کاهش هزینه ها و انتشار گازهای گلخانه ای در استفاده از کانتینرهای ریفر

منبع: رابوبانک



منبع

با توجه به نظارت بر محموله و به اشتراک گذاری داده ها، شرکت های F&A باید با ارائه دهندگان خدمات لجستیک همکاری نزدیک داشته باشند تا نیازهای داده خود را تعریف کنند. فرآیند با گرفتن برخی از تصمیمات مهم شروع می شود (یعنی چه چیزی را می خواهیم بهبود دهیم)، سپس تصمیمات را به داده ها متصل می کند (یعنی اینکه کدام نوع داده مربوط است) و در نهایت مشخصه های داده مورد نظر را تعریف می کند (مثلاً چند بار. آیا نیاز به دریافت داده داریم و محدوده قابل قبول خطای داده چقدر است؟).

برای غلبه بر این چالش ها در اشتراک گذاری داده ها، بخش لجستیک ریفر نیاز به رهبری قوی از سوی حامل های اقیانوسی دارد. با سود بالا در سال‌های 2020 و 2021، آنها سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری در کانتینرهای کنترل هوشمند (یعنی سنسورهای استاندارد و تله‌ماتیکی لازم را دارند تا هیچ وسیله اضافی از ارسال‌کنندگان مورد نیاز نباشد) و انگیزه‌های کافی برای گرفتن داده‌ها (برای بهبود آنها) بهره وری عملیاتی) و داده های سفارشی شده را به عنوان «داده به عنوان یک سرویس» به فرستنده ها بفروشد. خدمات “کاپیتان پیتر” مرسک، که دید زنده (دما، رطوبت، سطوح O2/CO2) را برای فرستنده‌ها فراهم می‌کند، نمونه‌ای از این دیدگاه است. علاوه بر این، با جاه‌طلبی‌ها برای رشد به سمت ارائه خدمات سرتاسری، حامل‌های اقیانوسی در موقعیت مناسبی برای همکاری با بنادر دریایی و داخلی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی متقابل هستند.

برای مثال، صادرکنندگان مواد غذایی هزینه‌های حسگرها را متحمل می‌شوند و آن‌ها را در بسته‌بندی‌های محصول قرار می‌دهند، اما در عوض سود محدودی دریافت می‌کنند. ارائه دهندگان خدمات لجستیک سیستم های نظارتی را نصب می کنند تا نشان دهند که خدمات آنها به درستی کار می کند اما در صورت بروز مشکلات خطرات را متحمل می شود. به نظر می رسد خرده فروشان بدون سرمایه گذاری، بیشترین سود را از محصولات با کیفیت و به خوبی نگهداری می کنند.

کنسروهای شرکت های F&A با کانتینرهای سردسیری
اگرچه تأثیر شرکت‌های F&A بر توسعه فنی ظروف سردسیری محدود به نظر می‌رسد، میوه‌هایی با آویزان پایین و بالا با استفاده بهتر از ظروف سردسیری در زنجیره‌های سرد در دسترس آنها هستند. این مقاله بر جنبه‌های فنی و استفاده از ظروف داوری تمرکز دارد. لطفاً انتشارات اخیر ما را برای چشم انداز نرخ کانتینرهای دریایی و همچنین حمل و نقل جهانی اقیانوسی مشاهده کنید.

نتیجه
ظروف رفر فقط جعبه های فلزی غول پیکری نیستند که نیازی به توجه ندارند. بسته بندی و انباشته شدن در لجستیک ریفر نمونه هایی از جنبه های پیچیده اما مهم است که به کاهش هزینه ها، انتشار گازهای گلخانه ای و ضایعات مواد غذایی کمک می کند. تحقیقات تجربی (مثلاً با همکاری مؤسسات تحقیقاتی قراردادی) باید برای شناسایی بسته بندی، انباشته کردن و نحوه حمل بهینه برای هر محصول خاص انجام شود.

تقاضا برای نوآوری های رادیکال در طراحی ریفر
بسته به شرایط عملیاتی و مشخصات، یک کانتینر ریفر تولید شده در سال 2022 بین 10 تا 20 سال عمر می کند، بنابراین تا حدود سال های 2030-2040. اگر قرار است صنعت کشتی‌رانی تا سال‌های 2040 تا 2050 کربن خنثی شود، تغییرات اساسی در طراحی که امکان کاهش عمده در مصرف انرژی را فراهم می‌کند، باید در چند سال آینده در فرآیند تولید ریفر اعمال شود. در واقع، طراحی داور در 25 سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشته است. عایق و پوشش بیشترین پتانسیل را برای بهبود کارایی نشان می دهد. علاوه بر این، تغییر به مبردهایی با پتانسیل گرمایش جهانی پایین (GWP) مورد نظر است، اما باید به دقت محاسبه شود، زیرا چنین مبردهایی در مقایسه با همتایان با GWP بالا قابل اشتعال هستند (که باعث مشکلات ایمنی بالقوه می شوند) و انرژی کمتری دارند.

دو عامل اصلی دیگر استانداردسازی فناوری و تقسیم هزینه است. در خصوص استانداردسازی، شاهد سخت افزارهایی با فناوری های مختلف هستیم که با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند. علاوه بر این، اکثر شرکت‌های مبتنی بر سخت‌افزار، پلتفرم‌های ابری خود را توسعه می‌دهند که قابلیت همکاری ندارند یا به رابط‌هایی برای ارتباط با یکدیگر نیاز دارند. در مورد به اشتراک گذاری هزینه، اغلب این مورد اتفاق می افتد که هزینه و منفعت به خوبی بین طرف های بالادستی و پایین دستی توزیع نمی شود و انگیزه به اشتراک گذاری داده ها از بین می رود.

در کنار بسته‌بندی، روش‌های چیدن بسته‌ها در ظروف سردسیری نیز تأثیر زیادی بر جریان هوا دارد. به عنوان مثال، در محموله های پالت شده، هوای خنک کننده اغلب به دلیل اتصال کوتاه جریان هوا در نزدیکی واحد خنک کننده، به خوبی توزیع نمی شود. این باعث ایجاد مناطق دمایی ناهمگن (خیلی سرد یا خیلی گرم) در داخل ظروف صخره ای می شود و در نتیجه کیفیت و ماندگاری محصول را کاهش می دهد (شکل 1 را ببینید). در کنفرانس CoolTech، Otflow محصول نوآورانه خود – پوشش کف برای ظروف 40 فوتی را ارائه کرد که نتیجه همکاری با Wageningen Food & Biobased Research بود. از نظر هزینه و عملکرد یک افزودنی حداقلی است، اما می تواند صرفه جویی قابل توجهی در انرژی خنک کننده، کیفیت غذای بهتر و ضایعات کمتری داشته باشد.

هماهنگی لجستیک و نظارت بر محموله های ریفر
دلایل اصلی مشکلات دمای بالا در طی فرآیندهای لجستیکی ریفر شامل خرابی ماشین آلات (به عنوان مثال، خرابی واحد صخره‌داری)، خرابی انسانی (به عنوان مثال، تنظیمات دما نادرست، عدم اتصال ریفر در حین انتقال از یک طرف به طرف دیگر) و تصفیه سرد است. خرابی (به عنوان مثال، شکست در خنک شدن محصولات قبل از بارگیری، که به عنوان بارگذاری گرم/گرم شناخته می شود). اگر به موقع تشخیص داده شود، چنین خرابی هایی ممکن است منجر به از دست دادن محموله نشود. با این حال، شناسایی و پیگیری اقدامات مستلزم هماهنگی و تلاش‌های ارتباطی منظم بین شرکت‌های F&A و ارائه‌دهندگان خدمات لجستیکی است. با استفاده از فناوری‌های ردیابی و ردیابی موجود، شرکت‌های F&A می‌توانند دو رویکرد را دنبال کنند (جدول 1 را ببینید). روش اول (استفاده از داده های آفلاین) غیرفعال و کم هزینه است، در حالی که رویکرد دوم (استفاده از داده های بلادرنگ) فعال است اما ممکن است پرهزینه باشد. با این وجود، کاهش قابل توجهی در ضایعات مواد غذایی حتی با اولین رویکرد قابل دستیابی است.

ذینفعان در لجستیک ریفر، از جمله شرکت‌های F&A (به عنوان فرستنده)، شرکت‌های لیزینگ کانتینر، و شرکت‌های حمل‌ونقل اقیانوسی، باید تولیدکنندگان کشتی‌های دریایی را تشویق کنند که در تحقیق و توسعه برای طراحی‌های کشتی‌های دریایی نسل بعدی سرمایه‌گذاری کنند. این امر با چالش‌هایی همراه است زیرا صنعت تولید صخره‌داری بسیار ادغام شده است و چهار شرکت برتر (همه مستقر در چین) بیش از 90 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. این امر به آنها کنترل غالب بر نوآوری و توسعه در صنعت می دهد.

رهبری برای تقویت اشتراک گذاری داده ها
در طول کنفرانس، شرکت‌کنندگان بارها به شکاف‌های بزرگ در اشتراک‌گذاری داده‌های زنجیره‌ای اشاره کردند، علی‌رغم اینکه این فناوری‌ها برای دهه‌ها در دسترس بوده‌اند. یکی از عواملی که مانع به اشتراک گذاری داده ها می شود، استفاده از داده های ردیابی و ردیابی در دعاوی بیمه است (یعنی داده هایی برای نشان دادن چه مشکلی در محموله های داوری رخ داده است). بنابراین، طرفین در زنجیره داوری انگیزه ای برای به اشتراک گذاشتن چنین داده های موجود ندارند (اگر به صورت قراردادی متعهد به انجام این کار نیستند) تا از خود در برابر مسئولیت محافظت کنند.

ظروف یخچال دار یا سرد از دهه 1970 وجود داشته است. تا سال 2021، تقریباً 3.5 میلیون TEU (واحد معادل 20 فوت) کانتینرهای ریفری در سراسر جهان وجود داشت و انتظار می‌رود این رقم در سال 2026 به 4 میلیون TEU برسد. لجستیک محصولات حساس به دما مانند غذا، گل و گیاهان. بر اساس نکات اولیه کنفرانس CoolTech 2022 در روتردام، این مقاله به تشریح سه موضوع کلیدی می‌پردازد که می‌تواند به شرکت‌های F&A کمک کند فرصت‌هایی را برای کاهش هزینه‌های زنجیره تامین و انتشار گازهای گلخانه‌ای شناسایی کنند: نوآوری‌های طراحی ریفر، جنبه‌های مهم در استفاده از کانتینرها، و ردیابی و ردیابی داده‌ها در ریفر. زنجیر.

بسته بندی و روی هم چیدن مسائل
دسته بندی های مختلف محصولات نیازمندی های متفاوتی برای بسته بندی هستند. با در نظر گرفتن محصولات تازه مانند میوه ها و سبزیجات به عنوان مثال، کارتن های فیبر راه راه یا مقوا راه راه (CFC) و ظروف پلاستیکی قابل استفاده مجدد (RPC) پرمصرف ترین مواد بسته بندی هستند. این دو ماده از نظر وزن، قابلیت بازیافت، زیست تخریب پذیری، سهولت جابجایی، استحکام مکانیکی و کنترل رطوبت با هم تفاوت دارند. وقتی صحبت از طراحی بسته‌بندی می‌شود، پارامترهایی مانند مساحت کل دریچه‌های بسته‌ها، شکل دریچه‌ها و موقعیت دریچه‌ها تعیین می‌کنند که هوای خنک‌کننده تا چه حد می‌تواند در اطراف محصولات و در محفظه سردخانه گردش کند. بنابراین، این پارامترها به طور مستقیم بر کیفیت محصول و فرصت های صرفه جویی در انرژی تأثیر می گذارند. RPC می تواند طرح هایی با دریچه های متعدد را در خود جای دهد که ممکن است در CFC امکان پذیر نباشد. با این وجود، پذیرش RPC مستلزم برنامه ریزی کامل لجستیک بازگشت با توجه به هزینه ها و اثرات زیست محیطی است.