“آن گل ها باید به جاده برسند و مردم را خوشحال کنند”

Nijs به ملاقات شما
با یک لبخند گسترده و یک دست دادن محکم، کالین زال، خریدار در Nijssen Jr. مستقر در Aalsmeer به گرمی از ما استقبال کرد. برای بیش از پنجاه سال، Nijssen Jr یک شرکت صادرات گل با خدمات کامل است که در طول سال ها در بازار آلمان (جنوب) تخصص داشته است. همانطور که به قول خود کالین، آنها ممکن است بزرگترین مهمانی نباشند، اما به دلیل پیگیری مداوم آنها برای خدمات و کیفیت، و اشتیاق غیرقابل توقف به تجارت گل، Nijssen Jr هر روز در صدر صادرات گل در سراسر جهان قرار دارد.

راه بروید، صحبت کنید
هر کسی که وارد مکان Nijssen Jr. Stepping در VBA-South شود، بلافاصله احساس می‌کند که صادرکننده گل هلندی با ذهنیتی بی‌معنی کار می‌کند. تیم حدود 30 نفره به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده اند و از نرده، کل شبیه یک ماشین روغن کاری شده است. گل‌ها و گیاهانی که زودتر آن روز صبح خریداری شده‌اند، از طریق پل می‌رسند و بلافاصله پس از بررسی کیفیت گسترده، عکس‌برداری می‌شوند و در فروشگاه اینترنتی قرار می‌گیرند. به این ترتیب، ذهنیت بیهوده نه تنها در داخل دیوارهای شرکت باقی می ماند، بلکه مشتری نیز همیشه می داند که دقیقاً چه چیزی را انتظار دارد: گل ها و گیاهان قابل اعتماد با کیفیت عالی. و آیا خواسته یا سوال خاصی وجود دارد؟ به لطف ذهنیت هلند شمالی، «نه» هرگز یک گزینه نیست.

همیشه به راه حل فکر کنید
شرکت Nijssen Jr در اواخر دهه 1960 به عنوان یک تاجر گل و گیاه در Santpoort-Nord شروع به کار کرد. گل‌ها و گیاهان در بازارهای مختلف منطقه فروخته می‌شد، اما به زودی یک فروشگاه فیزیکی در هارلم شروع به کار کرد. تمرکز روی رشد از همان ابتدا وجود داشته است، زیرا پس از بازارهای مختلف و یک فروشگاه، نیسن جونیور نیز شروع به صادرات گل و گیاه به جنوب آلمان کرد، منطقه ای که سال ها بعد آنها به عنوان یک متخصص واقعی شناخته می شدند. در همین حال، این شرکت مقاصد و مشتریان زیادی را اضافه کرده است و امروزه گل ها حتی به امارات ارسال می شود. با وجود رشد و نوسازی مداوم، یک چیز همیشه ثابت مانده است: تماس شخصی با مشتری. به دلیل اندازه آن، قدرت Nijssen Jr در این است که بتواند به سرعت جابجا شود و در نتیجه بتواند به خواسته های مشتری پاسخ دهد.

نوع پسر مناسب
به زودی مشخص می شود که کالین برای تیم نیسن جونیور مناسب است. او 28 سال جوان است و “نترس، فقط انجامش بده!” به نظر می رسد شعار زندگی او باشد. کالین تنها 14 سال داشت که هر هفته صبح زود به حراج می رفت. بعداً دوره های کارآموزی و مشاغل مختلف، او اکنون روزانه به عنوان خریدار برای نیسن جونیور کالین کار می کند، نه تنها به نظر می رسد که انرژی افسارگسیخته ای دارد، بلکه اشتیاق آشکاری به تجارت گل دارد. در طول سال‌ها، او می‌گوید که «عاشق گل‌ها» شده است و این نشان می‌دهد که پسرش در مورد نیسن جونیور و فعالیت‌های روزانه‌اش صحبت می‌کند.

عشق به سانتینی
اگر به بخش گل داودی سردخانه Nijssen Jr نگاهی بیندازیم، می بینیم که مشتریان آنها ترجیح زیادی برای Santini دارند. آنها همچنین گلهای داوودی اسپری و پراکنده را می فروشند، اما اینها عمدتاً در دوره نزدیک به پاییز محبوب هستند. با این حال، Santini یک “اقلام داغ” در فروشگاه اینترنتی Nijssen Jr. در تمام طول سال است. با حجمی که Santini ارائه می دهد و طول ساقه عالی، یکی از مهم ترین عناصر به اصطلاح Straussen است: دسته گل های کوتاه و کوچک با ساختار سنتی. رنگ‌های زرد، سبز و سفید ترجیح داده می‌شوند و تا آنجا که به شکل گل مربوط می‌شود، به نظر می‌رسد که پومپوم‌ها خوب عمل می‌کنند. بنابراین، دوریا یکی از انواعی است که به تعداد زیاد به مشتریان نیسن جونیور راه یافت.

به دوریا بله بگویید
دوریا صورتی و دوریا لیلا به دلیل ترجیحات مشتریان خود همیشه در فروشگاه اینترنتی موجود هستند و رنگ های دیگر بسته به فصل خریداری می شوند. در اینجا نیز، اشتیاق کالین به حرفه‌اش مشخص می‌شود: به دلیل شور و شوقی که او در مورد دوریا صحبت می‌کند، مطمئناً می‌داند که چگونه انواع مختلف را مانند هیچ چیز دیگری بفروشد. به‌طور خاص، رنگ‌های قوی، استحکام ساقه، ماندگاری خوب و گل کامل و پومپوم شکل، دوریا را به محصولی فوق‌العاده تبدیل می‌کند که به گفته کالین کاملاً مطابق با خواسته‌های بازار است.

هر ماه Trade Talk یکی از طرف های تجاری که انواع Dekker Chrysanten را می فروشد برجسته می کند. این ماه از نیسن جونیور بازدید می کنیم.

همه ما به مقداری اصطکاک نیاز داریم
ذهنیت عملی نیسن جونیور به خوبی به کالین می‌آید، کسی که خود را یک «انجام‌دهنده» واقعی توصیف می‌کند. این که کالین از “فقط انجام کاری” نمی ترسد، به سرعت آشکار می شود وقتی او می گوید که چگونه در نهایت خریدار شده است. خرید گل در حراج همه برای کالین با مشاهده یک همکار خریدار هر روز صبح و خرید آلسترومریا شروع شد. هنگامی که فصل تعطیلات فرا رسید، از کالین خواسته شد که از معلم خود کار کند، غافل از اینکه دنیا درست قبل از شیوع همه‌گیری کرونا بود. دنیا وارونه شد، تغییرات زیادی در مدت زمان کوتاهی اتفاق افتاد، چیزی که در نهایت باعث شد کالین دیگر صندلی خریدار را ترک نکند. آیا همه چیز به یکباره خوب پیش رفت؟ قطعا نه! اما به گفته خود کالین “شما می توانید از اشتباهات خود درس بگیرید و بدون اصطکاک مطمئنا هیچ درخششی وجود نخواهد داشت!”. و بنابراین او اکنون مسئولیت خرید گروه های مختلف محصول از جمله گل داودی را بر عهده دارد.

گوش دادن به عنوان کلید موفقیت
به گفته کالین، توسعه محصولاتی که نیازهای بازار را برآورده می کنند، چیزی است که Dekker را منحصر به فرد می کند. ادامه با دقت گوش دادن و فکر کردن در کنار بازار مزایایی را ارائه می دهد و این فقط برای ما به عنوان پرورش دهندگان صدق نمی کند. در طول بازدید ما چندین بار با کالین تماس گرفته می شود و هر سوال و آرزو با دقت زیادی انجام می شود. و بعد از بازدید ما؟ سپس کالین به بچه ها و دختران توزیع کمک می کند. “آن گل ها باید به جاده بیایند و مردم را خوشحال کنند!” کالین لبخند می زند! و با سرعتی کوتاه به سرعت در جایی است که در جای خود قرار دارد: بین گل ها.



منبع