زیرا تولید از نظر مالی در سایر کشورهای بالاتر بسیار کمتر می شود. هزینه مناطق اروپا».

میگل با تحقیقات خود بر روی پایداری و مسائل آب و هوایی در صنعت انگور و باغبانی، دانش گسترده ای از مزایا و چالش های محیط زیست پرتغال برای پرورش دهندگان دارد. وی گفت: دو نوع آب و هوا داریم، در شمال با دمای خنک تر و زمستان های مرطوب و بارانی و در جنوب بارش کمتر است، کشوری کوچک اما با تنوع زیاد است.

محصولات زینتی در نزدیکی مراکز مصرف مانند لیسبون و در امتداد سواحل اقیانوس اطلس، جایی که دماهای معتدل تری وجود دارد، تولید می شوند. تولید شده ترین گل شاخه بریده در کشور پروتئا است.

میگل کوستا، محقق و مدرس دانشگاه لیسبون، مروری جامع بر صنعت باغبانی زینتی در پرتغال ارائه کرد. میگوئل اظهار داشت: ما کشور کوچکی هستیم، اما هشتمین تولیدکننده برتر محصولات زینتی در اروپا هستیم.

آب و هوای پرتغال به شرکت هایی مانند Van Woudenberg Tuinplanten اجازه می دهد تا در تمام طول سال تولید کنند، بنابراین نیازهای فصلی را با سهولت بیشتری برآورده می کنند.

کنفرانس باغبانی زینتی در پرتغال در پس زمینه آفتابی لیسبون، پایتخت پرتغال، از کارشناسان دانشگاهی و متخصصان صنعت استقبال کرد تا در مورد فرصت هایی که این کشور ارائه می دهد و چالش هایی که با آن مواجه است صحبت کنند.

“از حامیان سرفصل جلسه بهار Biblo، حامی سرفصل کنفرانس GLOBALG.AP، شریک رویداد APPP-FN، و شرکای رسانه ای FCI و Guiaverde برای حمایتشان سپاسگزاریم. AIPH مشتاقانه منتظر استقبال از مهمانان در هفتاد و پنجمین کنگره سالانه خود است که قرار است در سانچئون، کره جنوبی، از 18 تا 22 سپتامبر 2023.”



منبع