گل قرمز Middlemist: کمیاب ترین گل جهان

هدف گل ها جذب گرده افشان ها به گیاه است که به تولید مثل کمک می کند. گلها از نظر رنگ، شکل و اندازه بسیار متفاوت هستند. رنگ آمیزی اغلب روشن آنها باعث جذب گرده افشان ها به آنها می شود. نزدیک به 300000 گونه شناخته شده و توصیف شده از گیاهان گلدار در سرتاسر جهان رشد می کنند. در حالی که بسیاری از گل ها گسترده و فراوان هستند و در مزارع و کنار جاده ها رشد می کنند، برخی از آنها بسیار نادر هستند. گل ها به دلایل زیادی می توانند نادر باشند. برخی از گل ها فقط در زمان ها و شرایط خاص شکوفا می شوند. برخی دیگر به دلیل از بین رفتن زیستگاه یا رقابت با گونه های دیگر نادر هستند. به گفته اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) بسیاری از گونه های گیاهان گلدار در معرض خطر انقراض هستند. این مقاله به بررسی کمیاب ترین گل جهان می پردازد: Middlemist Red.

گل قرمز Middlemist نادرترین رقم از گونه معمولی کاملیا (Camellia japonica) است. جالب اینجاست که گل Middlemist Red در واقع اصلا قرمز نیست. این گل ها در عوض رنگ صورتی تیره دارند. گل ها روی درختچه های همیشه سبز فوق العاده بزرگ رشد می کنند. درختچه های معمولی کاملیا معمولاً 4.9-19.7 فوت ارتفاع دارند اما گاهی اوقات تا 36 فوت نیز رشد می کنند. بوته ها دارای برگ های ضخیم و سبز تیره هستند که در الگوی متناوب رشد می کنند. علاوه بر این، برگها حدود 2.0-4.3 اینچ طول و 1.0-2.4 اینچ عرض دارند. گل های کاملیا معمولی در امتداد شاخه های آن رشد می کنند و می توانند به تنهایی یا به صورت جفت ظاهر شوند. قطر آنها 2.4-3.9 اینچ است. در طبیعت، گیاهان کاملیا معمولی از ژانویه تا مارس گل می دهند و از سپتامبر تا اکتبر میوه می دهند.

در az-animals.com بیشتر بخوانید



منبع

با تنها دو درختچه گل قرمز میدلمیست زنده، یکی در انگلستان و دیگری در نیوزلند، این گل فوق العاده کمیاب است. این گل کمیاب تاریخچه اسرارآمیز و جذابی دارد و ماندگاری آن تا به امروز معجزه است. این مقاله به جزئیات کشف، تاریخچه و پرورش میدلمیست رد می پردازد.