آب بیش از حد و کمبود آفتاب به شدت بر تولیدات شمال فرانسه تأثیر گذاشته است.


در حالی که تولیدکنندگان جنوب فرانسه نگران خشکسالی هستند، برخی از محصولات سبزی در شمال این کشور به دلیل بارندگی بیش از حد، همراه با کمبود آفتاب و دمایی که هنوز برای فصل بسیار سرد است، در معرض تهدید هستند. “من 18 سال است که مارچوبه می کارم و امسال واقعاً غیر معمول است. در آن زمان اولین مارچوبه در اوایل ماه مه برداشت می شد. این دوره ایده آلی برای مصرف نخواهد بود زیرا فرانسوی ها تمایل دارند از این محصول دور شوند. مارچوبه در ماه ژوئن به نفع بیشتر میوه ها و سبزیجات تابستانی است. به لطف تکنیک های خاص تولید، مانند کشت در زیر تونل های کوچک و بزرگ، ما در طول سال ها موفق شده ایم برداشت را به اواسط ماه مارس برسانیم تا زودتر برداشت کنیم و برداشت را آغاز کنیم. فصل تقریباً همزمان با حوضه های جنوبی. چند فصل گذشته به دلیل تغییرات آب و هوایی گرمتر بود، بنابراین ما حتی محصول خود را افزایش دادیم. اما امسال، باران هرگز قطع نشد، خورشید هرگز زیاد بیرون نیامد و امروز صبح، زمین اولیویه توماس توضیح می‌دهد که هنوز یخ زده بود، بنابراین مارچوبه‌ها رشد نکرده بودند. ما تازه برداشت اولین‌ها را در این هفته آغاز کردیم و امیدواریم که سطح مصرف در 2 هفته آینده خوب باشد. در حال حاضر تقریباً هیچ محصولی نداریم.” ، که اداره Ferme du Pont d’Achelles در نزدیکی لیل را به همراه خواهرش فرانسوا بر عهده دارد.

طیف گسترده ای از سبزیجات
خوشبختانه مارچوبه تنها بخشی از تولید این مزرعه است که 70 هکتار وسعت دارد. “ما 8 نسل است که یک مزرعه خانوادگی بوده ایم. امروز من با خواهرم فرانسوا، همسرم و دخترم کار می کنیم و طیف بسیار کاملی از سبزیجات را ارائه می دهیم. ما 15 هکتار سبزی و یک بخش کوچک گل داریم. ما حدود 1 هکتار گلخانه گرمایشی و 3 هکتار تونل داریم اما علیرغم این فناوری ها، تولید سبزی های بهاره امسال همچنان تحت تاثیر کمبود آفتاب بود و بارندگی بیش از حد نیز همچنان کار ما را جریمه می کند زیرا مزارع صعب العبور است. ، که ما را از کاشت باز می دارد.”

مدل فروش بر اساس فروش مستقیم
اما ویژگی بزرگ مزرعه خانوادگی این است که 90 درصد تولید آن مستقیماً از تولید کننده به مصرف کننده فروخته می شود. این انتخاب تاریخی در زمان والدین اولیویه و فرانسوا صورت گرفت. “ما بیشتر تولیدات خود را مستقیماً در مزرعه می فروشیم. همسرم نیز هفته ای 5 بازار انجام می دهد و خدمات فروش آنلاین ارائه می دهد. ما جزو اولین کسانی بودیم که یک دستگاه خودکار در مزرعه داشتیم.” La Ferme du Pont d’Achelles علاوه بر محصولات تازه، غذاهای کنسرو نیز ارائه می دهد. “در اینجا دوباره، این یک فعالیت تاریخی است زیرا پدربزرگ و مادربزرگ من کسانی بودند که در دهه 1950 شروع به تولید سبزیجات برای صنعت کنسرو کردند. اکنون 20 سال است که ما در یک کارگاه برای پردازش مستقیم سبزیجات خود در محل سرمایه گذاری کرده ایم. اما این یک فعالیت ثانویه است زیرا تجارت اصلی ما همچنان تولید سبزیجات است.”

سبزی‌کار: حرفه‌ای که در حال ناپدید شدن است؟
فقدان واسطه در نگاه اول مزیتی برای کشاورزانی است که می خواهند برای محصولات خود ارزش قائل شوند، اما اولیویه و فرانسوا با مشکلاتی مشابه تولیدکنندگان دیگر مواجه هستند. “مصرف در این شرایط بحران اقتصادی کاهش یافته است. در عین حال، هزینه های تولید ما ( نهاده ها، انرژی، نیروی کار) دائما در حال افزایش است، اما ما نمی توانیم به راحتی این افزایش ها را به قیمت های مصرف کننده منتقل کنیم. ما به سادگی نمی توانیم ارزان تولید کنیم و مصرف کنندگان دوست دارند از فروشگاه ها خرید کنند. این بهترین راه برای ما برای کار است، اما همیشه آسان نیست. در مورد نیروی کار، تولید ما آنقدر متنوع است که پیدا کردن کارگران با تمام مهارت های لازم پیچیده است. امروز من هستم بسیار نگران هستم زیرا احساس می کنم حرفه زیبای ما پیچیده تر و پیچیده تر شده است و به نظر می رسد در راه خروج است.”

برای اطلاعات بیشتر:
اولیویه توماس و فرانسوا توماس
La Ferme du Pont d’Achelles
تلفن: 03 20 48 60 43
[email protected]
https://www.lafermedupontdachelles.fr



منبع