آشنایی با 9 تا از محبوب ترین انواع گل رز رونده گُل‌سِتان | dastchinflower

در این روش قلمه های مورد نظر از بین ساقه های دارای گل که گل های آنها کاملا رشد کرده اند (جهت اطمینان از واقعی بودن جوانه های گل) انتخاب می شوند. به علاوه جوانه های بدون گل قدرت کمتری دارند بنابراین، ذخیره کافی برای ریشه زایی ندارند. برخی گونه های گل رز به ویژه ارقام مدرن قوی، پس از هرس بوته از یک چشم جوانه بیشتر از یک ساقه تولید می کنند. 2_ در هرس تابستانی گل رز ساقه هایی را کوتاه کنید که دارای چوب های سالم (با مغز سفید یا سفید _ سبز رنگ) بوده و در صورت تیره بودن باید به کلی حذف گردند. در هرس تابستانی گل رز، بریدن شاخه های گیاه را با سرعت انجام دهید تا محل بریدگی کاملا صاف و یکنواخت از کار در آید. هرس رز رابطه مستقیمی با رشد و نمو بوته دارد به طوری که در گل رز اهلی اولین شاخه بوته پس از تولید گلدهی تضعیف می شود و شاخه پرقدرت، در پایین همان شاخه اولی بوته تولید می شود.

گل رز نارنجی

که به منظور به دست آوردن ارقام جدید یا برای مجله خبری گل و گیاه استفاده می شود. یکسال نشاءها مانده و در بهار سال دوم آنها را از کرت اصلی خارج و در خطوطی به فاصله 5 / 1 متر و فواصل بوته ۲۰-۱۰ سانتی۔ متر کشت می کنند و در خرداد ماه برای پیوند آماده می باشند. همه گل های رز دارای گلبرگ های نرم و صاف هستند که اغلب دو برابر می شوند، به این معنی که آنها چندین گلبرگ دارند. گلبرگ ها بسته به تنوع با اشکال مختلف، از نوک تیز گرفته تا گلبرگ های گرد، شکل های مختلفی دارند. تعداد گلبرگ ها نیز متفاوت است و بعضی از آنها فقط چند گلبرگ دارند و برخی دیگر با گلبرگهایی پوشانده می شوند كه با هم تداخل دارند. گل های رز گل هایی کاملاً متقارن با گلبرگ های مرکزی چند بخشی هستند.

کم آبی در گلدان گل رز باعث استپ کردن رشد گل سرخ، کوچک شدن برگ، کوتاه شدن فاصله میان گره ها، بد شکل شدن برگ ها و سوختگی نوک برگ­ها می شود. آبیاری بیش از حد نیز باعث نرم شدن ساقه گل رز و شکننده شدن و گاهی مرگ گیاه می شود این امر باعث کاهش اکسیژن به گیاه می شود. منظور مما از پر آبی فاصله کم آبیاری میان هر آبیاری هست. مثلا اگر هفته ای ۷ بار آبیاری کنید این مشکلات بوجود می­آید.

http://bongahekhodro.ir

در کشت های مزرعه ای، در نقاطی که شرایط نوری پایین حاکم است و هزینه انرژی بالا است برای گیاه خواب زمستانه(رکود) در نظر می گیرند. برگهای رز تا 5 درجه سانتی گراد زیر صفر تحمل سرمایی دارد و این تحمل به نوع رقم، حمله آفات و بیماریها، بلوغ بافت چوبی، رطوبت هوا، دما و … اما در ارقام کنونی دنیا نیاز سرمایی و خواب زمستانه لازم نیست و در تمام طول سال گل می دهد. گل رز به نور آفتاب زیادی احتیاج دارد، آنها را می‌توان در باغچه و یا گلدان‌های مناسب کاشت کرد. آنها را در بهترین محل کاشت کنید تا بتوانند به خوبی رشد کنند. گل رز به دلیل زیبایی، مقاومت بالا، فصل گلدهی زیاد و سازگاری با انواع آب و هوا در اکثر نقاط جهان پرورش داده می‌شود.

تاریخچه انواع گل رز در روم

رُز یا گل سُرخ ، جنسی ازخانواده گل سُرخ ها یا رُزاسِه هستند که بوته هایش پاکوتاه و پا بلند و رونده با ساقه های چوبی است و در بعضی گونه ها برگهایش غیر دائمی و در برخی دائمی میباشد. اینها همانند شته ها حشرات مکنده هستند که شیره گیاهی را مکیده و باعث ایجاد تغییر شکل در گل، برگ، ساقه می شوند چون کوچک هستند و در زیر برگ ها پنهان می شوند به سختی دیده می شوند. اگر این افت بصورت جزیی شما را درگیر کرد بصورت ارگانیک سعی کنید از بین ببرید در غیر اینصورت ایمیداکلوپرید ، استامیپرید یا پیرترین ها اسپری کنید.

  • در کل رزها خاک سنگین را دوست دارند اگر برای گلدان گل رز قصد خرید خاک داشتید به گل فروش بگوید خاک سنگین می خواهم.
  • سایز ساقه‌های این رزها حداکثر به ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌‎متر می‌رسد، و انواع آن شامل رز صورتی، عروس، رز فیسکو، رز کاردنیال و رز نقره‌ای براق است.
  • انواع استاندارد بوته گل رز معمولاً ۹۱ سانتی متر قد دارند، در حالی که بوته های گل رز پاسیو بین ۴۵ تا ۶۱ سانتی متر قد دارند.
  • این نوع گل بیشتر توقعاتی که شما از یک گل رز دارید را برآورده میکند.
  • اگر سرعت تخلیه آب بسیار زیاد و یا کم بود، می بایست مجددا اقدام به بازسازی خاک نمایید.